Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Windows] Bestanden niet te verwijderen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1310407)

Lucky Luciano 28-11-2005 12:08

Bestanden niet te verwijderen verwijderen

Ik heb een aantal bestanden om m'n HD staan en die wil ik graag verwijderen. Het is een HD van een bedrijf en aan die bestanden heb ik niets. Ik krijg ze alleen met geen mogelijkheid weggegooid. Als ik ze wil verwijderen dan schijnen ze in gebruik te zijn, maar ik kan geen proces vinden wat er maar op lijkt.
Is er een programma waarmee ik het kan weggooien?

Purgatori 28-11-2005 12:40

Citaat:

Lucky Luciano schreef op 28-11-2005 @ 13:08 :
Ik heb een aantal bestanden om m'n HD staan en die wil ik graag verwijderen. Het is een HD van een bedrijf en aan die bestanden heb ik niets. Ik krijg ze alleen met geen mogelijkheid weggegooid. Als ik ze wil verwijderen dan schijnen ze in gebruik te zijn, maar ik kan geen proces vinden wat er maar op lijkt.
Is er een programma waarmee ik het kan weggooien?

Ligt eraan wat je aan het weg gooie bent, als windows het nodig heeft zul je het niet kunnen weggooie. Wat je wel kunt doen (als het geen belangrijke windows files zijn), ff safe modus starte (F8 bij het opstarte duwe), dan heb je kans dat het wel lukt.

freyk 28-11-2005 14:05

Citaat:

Lucky Luciano schreef op 28-11-2005 @ 13:08 :
Als ik ze wil verwijderen dan schijnen ze in gebruik te zijn, maar ik kan geen proces vinden wat er maar op lijkt.
Als er geen proces bestaat die je kan sluiten, kan je ook regsvr32 gaan gebruiken:
  1. start -> uitvoeren -> cmd
  2. in het zwarte scherm:
    regsvr32 /u c:\eenleukmapje\bestandje.exe
En als het verwijderen via veilige modus niet lukt, kan je nog de volgende dingen doen om het te verwijderen, Lucky Luciano:
  • een programma gebruiken waarmee je bestanden vanaf een ntfspartitie kan verwijderen.
    Bv ntfsdos, of een linux distributie met captive ntfs (wat niet aan te raden is)
  • De windows wat op die hardeschijf staat verwijderen, door middel van het verwijderen van de windows map.
  • De harde schijf formateren

Manuzhai 28-11-2005 15:08

Met WhoLockMe (even Googlen) kan je zien welk proces het bestandje geopend heeft, en dat proces beeindigen...

Lucky Luciano 28-11-2005 22:00

Citaat:

Manuzhai schreef op 28-11-2005 @ 16:08 :
Met WhoLockMe (even Googlen) kan je zien welk proces het bestandje geopend heeft, en dat proces beeindigen...
De map waarin het bestand staat is het proces, dus op het moment dat ik het proces beëindig sluit de map en kan het niet verwijderd worden.

deadlock 28-11-2005 23:14

Waarschijnlijk zijn er gewoon rechten toegewezen aan andere mensen en die van jouw account zijn 'afgepakt' met een IRF (Inherited Rights Filter).
Je zult ownership moeten terugpakken, (Rechtermuisknop, Beveiliging, Permissies jezelf toevoegen, geavanceerd, permissies vervangen op onderliggende objecten aanvinken en op je eigen account klikken of de groep Administrators), daarna toepassen, toepassen.
that should do the trick

namnatulco 29-11-2005 16:25

@deadlock dat geld zeker alleen voor winXP pro, ik heb zelf home, en ik gebruik het programma cacls. werkt goed, kan alle rechten aanpassen voor iedereen op de hele computer :)
vervelend is alleen, ik had een keer de rechten van het systeem zelf verwijderd, waardoor ik niets meer kom installeren, maar dat kan je met hetzelfde programma weer herstellen

deadlock 29-11-2005 17:35

Citaat:

namnatulco schreef op 29-11-2005 @ 17:25 :
@deadlock dat geld zeker alleen voor winXP pro, ik heb zelf home, en ik gebruik het programma cacls. werkt goed, kan alle rechten aanpassen voor iedereen op de hele computer :)
vervelend is alleen, ik had een keer de rechten van het systeem zelf verwijderd, waardoor ik niets meer kom installeren, maar dat kan je met hetzelfde programma weer herstellen

cacls is een held!
Maar onder Home is het zeker mogelijk om rechten in te stellen, maar dat moet eerst in een policy aangeflikkerd worden.
Onder Pro is het standaard al aan ;).

mrboot 29-11-2005 17:36

Citaat:

Manuzhai schreef op 28-11-2005 @ 16:08 :
of Unlocker

Hppa_oud 30-11-2005 19:59

Zijn het niet toevallig grote bestanden waar XP graag een preview van probeert te maken?

T_ID 30-11-2005 20:49

Citaat:

deadlock schreef op 29-11-2005 @ 00:14 :
*bestandseigenaarschap overnemen*
Yep, dat hoort het idd op te lossen.

deadlock 30-11-2005 21:08

ik ben trouwens benieuwd of het gewerkt heeft :o

Lucky?

namnatulco 30-11-2005 21:52

Citaat:

deadlock schreef op 29-11-2005 @ 18:35 :
cacls is een held!
Maar onder Home is het zeker mogelijk om rechten in te stellen, maar dat moet eerst in een policy aangeflikkerd worden.
Onder Pro is het standaard al aan ;).

[fout]
oeh vertel :D
[/fout]

Kawoutertje 30-11-2005 22:13

Idd, wil ik ook wel eens weten ;)

deadlock 01-12-2005 09:05

ik ben aan het zoeken in mijn bookmarks

Hydrogen 01-12-2005 17:43

Unlocker gebruik ik. Prachtig progje!! (y) (y) :cool:

p-chez 03-12-2005 02:32

Dat soort bestanden kun je 9 van de 10 keer ook gewoon via DOS deleten. Dat doe ik iig altijd, werkte tot nu toe elke keer.

Scheelt weer, hoef je niet allerlei programma's te installeren...

namnatulco 03-12-2005 10:06

Citaat:

p-chez schreef op 03-12-2005 @ 03:32 :
Dat soort bestanden kun je 9 van de 10 keer ook gewoon via DOS deleten. Dat doe ik iig altijd, werkte tot nu toe elke keer.

Scheelt weer, hoef je niet allerlei programma's te installeren...

meestal wil dat zeggen dat windows het programma gebruikt dus als je dos gebruikt, kan je het idd verwijderen. Vervelend is, dat er geen volwaardige dos meer bij windows xp zit, dus als het bestand in gebruik is, werkt het niet. (Behalve als je commandprompt bedoelt: maar dan begrijp ik niet hoe je het probleem van "bestand is in gebruik" kunt omzijlen)

deadlock 03-12-2005 10:47

Citaat:

namnatulco schreef op 03-12-2005 @ 11:06 :
meestal wil dat zeggen dat windows het programma gebruikt dus als je dos gebruikt, kan je het idd verwijderen. Vervelend is, dat er geen volwaardige dos meer bij windows xp zit, dus als het bestand in gebruik is, werkt het niet. (Behalve als je commandprompt bedoelt: maar dan begrijp ik niet hoe je het probleem van "bestand is in gebruik" kunt omzijlen)
Dat kan vaak sowieso niet omdat het meestal NTFS is, en de gemiddelde user krijgt het niet voor elkaar NTFS tools voor een DOS-8ige omgeving te gaan gebruiken.
Veilige modus dan dus, maar dit is duidelijk een rechtenprobleem.

p-chez 04-12-2005 02:33

Citaat:

namnatulco schreef op 03-12-2005 @ 11:06 :
Ik bedoel idd de command-promt. Ik heb meerdere keren zo'n 'in-gebruik-bestand' gedelete via de command-prompt. Vormt geen enkel probleem.

Citaat:

deadlock schreef op 03-12-2005 @ 11:47 :
Dat kan vaak sowieso niet omdat het meestal NTFS is, en de gemiddelde user krijgt het niet voor elkaar NTFS tools voor een DOS-8ige omgeving te gaan gebruiken.
Veilige modus dan dus, maar dit is duidelijk een rechtenprobleem.

Ik kan het zoals ik al zei probleemloos. Met NTFS. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.