![]() |
Bestanden niet te verwijderen verwijderen
Ik heb een aantal bestanden om m'n HD staan en die wil ik graag verwijderen. Het is een HD van een bedrijf en aan die bestanden heb ik niets. Ik krijg ze alleen met geen mogelijkheid weggegooid. Als ik ze wil verwijderen dan schijnen ze in gebruik te zijn, maar ik kan geen proces vinden wat er maar op lijkt.
Is er een programma waarmee ik het kan weggooien? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Met WhoLockMe (even Googlen) kan je zien welk proces het bestandje geopend heeft, en dat proces beeindigen...
|
Citaat:
|
Waarschijnlijk zijn er gewoon rechten toegewezen aan andere mensen en die van jouw account zijn 'afgepakt' met een IRF (Inherited Rights Filter).
Je zult ownership moeten terugpakken, (Rechtermuisknop, Beveiliging, Permissies jezelf toevoegen, geavanceerd, permissies vervangen op onderliggende objecten aanvinken en op je eigen account klikken of de groep Administrators), daarna toepassen, toepassen. that should do the trick |
@deadlock dat geld zeker alleen voor winXP pro, ik heb zelf home, en ik gebruik het programma cacls. werkt goed, kan alle rechten aanpassen voor iedereen op de hele computer :)
vervelend is alleen, ik had een keer de rechten van het systeem zelf verwijderd, waardoor ik niets meer kom installeren, maar dat kan je met hetzelfde programma weer herstellen |
Citaat:
Maar onder Home is het zeker mogelijk om rechten in te stellen, maar dat moet eerst in een policy aangeflikkerd worden. Onder Pro is het standaard al aan ;). |
Citaat:
|
Zijn het niet toevallig grote bestanden waar XP graag een preview van probeert te maken?
|
Citaat:
|
ik ben trouwens benieuwd of het gewerkt heeft :o
Lucky? |
Citaat:
oeh vertel :D [/fout] |
Idd, wil ik ook wel eens weten ;)
|
ik ben aan het zoeken in mijn bookmarks
|
Unlocker gebruik ik. Prachtig progje!! (y) (y) :cool:
|
Dat soort bestanden kun je 9 van de 10 keer ook gewoon via DOS deleten. Dat doe ik iig altijd, werkte tot nu toe elke keer.
Scheelt weer, hoef je niet allerlei programma's te installeren... |
Citaat:
|
Citaat:
Veilige modus dan dus, maar dit is duidelijk een rechtenprobleem. |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21. |