Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2005, 12:08
Verwijderd
Ik heb een aantal bestanden om m'n HD staan en die wil ik graag verwijderen. Het is een HD van een bedrijf en aan die bestanden heb ik niets. Ik krijg ze alleen met geen mogelijkheid weggegooid. Als ik ze wil verwijderen dan schijnen ze in gebruik te zijn, maar ik kan geen proces vinden wat er maar op lijkt.
Is er een programma waarmee ik het kan weggooien?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2005, 12:40
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 28-11-2005 @ 13:08 :
Ik heb een aantal bestanden om m'n HD staan en die wil ik graag verwijderen. Het is een HD van een bedrijf en aan die bestanden heb ik niets. Ik krijg ze alleen met geen mogelijkheid weggegooid. Als ik ze wil verwijderen dan schijnen ze in gebruik te zijn, maar ik kan geen proces vinden wat er maar op lijkt.
Is er een programma waarmee ik het kan weggooien?
Ligt eraan wat je aan het weg gooie bent, als windows het nodig heeft zul je het niet kunnen weggooie. Wat je wel kunt doen (als het geen belangrijke windows files zijn), ff safe modus starte (F8 bij het opstarte duwe), dan heb je kans dat het wel lukt.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 14:05
freyk
freyk is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 28-11-2005 @ 13:08 :
Als ik ze wil verwijderen dan schijnen ze in gebruik te zijn, maar ik kan geen proces vinden wat er maar op lijkt.
Als er geen proces bestaat die je kan sluiten, kan je ook regsvr32 gaan gebruiken:
  1. start -> uitvoeren -> cmd
  2. in het zwarte scherm:
    regsvr32 /u c:\eenleukmapje\bestandje.exe
En als het verwijderen via veilige modus niet lukt, kan je nog de volgende dingen doen om het te verwijderen, Lucky Luciano:
  • een programma gebruiken waarmee je bestanden vanaf een ntfspartitie kan verwijderen.
    Bv ntfsdos, of een linux distributie met captive ntfs (wat niet aan te raden is)
  • De windows wat op die hardeschijf staat verwijderen, door middel van het verwijderen van de windows map.
  • De harde schijf formateren

Laatst gewijzigd op 28-11-2005 om 14:08.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 15:08
Manuzhai
Manuzhai is offline
Met WhoLockMe (even Googlen) kan je zien welk proces het bestandje geopend heeft, en dat proces beeindigen...
Oud 28-11-2005, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef op 28-11-2005 @ 16:08 :
Met WhoLockMe (even Googlen) kan je zien welk proces het bestandje geopend heeft, en dat proces beeindigen...
De map waarin het bestand staat is het proces, dus op het moment dat ik het proces beëindig sluit de map en kan het niet verwijderd worden.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 23:14
Verwijderd
Waarschijnlijk zijn er gewoon rechten toegewezen aan andere mensen en die van jouw account zijn 'afgepakt' met een IRF (Inherited Rights Filter).
Je zult ownership moeten terugpakken, (Rechtermuisknop, Beveiliging, Permissies jezelf toevoegen, geavanceerd, permissies vervangen op onderliggende objecten aanvinken en op je eigen account klikken of de groep Administrators), daarna toepassen, toepassen.
that should do the trick
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 16:25
namnatulco
namnatulco is offline
@deadlock dat geld zeker alleen voor winXP pro, ik heb zelf home, en ik gebruik het programma cacls. werkt goed, kan alle rechten aanpassen voor iedereen op de hele computer
vervelend is alleen, ik had een keer de rechten van het systeem zelf verwijderd, waardoor ik niets meer kom installeren, maar dat kan je met hetzelfde programma weer herstellen
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 17:35
Verwijderd
Citaat:
namnatulco schreef op 29-11-2005 @ 17:25 :
@deadlock dat geld zeker alleen voor winXP pro, ik heb zelf home, en ik gebruik het programma cacls. werkt goed, kan alle rechten aanpassen voor iedereen op de hele computer
vervelend is alleen, ik had een keer de rechten van het systeem zelf verwijderd, waardoor ik niets meer kom installeren, maar dat kan je met hetzelfde programma weer herstellen
cacls is een held!
Maar onder Home is het zeker mogelijk om rechten in te stellen, maar dat moet eerst in een policy aangeflikkerd worden.
Onder Pro is het standaard al aan .
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef op 28-11-2005 @ 16:08 :
of Unlocker
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 19:59
Verwijderd
Zijn het niet toevallig grote bestanden waar XP graag een preview van probeert te maken?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 20:49
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
deadlock schreef op 29-11-2005 @ 00:14 :
*bestandseigenaarschap overnemen*
Yep, dat hoort het idd op te lossen.
Oud 30-11-2005, 21:08
Verwijderd
ik ben trouwens benieuwd of het gewerkt heeft

Lucky?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 21:52
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
deadlock schreef op 29-11-2005 @ 18:35 :
cacls is een held!
Maar onder Home is het zeker mogelijk om rechten in te stellen, maar dat moet eerst in een policy aangeflikkerd worden.
Onder Pro is het standaard al aan .
[fout]
oeh vertel
[/fout]
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 22:13
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Idd, wil ik ook wel eens weten
Oud 01-12-2005, 09:05
Verwijderd
ik ben aan het zoeken in mijn bookmarks
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 17:43
Hydrogen
Hydrogen is offline
Unlocker gebruik ik. Prachtig progje!!
Oud 03-12-2005, 02:32
p-chez
p-chez is offline
Dat soort bestanden kun je 9 van de 10 keer ook gewoon via DOS deleten. Dat doe ik iig altijd, werkte tot nu toe elke keer.

Scheelt weer, hoef je niet allerlei programma's te installeren...
Oud 03-12-2005, 10:06
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
p-chez schreef op 03-12-2005 @ 03:32 :
Dat soort bestanden kun je 9 van de 10 keer ook gewoon via DOS deleten. Dat doe ik iig altijd, werkte tot nu toe elke keer.

Scheelt weer, hoef je niet allerlei programma's te installeren...
meestal wil dat zeggen dat windows het programma gebruikt dus als je dos gebruikt, kan je het idd verwijderen. Vervelend is, dat er geen volwaardige dos meer bij windows xp zit, dus als het bestand in gebruik is, werkt het niet. (Behalve als je commandprompt bedoelt: maar dan begrijp ik niet hoe je het probleem van "bestand is in gebruik" kunt omzijlen)
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 10:47
Verwijderd
Citaat:
namnatulco schreef op 03-12-2005 @ 11:06 :
meestal wil dat zeggen dat windows het programma gebruikt dus als je dos gebruikt, kan je het idd verwijderen. Vervelend is, dat er geen volwaardige dos meer bij windows xp zit, dus als het bestand in gebruik is, werkt het niet. (Behalve als je commandprompt bedoelt: maar dan begrijp ik niet hoe je het probleem van "bestand is in gebruik" kunt omzijlen)
Dat kan vaak sowieso niet omdat het meestal NTFS is, en de gemiddelde user krijgt het niet voor elkaar NTFS tools voor een DOS-8ige omgeving te gaan gebruiken.
Veilige modus dan dus, maar dit is duidelijk een rechtenprobleem.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 02:33
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
namnatulco schreef op 03-12-2005 @ 11:06 :
Ik bedoel idd de command-promt. Ik heb meerdere keren zo'n 'in-gebruik-bestand' gedelete via de command-prompt. Vormt geen enkel probleem.

Citaat:
deadlock schreef op 03-12-2005 @ 11:47 :
Dat kan vaak sowieso niet omdat het meestal NTFS is, en de gemiddelde user krijgt het niet voor elkaar NTFS tools voor een DOS-8ige omgeving te gaan gebruiken.
Veilige modus dan dus, maar dit is duidelijk een rechtenprobleem.
Ik kan het zoals ik al zei probleemloos. Met NTFS.
Reageren

Regels voor berichten