![]() |
Verder nog vragen?
Je keek, verkeek je naar beneden
toen ik het aan je vroeg en verzuchtte dat je je zo had vergist. Dat alles was veranderd, vergaan, maar dat het niets meer gaf, want jij had hem vergeven. `Dat verdomde vertrouwen van jou,´ ging ik verder en jij zweeg. `Veerkracht?´ |
Wow, ik vind deze heel erg leuk :o
Ik weet niet zo goed wat ik erover moet zeggen, maar ik vind dit één van je fijnere. Mja echt, ik weet niet wat ik erop aan te merken zou moeten hebben. maar dat het niets meer gaf, want jij had hem vergeven. simpele zinnetjes, maar in dit gedicht is het heel erg leuk :) |
ik vind het woord veerkracht erg mooi, maar weet niet hoe ik 't op moet vatten in dit gedicht.
Je keek, verkeek ook erg leuk :) en zoals Thoughtful ook zegt; simpele zinnetjes, maar dat maakt het gedicht juist, denk ik. maar zoals ik al zei; ik weet niet wat ik met het einde moet, eigenlijk vraag ik me dat bij de gehele laatste strofe af. nu bedoel ik niet dat het geen mooie strofe is, ik kan 'm gewoon niet goed plaatsen |
Ik heb een idee bij veerkracht, maar geloof neit dat dat klopt. itleg? :o
Ik vind deze echt heel leuk. Kort, maar bondig. keek-verkeek en gaf-vergeven vind ik leuk! |
Dank jullie wel:)
Ik had eigenlijk niet zulke positieve reacties verwacht, heb dit gedicht heel snel geschreven en met een idee van: ik moet iets schrijven en ik schrijf altijd over hetzelfde en mja. Het einde... Ave, wat voor idee heb jij bij veerkracht? Het gaat eigenlijk over de veerkracht van die ene persoon, die andere persoon begrijpt en gelooft dat niet. Maar op zich zit er nog meer achter. Hm. |
wie vraagt er dan 'Veerkracht?' ? degene die ook zei 'dat verdomde vertrouwen van jou' of die juist niet? want je zegt dat die 'jij' zweeg, dus dan moet het wel de ik-persoon zijn. en dan gaat het ook nog over een 'hem', dus ik denk dat ik bar weinig van je situatie snap waar je over schrijft. maar ik vind m toch wel mooi, :o
|
*ligt dubbel*
Echt, ik vind het een geweldige reactie. Helemaal betogen dat je er niets van begrijpt en dan eindigen met dat je hem wel mooi vindt. Maar nu ga ik het aan je proberen uit te leggen... De ik-persoon vraagt: `Veerkracht?´ Maar eigenlijk vraagt ze dat al aan het begin van het gedicht (toen ik het aan je vroeg) en omdat ze het dan niet eens is met het antwoord, levert ze daar commentaar op (dat verdomde vertrouwen van jou). Over de situatie zelf... Ik ben nog steeds benieuwd wat Ave voor idee bij veerkracht had;) |
In combinatie met je verhaal op Letteren dacht ik eigenlijk meteen aan verkracht bij veerkracht :O
|
Citaat:
Tien punten voor Halogeen;) Wacht, ik ga het nog verder uitleggen. Mijn idee voor dit gedicht kwam doordat ik ergens het woord veerkracht zag staan en ik daar verkracht van maakte (mijn gare hersens ook:P). Ik vond het eigenlijk wel frappant. En door al die ver-woorden, lees je veerkracht ook sneller als verkracht. Althans, daar ging ik vanuit:P De ik-persoon vraagt misschien eigenlijk wel: `Ben je verkracht?´ Of eigenlijk: `Ben je over je verkrachting heen?´ De ik-persoon gelooft niet dat de jij-persoon er zo luchtig over kan doen, dat die zo veerkrachtig zou zijn. De ik-persoon gelooft niet in iemand vergeven, de jij-persoon wel. Of zoiets. Eigenlijk haat ik het om een gedicht uit te leggen, dat maakt het altijd zo waardeloos;) |
Doe het dan niet, ik vond hem duidelijk. En ik denk dat Ave het ook wel snapte, maar het even wilde verifieren.
|
Citaat:
|
Citaat:
maar het is nu wel duidelijker, ja. |
Maar het is toch ook niet erg om een paar dagen later de uitleg eens te lezen, dat vind ik vaak wel leuk.
Nu ook. Al is het gedicht toch best wel een stukje minder vrolijk dan dat het op mij over kwam :o |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14. |