![]() |
Pols knakt
Bijna altijd als ik mijn rechterpols naar achteren/boven beweeg (dus richting mijn schouder) dan knakt ie. Ik ben bang dat dit komt door teveel computeren/muizen en dat mijn pols dan leunt op van dingetjes daarvoor.
IS dat knakken slecht? slijten je bottne oid ervan? |
Nee, heeft iets te maken met lucht, of CO˛ ( :confused: ) tussen je gewrichten, door ze te knakken ontspan je dat, volgens mij.
|
als je dit heel vaak doet, dan slijten je gewrichten. Dit gaat alleen op als je het ECHT heel vaak doet, meerdere jaren achter elkaar meerdere keren per dag. Dit heeft meer met de "onnatuurlijke" beweging te maken dan met het knakken zelf.
Als kraken eenmaal een gewoonte wordt, dan is het heel lastig om er vanaf te komen. Stop er daarom gewoon nu mee :) |
ik doe het niet zelf, zoals sommige m,ensen met hun vingers doen. Het gebeurt juist steeds terwijl ik het niet wil
|
Tja... dan kan het geen kwaad, dan overbelast het zeker niet :) Geen zorgen om maken
|
Dat is zo'n vet cool geluid :cool: (y)
|
Citaat:
Volgens mij kan iets ook overbelasten als het vanzelf gebeurd? |
Citaat:
En ergens heb ik het idee (maar dat is alleen maar gebaseerd op wat ik denk en verder nergens op) dat een "natuurlijke" beweging (dus het onbewust knakken van de pols) een veel mindere belasting is dan een "onnatuurlijke. Anders zou het evolutionair gezien toch al lang uit de mens zijn gehaald? Maar nogmaals: dat heb ik zelf bedacht en is waarschijnlijk niet eens waar :o |
In de ochtend heb ik dat met alle gewrichten in m'n lichaam volgens mij, als ik loop kraakt alles :p
Niet iets om je echt druk om te maken denk ik :) |
Ik las 'pols kakt' :bloos:
|
Citaat:
Ik kan me geen artikel voorstellen waarin staat dat het meerdere malen overbelasten van een gewricht NIET leidt tot slijtage.. |
Mijn heup knakt wel zo'n 10 tot 15 keer op een dag, dat is toch niet meer normaal :| ? Mijn fysio zegt namelijk dat het gezond is (n) ...
(trouwens... ook mijn vingers,enkels en polsen knakken te erg) |
Ik heb het ook dat al mijn tenen knakken , bij elke stap die ik zet, hehe.
De dokter zei dat het vroegtijdige artrose zal zijn, ik denk dat het komt doordat ik 6 jaar met ballet op spitzen gedanst heb toen mijn voeten heel erg aan het groeien waren ook. Als bvb lang heb gedanst of op mijn tenen loop of teenslippers draag dan knakken ze extra hard en veel en krijg ik na 2 minuutjes lopen opeens pijn dat ik er écht niet meer op kan lopen. Doet het soms ook pijn bij jou? |
Weet niet of je mij bedoeld, maar als mijn heup / enkel pijn doet, dan moet ik gewoon even kraken, anders hou ik het echt niet (n)
|
haha als ik van de trap af loop dan hoor ik mijn botten ook kraken, in mn benen.. en als ik mijn arm strek dan voel ik soms dat het dwars zit in me elleboog en dan strek ik em ff hard en dan krak en is het goed:D en in mijn tenen ook.. als ik die beweeg kan ik gewoon bijna een kraak ritme bouwen. misschien komt het omdat ik heel veel sport, en dat ik soms wel eens drops maak van 2 meter hoog, of eerste verdiepingen
|
Ik kan het goed met m'n tenen en polsen ja, ligt denk ik een beetje aan je bouw want m'n broer heeft het ook, die kan het zelfs met z'n enkel :D Klinkt wel een beetje eng als een ander het constant doet.
|
wie boeit het wat?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26. |