Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2005, 14:39
Aesar
Aesar is offline
Bijna altijd als ik mijn rechterpols naar achteren/boven beweeg (dus richting mijn schouder) dan knakt ie. Ik ben bang dat dit komt door teveel computeren/muizen en dat mijn pols dan leunt op van dingetjes daarvoor.

IS dat knakken slecht? slijten je bottne oid ervan?
Oud 08-12-2005, 14:40
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Nee, heeft iets te maken met lucht, of CO² ( ) tussen je gewrichten, door ze te knakken ontspan je dat, volgens mij.
Oud 08-12-2005, 14:59
toemba
toemba is offline
als je dit heel vaak doet, dan slijten je gewrichten. Dit gaat alleen op als je het ECHT heel vaak doet, meerdere jaren achter elkaar meerdere keren per dag. Dit heeft meer met de "onnatuurlijke" beweging te maken dan met het knakken zelf.

Als kraken eenmaal een gewoonte wordt, dan is het heel lastig om er vanaf te komen. Stop er daarom gewoon nu mee
Oud 08-12-2005, 15:19
Aesar
Aesar is offline
ik doe het niet zelf, zoals sommige m,ensen met hun vingers doen. Het gebeurt juist steeds terwijl ik het niet wil
Oud 08-12-2005, 15:44
toemba
toemba is offline
Tja... dan kan het geen kwaad, dan overbelast het zeker niet Geen zorgen om maken
Oud 08-12-2005, 17:31
MYSTIC
MYSTIC is offline
Dat is zo'n vet cool geluid
Oud 08-12-2005, 17:33
Verwijderd
Citaat:
toemba schreef op 08-12-2005 @ 16:44 :
Tja... dan kan het geen kwaad, dan overbelast het zeker niet Geen zorgen om maken
Hoe weet je dat nou?

Volgens mij kan iets ook overbelasten als het vanzelf gebeurd?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 08:51
toemba
toemba is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-12-2005 @ 18:33 :
Hoe weet je dat nou?

Volgens mij kan iets ook overbelasten als het vanzelf gebeurd?
En daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Maar wat ik eigenlijk bedoelde, was dat je om een gewricht te overbelasten, je eigenlijk een bepaalde "onnatuurlijke" beweging heel veel moet maken. Je krijgt tijdig signalen van je lichaam (pijn, lichte deformaties) dat het verkeerd gaat, en dan kun je dus ingrijpen door er mee te stoppen. Wat TS in een eerdere reply al zei, het knakken van vingers is daar een voorbeeld van.

En ergens heb ik het idee (maar dat is alleen maar gebaseerd op wat ik denk en verder nergens op) dat een "natuurlijke" beweging (dus het onbewust knakken van de pols) een veel mindere belasting is dan een "onnatuurlijke. Anders zou het evolutionair gezien toch al lang uit de mens zijn gehaald? Maar nogmaals: dat heb ik zelf bedacht en is waarschijnlijk niet eens waar
Oud 09-12-2005, 09:22
MTpower
MTpower is offline
In de ochtend heb ik dat met alle gewrichten in m'n lichaam volgens mij, als ik loop kraakt alles
Niet iets om je echt druk om te maken denk ik
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 16:30
perfectme
perfectme is offline
Ik las 'pols kakt'
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 18:47
toemba
toemba is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 09-12-2005 @ 17:08 :
Schijnt de grootste onzin te zijn. Heb eens een artikel gelezen waar dit fabeltje de wereld uit werd geholpen. Het is verzonnen door mensen die er niet tegen kunnen.
Ik denk dat je nu 2 verhalen door elkaar haalt. Artritis (een vorm van reuma) is iets anders dan artrose (gewrichtsslijtage). Ze worden wel vaker door elkaar gehaald, aangezien de namen bijna hetzelfde zijn.

Ik kan me geen artikel voorstellen waarin staat dat het meerdere malen overbelasten van een gewricht NIET leidt tot slijtage..
Oud 09-12-2005, 21:03
ik=lief
ik=lief is offline
Mijn heup knakt wel zo'n 10 tot 15 keer op een dag, dat is toch niet meer normaal ? Mijn fysio zegt namelijk dat het gezond is ...
(trouwens... ook mijn vingers,enkels en polsen knakken te erg)
Oud 09-12-2005, 21:09
Fainne
Fainne is offline
Ik heb het ook dat al mijn tenen knakken , bij elke stap die ik zet, hehe.
De dokter zei dat het vroegtijdige artrose zal zijn, ik denk dat het komt doordat ik 6 jaar met ballet op spitzen gedanst heb toen mijn voeten heel erg aan het groeien waren ook.
Als bvb lang heb gedanst of op mijn tenen loop of teenslippers draag dan knakken ze extra hard en veel en krijg ik na 2 minuutjes lopen opeens pijn dat ik er écht niet meer op kan lopen.
Doet het soms ook pijn bij jou?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 21:43
ik=lief
ik=lief is offline
Weet niet of je mij bedoeld, maar als mijn heup / enkel pijn doet, dan moet ik gewoon even kraken, anders hou ik het echt niet
Oud 09-12-2005, 22:48
Frondish
Frondish is offline
haha als ik van de trap af loop dan hoor ik mijn botten ook kraken, in mn benen.. en als ik mijn arm strek dan voel ik soms dat het dwars zit in me elleboog en dan strek ik em ff hard en dan krak en is het goed en in mijn tenen ook.. als ik die beweeg kan ik gewoon bijna een kraak ritme bouwen. misschien komt het omdat ik heel veel sport, en dat ik soms wel eens drops maak van 2 meter hoog, of eerste verdiepingen
Oud 10-12-2005, 09:26
adon1s
adon1s is offline
Ik kan het goed met m'n tenen en polsen ja, ligt denk ik een beetje aan je bouw want m'n broer heeft het ook, die kan het zelfs met z'n enkel Klinkt wel een beetje eng als een ander het constant doet.
Oud 10-12-2005, 09:27
adon1s
adon1s is offline
wie boeit het wat?

Regels voor berichten