![]() |
Dour Festival | 13 t/m 16 juli 2006
http://www.dourfestival.be/wp/800-600.jpg
'Dour Festival 2006 : du 13 au 16 juillet! L'équipe du Dour Festival tient à vous remercier d'être venus si nombreux au festival (128.000 personnes sur 4 jours)! En effet, pour la première fois, le festival affichait COMPLET! Les records au niveau des fréquentations sont battus d'année en année tout en conservant la même formule : un festival alternatif sans grosse tête d'affiche et qui fait la part belle aux découvertes. Nous vous donnons rendez-vous en 2006 du 13 au 16 juillet! Nous avons bien évidemment reçu vos commentaires et nous serons toujours là pour répondre à vos attentes en 2006 (plus de place dans le camping, des toilettes gratuites, etc.). A NE PAS LOUPER! HET festival bij uitstek. Binnen een maand zullen weer een heleboel namen de ronde doen, maar de eerste naam is volgens deze site 'Clap your hands say yeah!'. Ergens in maart gaat de site online. Ik heb er fucking zin in, hoe vet was het dit jaar?!?! en: Wie moeten er volgens JULLIE komen? |
AFX
Vsnares |
hehe dat zou idd erg cool zijn
teebee wil ik wel(y) |
Ambulance
Autechre Broadcast cLOUDDEAD Jega Chris Clark PJ Harvey Richard Devine Datach'i Dialect Esem Mercury Rev Liars The Cure Sonic Youth etcetera. |
jij ging toch niet
|
Mijn mooiste herinnering aan dat festival is anderhalf uur in de stromende regen naar Motörhead kijken. Maarja, dat is ook wel weer een aantal jaartjes geleden. Nu zou ik zeggen 'argh fucking kutweer tegenwoordig, jeugd tegenwoordig, klootzakken, ik trek het niet argh kanker op'.
|
the cure is trouwens ook niet echt meer wat het geweest is, op werchter was het ronduit saai
|
Citaat:
|
ik ben niet op de hoogte mad tracker.:(
|
oja goed weer is ook belangrijk.
dit jaar was het weer echt HEMELS. |
Sigur ros wil ik ook wel live zien, hoewel het mischien niet een echt festival band is..
lijkt me mooier om in een kleine zaal te zien verder autechre en Speedy J ofzo |
ik doe niet aan speculaties (leuk woord net na sinterklaas).
Ik kijk wel wat er op de lijst verschijnt :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
oh leuk dat clap your hands say yeah komt (Y)
en verder wil ik dat bright eyes komt, want die heb ik afgelopen jaar niet gezien |
ik zeg meer hardcore en breakcore -> minder gayheid en idm zooi (y)
|
misschien volgend jaar decadent niet op de camping staan. ideetje freek?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
vorig jaar was het erg vet idd, maar mn ultieme dour ervaring was wel het intense optreden van explosions in the sky in 2003.
ik ga dit jaar wel weer denk ik <3 ik hoop op: liars broadcast hella mice parade autolux vsnares etc. |
Citaat:
|
clap your hands zou wel erg vet zijn.
afgelopen 2 jaar vond ik het erg leuk dus volgend jaar ga ik weer. verder mogen liars en hella wel komen.. de rest zoeken ze zelf maar uit (y) |
Citaat:
|
Citaat:
jammer, ik vond het wel tof...teebee ook wel okayish overigens ;) |
Citaat:
|
Citaat:
ik hoop op: vsnares wood crew jaga jazzist (want gemist) mars volta ATR (reunie?) dillinger hellfish converge tv on the radio merzbow EL-p/cannibal ox oceansize underworld fall of troy sneaker pimps(!) daft punk fall of troy radium (want, gemist) orbital whitey christiansen bloc party brmc verder veel hardcore, gabber, IDM/ambient/triphop whatever, BREAKCORE, d&b. eigenlijk alles wel, als het maar geen REGGAE en SKA is. |
Citaat:
Orbital is ook al een tijd uit elkaar |
ik vind dit zo belachelijk he
"wie wil je dat komt op het ____ festival" vul het maar in, lowlands, PP, metalfest, dour, bladiebla weetje wat ik dan denk pleur je hele winamp lijst neer. van alles wat je op je computer hebt staan. dat vind je toch allemaal leuk? dus in feite zou je toch willen dat al die bands komen? je schrijft een lijstje van bands die je wil dat komen en dan verheugen mensen zich erop. "ohja, autechre op dour, hoe vet zou dan zijn:eek:" maar de kans dat autechre werkelijk komt? misschien een kans van 1% of minder ofzo dus ja, word je dan uiteindelijk niet een beetje teleurgesteld? en als je dan NIET teleurgesteld word en ik het fout heb, dan heb je gewoon moeite verspild aan het maken van een lijstje van bands die je wil dat komen die dan uiteindelijk toch niet komen... ik snap het niet:( |
ach ik zie graag dat liars komen omdat die al twee keer op het laatste moment hebben afgezegd. :mad:
de andere vijf namen die ik noemde zijn artiesten die niet raar zouden staan op een dour affiche. dat is waar metal met zijn bloc party of underworld dan weer helemaal de mist in gaat. maar goed, bij dour laat ik me sowieso altijd wel verrassen want ik ken hoogstens een kwart van de line-up. een legio aan onbekende (franse) bandjes zijn juist een pre (Y) iemand vorig jaar vegomatic gezien ? |
precies.. het is wel leuk om te denken stel dat.. en dan inderdaad met bands die niet groot zijn, en die dat jaar eventueel een nieuwe cd hebben ofzo.
en vegomatic was inderdaad erg vet vorig jaar.. "you have to suck, you have to fuck" :cool: |
Ik ben er ook zeker weer voor de 4de keer!
ik snak nu al naar zon ijskoffie met rum! |
:) hoe vet was et dit jaar! Maakt me vrij weinig uit wat er komt, er komt toch altijd wel wat bekends. En bij mooi weer heb je nog altijd het meertje waar je heen kunt gaan, al wist ik dat dit jaar een week erna pas :( :mad: fakking mooi weer, verlangen naar verfrissend water, en dan zoooo een mooi meertje ergens in de buurt.
|
Citaat:
|
daar heb je eigenlijk wel gelijk in
maar toch moest ik het even zeggen. |
Citaat:
|
ik ga (y) !
|
ik ben er ook weer bij!
al ken ik het merendeel van de bands niet en versta ik de mensen niet bijzonder goed... het maakt allemaal niet uit want het is dour (y) |
ik ga zeker weer (y)
onbekende line-up of niet, er zit vast wel wat leuks tussen, en dour had vorig jaar ook een aantal bekendere acts. dour is natuurlijk ook de sfeer :cool: |
ik ga sowieso en ik hoop op o.a the good life, cursive, jaga jazzist
|
Citaat:
ik ben verliefd op dit festival, hoe corny ook. :o :o :o |
Citaat:
|
Ik hoop dat ze dit jaar weer die kleine podia's op het terrein terug hebben. 2 jaar terug hadden ze daar van die humoristische franse acts. En de laatste avond werd erg geweldige dub gedraaid.
Ik vind de neger met de grote glimlach die van die kikkers verkoopt waar je met zon stokje over moet en dat dan zo'n geluid geeft, er ook weer moet zijn! in 2004 was ie er ook. en ik hoop weer op veel leuke belgische bandjes, drum n bass, electro en reggea! en dat ik dit jaar niet word aangehouden door de politie! en dat er niemand stiekem als ik slaap mijn tent in sluipt en al mijn spullen steelt, wat afgelopen jaar wel het geval was: autosleutels, auto-papieren, telefoon, rijbewijs, paspoort, pinpas etc.. |
die 2 kleine podia's van 2003 waren grappig inderdaad (y)
|
zolang er een hoop noise en electro en snoeiharde herrie staat ben ik tevreden.
hoe kut dat ik walls of jeriche heb gemist (n) ! |
ohnee, max en ik waren daar en je hebt niets gemist :D
|
maar jij vind de muziek sowieso niet vet toch?
|
nee, we wisten niet wat het was voordat we er heen gingen :cool:
|
precies, het is namelijk heel vet (y) !
|
Citaat:
|
ik heb ze dit jaar gezien , en wat een aanfluiting was dat!
en die vrouw is eng |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16. |