![]() |
Klachten Telfort
Hallo,
Ik had, en heb nog steeds, veel problemen met Telfort. Ik zit nog meer dan 1 jaar aan mijn abonnement vast, maar ik heb hier in de buurt totaal geen bereik. Ik heb het VARA-programma Kassa gemaild en die belden mij vandaag of ik meer mensen in de buurt kon vinden die ook dit probleem (geen bereik) hebben met Telfort. Wie woont er hier in de omgeving van Beek Ubbergen (bij Nijmegen), en heeft ook last van bereikloze Telfort? Ik hoop dat er meerdere mensen in de buurt zijn met dit probleem, want dan komt Kassa binnenkort een keer filmen en kan ik (en anderen met dit probleem) waarschijnlijk van het abonnement af. Mzls, Kaz |
Ik wéét wel dat ik in Beek op sommige plekken geen bereik heb. Uit de tijd dat ik nog in Nijmegen woonde en ik vrienden in Beek had wonen.
|
Maar als je geen bereik hebt dan zou je toch sowieso je abonnement op moeten kunnen zeggen? Je gaat met Telfort een overeenkomst aan waarin is bepaald dat Telfort jou een bepaalde dienst levert (in dit geval dus telefonie). Blijkbaar doet Telfort dit niet en blijven ze dus in gebreke.
|
Citaat:
|
Dit hoort niet op hardware, maar je zou kunnen twisten over de vraag of het op werk, geld en recht hoort of op contact gezocht. Gezien het karakter van contact gezocht (en de manier waarop daar gereageerd wordt) verplaats ik 'm maar naar werk, geld en recht.
|
Hoe lang heb je je telefoon en abonnement inmiddels? Je kan meestal binnen 1 a 2 maanden na aanschaf annuleren als er sprake is van geen dekking. Dit is bij de meeste carriers <2 streepjes in het geval van wegvallende gesprekken.
In de meeste gevallen zullen ze kijken naar de dekkingskaarten en deze vergelijken met jouw bereik. Als dit niet overeenkomt zullen ze je meestal een nieuwe telefoon en/of simkaart sturen om te kijken of dit het probleem oplost, anders zullen ze vaak akkoord gaan met een directe annulering aangezien ze dan wettelijk gezien op jouw woonadres geen dienst(en) kunnen leveren. Neem contact op met de ombudsman/consumentenbond als een (aangetekende) brief en/of een telefoontje naar Telfort niets oplevert. |
Een vriendin van mij heeft nooit bereik in zwolle en in de trein naar zwolle. (Van rijssen naar zwolle )
|
Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met het bereik van Telfort, maar ik ben dan ook niet zo'n beller. Ik heb wél problemen met het bereiken van de klantenservice. (n)
|
Citaat:
EDIT: Oh, maar dat heeft denk ik te maken met het feit dat ik zakelijke klant ben. |
Ik heb anders nooit last met Telfort gehad.
|
Ik heb in Nijmegen altijd bereik met Telfort. Ben er juist naar overgestapt omdat ik met Orange zulk slecht bereik had.
|
In de meeste universiteitsgebouwen van de RU zul je ook geen bereik hebben, overigens.
|
Hm, nooit last van gehad eigenlijk. Maar aan de andere kant, ik kijk dan ook niet zovaak op het schermpje van mijn gsm. Je hoeft natuurlijk ook geen bereik te hebben in universiteitsgebouwen. ;)
|
Bereik wil ook nog wel eens liggen aan de telefoon die je hebt.
Zo had ik 1,5 jaar terug een telefoon waar ik geen bereik had in de hogeschool. op de beganegrond. Heb nu een nieuwe telefoon en daarmee heb ik daar gewoon bereik. |
Citaat:
|
Ja, bij Brummen. Maar ik had hele andere problemen met Orange, bijvoorbeeld regelmatig wel bereik volgens telefoon en netwerk, maar toch onbereikbaar.
|
Citaat:
|
Ik woon in Den Haag en thuis heb ik op sommige plekken ook geen bereik. En op de uni in Rdam heb ik heel vaak geen bereik. Moet je nagaan hoe slecht het wel niet is. Maar goed, ik heb ook alleen maar Telfort genomen omdat er toevallig een hele voordelige aanbieding was icm een telefoon. Anders zou ik het nooit hebben genomen. Geef mij toch maar Vodafone, daarmee heb ik écht overal bereik.
|
Ik heb ook Telfort, eerst had ik ook nooit bereik, nu ben ik sinds een paar maand verhuist en heb ik altijd bereik (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13. |