Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2005, 16:20
kaaz
kaaz is offline
Hallo,
Ik had, en heb nog steeds, veel problemen met Telfort. Ik zit nog meer dan 1 jaar aan mijn abonnement vast, maar ik heb hier in de buurt totaal geen bereik. Ik heb het VARA-programma Kassa gemaild en die belden mij vandaag of ik meer mensen in de buurt kon vinden die ook dit probleem (geen bereik) hebben met Telfort.
Wie woont er hier in de omgeving van Beek Ubbergen (bij Nijmegen), en heeft ook last van bereikloze Telfort?
Ik hoop dat er meerdere mensen in de buurt zijn met dit probleem, want dan komt Kassa binnenkort een keer filmen en kan ik (en anderen met dit probleem) waarschijnlijk van het abonnement af.
Mzls,
Kaz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2005, 16:26
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik wéét wel dat ik in Beek op sommige plekken geen bereik heb. Uit de tijd dat ik nog in Nijmegen woonde en ik vrienden in Beek had wonen.
Oud 20-12-2005, 16:53
M@rco
M@rco is offline
Maar als je geen bereik hebt dan zou je toch sowieso je abonnement op moeten kunnen zeggen? Je gaat met Telfort een overeenkomst aan waarin is bepaald dat Telfort jou een bepaalde dienst levert (in dit geval dus telefonie). Blijkbaar doet Telfort dit niet en blijven ze dus in gebreke.
Oud 20-12-2005, 16:59
kaaz
kaaz is offline
Citaat:
M@rco schreef op 20-12-2005 @ 17:53 :
Maar als je geen bereik hebt dan zou je toch sowieso je abonnement op moeten kunnen zeggen? Je gaat met Telfort een overeenkomst aan waarin is bepaald dat Telfort jou een bepaalde dienst levert (in dit geval dus telefonie). Blijkbaar doet Telfort dit niet en blijven ze dus in gebreke.
Je zou denken wel maar als reactie op e-mails geven ze altijd: we hebben een postcodecheck gedaan en u heeft wel bereik. Ze zeggen aan de landelijke norm te voldoen. Ik heb ook wel bereik, als ik een sms zou willen versturen moet ik niet alleen naar buiten maar ook een end de straat in. Nu gebruik ik een Vodafone prepaid kaart en kan ik zelfs bellen er ging een wereld voor me open, bellen met telfort lukt me alleen in de stad. Ik hoop dus dat ik via Kassa, met behulp van nog meer klagers, een eind kan maken aan mijn contract.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 17:03
Verwijderd
Dit hoort niet op hardware, maar je zou kunnen twisten over de vraag of het op werk, geld en recht hoort of op contact gezocht. Gezien het karakter van contact gezocht (en de manier waarop daar gereageerd wordt) verplaats ik 'm maar naar werk, geld en recht.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 21:47
thegoodlife
thegoodlife is offline
Hoe lang heb je je telefoon en abonnement inmiddels? Je kan meestal binnen 1 a 2 maanden na aanschaf annuleren als er sprake is van geen dekking. Dit is bij de meeste carriers <2 streepjes in het geval van wegvallende gesprekken.

In de meeste gevallen zullen ze kijken naar de dekkingskaarten en deze vergelijken met jouw bereik. Als dit niet overeenkomt zullen ze je meestal een nieuwe telefoon en/of simkaart sturen om te kijken of dit het probleem oplost, anders zullen ze vaak akkoord gaan met een directe annulering aangezien ze dan wettelijk gezien op jouw woonadres geen dienst(en) kunnen leveren.

Neem contact op met de ombudsman/consumentenbond als een (aangetekende) brief en/of een telefoontje naar Telfort niets oplevert.
Oud 21-12-2005, 13:11
gurl19
gurl19 is offline
Een vriendin van mij heeft nooit bereik in zwolle en in de trein naar zwolle. (Van rijssen naar zwolle )
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 14:19
Rodion
Rodion is offline
Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met het bereik van Telfort, maar ik ben dan ook niet zo'n beller. Ik heb wél problemen met het bereiken van de klantenservice.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 20:27
Gimme more beer
Citaat:
kwibus schreef op 21-12-2005 @ 15:19 :
Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met het bereik van Telfort, maar ik ben dan ook niet zo'n beller. Ik heb wél problemen met het bereiken van de klantenservice.
Daar heb ik nóóit problemen mee.

EDIT: Oh, maar dat heeft denk ik te maken met het feit dat ik zakelijke klant ben.
Oud 21-12-2005, 22:20
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik heb anders nooit last met Telfort gehad.
Oud 21-12-2005, 22:43
Verwijderd
Ik heb in Nijmegen altijd bereik met Telfort. Ben er juist naar overgestapt omdat ik met Orange zulk slecht bereik had.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 11:02
Gimme more beer
In de meeste universiteitsgebouwen van de RU zul je ook geen bereik hebben, overigens.
Oud 22-12-2005, 11:42
Verwijderd
Hm, nooit last van gehad eigenlijk. Maar aan de andere kant, ik kijk dan ook niet zovaak op het schermpje van mijn gsm. Je hoeft natuurlijk ook geen bereik te hebben in universiteitsgebouwen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 11:55
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Bereik wil ook nog wel eens liggen aan de telefoon die je hebt.

Zo had ik 1,5 jaar terug een telefoon waar ik geen bereik had in de hogeschool. op de beganegrond.
Heb nu een nieuwe telefoon en daarmee heb ik daar gewoon bereik.
Oud 22-12-2005, 11:56
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-12-2005 @ 23:43 :
Ik heb in Nijmegen altijd bereik met Telfort. Ben er juist naar overgestapt omdat ik met Orange zulk slecht bereik had.
Slecht bereik met orange? Geen last van, behalve dat je op de route naar zutphen een aantal keer even geen bereik hebt.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 12:13
Verwijderd
Ja, bij Brummen. Maar ik had hele andere problemen met Orange, bijvoorbeeld regelmatig wel bereik volgens telefoon en netwerk, maar toch onbereikbaar.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 18:01
Gimme more beer
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 22-12-2005 @ 12:55 :
Bereik wil ook nog wel eens liggen aan de telefoon die je hebt.
Sterker nog, bereik is een technische term die eigenlijk alleen op je telefoon terugslaat. Wat men bedoelt als er wordt gezegd "ik heb geen bereik" is "deze locatie wordt niet gedekt".
Oud 23-12-2005, 20:24
@Moon
@Moon is offline
Ik woon in Den Haag en thuis heb ik op sommige plekken ook geen bereik. En op de uni in Rdam heb ik heel vaak geen bereik. Moet je nagaan hoe slecht het wel niet is. Maar goed, ik heb ook alleen maar Telfort genomen omdat er toevallig een hele voordelige aanbieding was icm een telefoon. Anders zou ik het nooit hebben genomen. Geef mij toch maar Vodafone, daarmee heb ik écht overal bereik.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 18:46
Sandersss
Sandersss is offline
Ik heb ook Telfort, eerst had ik ook nooit bereik, nu ben ik sinds een paar maand verhuist en heb ik altijd bereik
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten