![]() |
Oud wordt nieuw?
Ben heel erg benieuwd wat de kritici hier van mijn oude gedichten vinden, heb er een stuk of wat uitgezocht (eigenlijk veel meer dan ik wilde, ik kon niet kiezen :S) waar ik misschien nog iets nieuws mee zou willen doen. Ik vind de kritiek die hier gegeven wordt namelijk erg leuk en opbouwend, wellicht kan ik er wat mee.
Erbij wil ik graag zeggen dat ik tot nu toe altijd puur vanuit mijn gevoel dichtte en dus eigenlijk nooit op de vrom lette. Het is hier en daar wat ouderwets, of raar opgebouwd. Hier wil ik graag opmerkingen over, zodat ik ze misshcien wat kan pimpen. Het lijkt me stiekem wel leuk om ook te kunnen dichten als ik me niet intens rot voel :). = Een hele korte: de regen valt, buiten is het donker, waarmee kan ik de hemel sluiten? = het lukt hem niet me te laten gaan zijn greep is te vast ongewild ik kan niet loskomen uit mijn band met hem, mijn bloed langs zijn tanden levend loopt het door hem heen stil zwijgend van hem houden geven wat hij niet van me wil krijgen, en alles op het spel zetten, voor niets, voor hem, R. = Mijn laatste liefdesbrief. Wintertranen hij, zo blauw als een wolkeloze winterhemel zweeft door mijn gedachten, als warm water zilt, zo blauw, de zee hij, het strand onder de hemel, met de witte vlokken van een zachte kus de winter kust het land en de zee jij, de zee, zo blauw, zo lief, troostte mij met je warmte, jou winterse vlokken traanden over mijn briefpapier, dichten woorden stromen als tranen sneeuwvlokken, in de zee, jouw zee, mijn winterhemel = Regen een kleine glinstering in de natte schemering motjes dwarrelen door mijn haar scharrelen tussen de doorweekte lokken donkere drupjes glimmen in het licht de lantaarn laat ze aan me zien mar gelukkig een boom droog onder de kleine blaadjes wachten en zachtjes zingen tot de bui weer over is = De politiek de deur ging open en zwarte pakken marcheerden zwaaiend naar buiten het geschreeuw doet hen niets veilig tussen een haag van lichamen zij stappen in met wapperende das en zoeven weg in zwarte auto’s = De Terugweg… Mijn humeur holde achteruit toen ik de trein in stapte, HIJ begon in Den Haag, maar ik in Deventer. En iets over het midden, vlak na Amersfoort, kwam ik hem tegen, en vroeg: “Hoe maakt U het?” |
Een hele korte:
de regen valt, buiten is het donker, waarmee kan ik de hemel sluiten? w00t!! ik vind dit soort dingen zóó mooi. waarmee kan ik de hemel sluiten? ik stel voor een deur :o :D |
Ik dacht zelf op dat moment meer aan een enorm zacht warm kussen van liefde. Ik was erg verdrietig...
|
dat gevoel roep je ook op, doordat je zegt waarmee kan ik de hemel sluiten, geef je aan, dat geluk en dergelijke je niet meezitten. je hebt er even genoeg van, je wilt eraan ontsnappen, maar hoe? daarom vind ik zulke gedichten zo mooi, je kan er de frustratie in lezen, in voelen, in proefen in ruiken, hoe je het ook wilt noemen, wat dan ook. je weet gewoon waarom dat er staat, en het gaat dieper dan een pen in papier kan schrijven.
|
Nou, bedankt anyhow :D. Misschien kan ik er nog een keer iets verder in gaan, ik denk er al een tijdje over. Maarw as eigenlijk meer opzoek naar kritieken waarmee ik wellicht van oude dingen iets nieuws kon maken als oefening om te leren dichten uit mijn hoofd in plaats van uit mijn buik.
Maar de diehard DoPers lijkt het niet te trekken om eens fijn te bekommentarieren. |
ik zal nog eens kijken voor je;) maar verwacht niet dat ik de beste kritiek geef hoor. ik ben zelf pas 2 jaar besig
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
en weetje waarom? Deventer 4-life!!!!! :evil: :evil: :evil: |
Skull-Head,
Heel erg bedankt voor je vele reacties, ik kan er zeker iets mee. Even over die regen. Dat gedicht draagt dan toch de het verkeerde beeld uit. Het was juist bedoeld om zowel de schoonheid van verdriet uit te beelden, als het feit dat je soms inderdaad ook wel een rots in de branding hebt. Maar dat eerste komt kennelijk niet echt uit de verf, ook eens naar kijken. Woon je in Deventer ofzo? Mijn vriend wel, en ik dus in voorburg. De reis terug is vaak een hel, daar gaat het gedichtje over. |
Citaat:
Citaat:
en die reis terug, waar ligt voorburg? ik kan me er namelijk niets bij voorstellen bij die hel :( :p |
Voorburg ligt tegen Den Haag aan, ik woon nét op het randje. Van deur tot deur is het 2 uur reizen naar mijn vriend. En 2 uur idle-time na een afscheid voor weer een week (of meer) is echt totaal onprettig.
|
kan ik begrijpen ja
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11. |