![]() |
bands ook merken
in dat topic over merkkleding had ik het al gezegd, maar daar reageerde niemand, dus ik dacht, ik maak er een nieuw topic van.
een paar mensen zeiden in dat topic dat ze geen merkkleding aan hadden, maar wel bandshirts. nou vroeg ik me af (nja, als stelling ofzo), zijn bandshirts niet ook gewoon merkkleding? je betaald namelijk meer voor dat logo van die band, net als dat je voor het logo van bijv. RL betaald... |
hmmz
ja, dat klopt wel, eigenlijk. en eigenlijk betaal je dan echt alleen voor de bandnaam, en niet voor de eventuele kwaliteit - aangezien de kwaliteit van de meeste bandwear nogal bagger is. Echt, op waterlooplein, zie van die simpele shirts met afdruk, 25 euro ofzo.. maar goed, ik draag sowieso haast geen bandshirtjes, behalve een shirtje met een nirvana-smilie (hihi, maar dat vind ik gewoon een maffe tekening, staat ook geen naam bij ofzo) en een kurt cobain shirt waar ik in slaap (en die ik gekregen heb van iemand die nou zo goed als dood is, voor mij althans :().. neemt ook niet weg dat sommige banddingetjes ook heel mooi kunnen zijn :) wat ik me afvroeg, waarom dragen mensen bandwear nou eigenlijk? om te laten zien dat ze zo fan zijn van een bepaalde band? ik ken iemand die echt alleen maar bandwear draagt, en hij kan niet uitleggen waarom ie dat doet.. |
Nee bij een bandshirt betaal je voor hoe het er uit ziet (De opdruk), en om uit te dragen dat je die band leuk vind..
Bij bv RL betaal je ook voor hoe het er uit ziet, en voor de kwaliteit. En sommige mensen kopen ook RL kleding om uit te dragen tot welke groep deze mensen zichzelf rekenen. |
jep, het merchandising bedrijf betaalt voor de licensie, als ik een tshirt van Soulfly koop en dat komt van Blue Grape betaalt Blue Grape de licensiekosten.. zelfde geld voor bijvoorbeeld patches
|
Eerst kocht ik ook bandshorts..
Ben ik vanaf gestapt.. Is nl veel goekdoper en vaak kwaliteit nog beter ook.. |
Och ik heb best wel wat band shirts maar k vind t allemaal niet zo heel duur dus sja.. moet kunnen want sja je koopt het ook gewoon voor de naam van de band :D
|
ik draag ook bijna alleen maar bandshirts omdat ik dat leuk vind ofzo. maar ik zou niet een shirt kopen omdat het van DIE band is. t moet wel een leuk shirt zijn.
|
jaja, lekker is dat. Gratis reclame maken en nog meer betalen ook :rolleyes:
mij zal je nooit in een bandshirt zien. die dingen zijn meestal niet eens mooi |
hm is wel zo eigenlijk want de kwaliteit is vaak heel slecht....tenminste bij de onofficiele shirts dan, bij de officiele merchandising van bands is de kwaliteit vaak wel goed.
waarom ik t draag? hm kheb dur nie veel, wel een paar, maar gewoon omdat ik t leujke shirts vind, niet zo van o dat is van die band die moet ik hebben, ook al issie nie mooi. nee gewoon omdat het mooje shirts zijn en ook wel om uit te dragen idd dat je de muziek leuk vind, maar ook zeker niet om aan andere mensen te laten zien ofso van kijk hier luister ik nou naar en dat is koel ofso, neuh gewoon alleen puur voor mezelluf. *blaat* hehe :D :) |
Zoals boven gezegd...het lijkt mij dat goedkope(re) shirts gewoon van die unisize-dingen zijn die je voor een paar piek op de markt kunt kopen. Bekendere bands zullen hun shirts laten maken door bekende fabrieken.
|
mjah zit wat in...
ik vind trouwens de kwaliteit van bandshirts helemaal nie zo slecht..... ik heb iig nergens last van ofzow... ik koop het alleen als ik vind dat het leuke shirtjes zijn, omdat ik het gewoon leuk vind om te hebben en ik koop ze eigenlijk alleen maar bij concerten zodat het owk een beetje een aandenken-van-functie heeft... |
Hallootjes!!
Ik vind persoonlijk bandshirts geen merkshirts... behalve als die band er een eigen merk van heeft gemaakt, wat weinig voorkomt... natuurlijk is het wel zo dat je voor de afdruk op het shirt betaalt maar ik vind het toch iets anders dan bijvoorbeeld een ralph lauren shirt... adieu, diamonde |
hmms nee bandshirts zijn iets anders dan merken, alhoewel er wel overeenkomsten zijn
|
sommige band shirts zijn ook merken...denk aan het wel beroemde rammstein..die nu zijn eigen kleding merk heeft.
Maar andere merken worden gedrukt op meestal goedkopere shirts. |
Citaat:
|
Citaat:
en tis een beetje overdreven om te zeggen een gewoon shirtje met een naam en dat voor 25 euro verkopen, dr zijn natuurlijk wel verschillen... dr zijn oowk veel bandshirts die gewoon leuke plaatjes enzow dr op hebben staan... en 25 euro :( damn dat zou ik nooit vor een simpel tshirtje/girlie over hebben hoor... het meeste wat ik dr voor geef is 15... dus je moet gewoon een beetje zoeken |
uhh?? sommige bandshirts zijn juist goede kwaliteit hoor
ik vind bandshirts wel koOl kan je laten zien dat je iets koOl vind op een concert bijvoorbeeld, of iets kopen zovan 'die heb ik van dat en dat concert' zolang je maar niet alleen maar in bandshirts gaat lopen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En verder heb ik het idee dat veel piepels bandshirts dragen, op dezelfde manier als merkshirts: het gaat om het bandje. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
jajaja ik vind dat je dan wel voor een merk betaald! net zoals je zei! het merk/naam van de band!
|
zijn meestal van die tshirts waar op gedrukt wordt
ik heb vooral van Fruit of the Loom/Hanes/B & C en ze zijn van goede kwaliteit Rat |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44. |