Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2002, 11:23
punkyfish
punkyfish is offline
in dat topic over merkkleding had ik het al gezegd, maar daar reageerde niemand, dus ik dacht, ik maak er een nieuw topic van.

een paar mensen zeiden in dat topic dat ze geen merkkleding aan hadden, maar wel bandshirts. nou vroeg ik me af (nja, als stelling ofzo), zijn bandshirts niet ook gewoon merkkleding? je betaald namelijk meer voor dat logo van die band, net als dat je voor het logo van bijv. RL betaald...
Oud 19-06-2002, 11:33
Verwijderd
hmmz
ja, dat klopt wel, eigenlijk. en eigenlijk betaal je dan echt alleen voor de bandnaam, en niet voor de eventuele kwaliteit - aangezien de kwaliteit van de meeste bandwear nogal bagger is. Echt, op waterlooplein, zie van die simpele shirts met afdruk, 25 euro ofzo.. maar goed, ik draag sowieso haast geen bandshirtjes, behalve een shirtje met een nirvana-smilie (hihi, maar dat vind ik gewoon een maffe tekening, staat ook geen naam bij ofzo) en een kurt cobain shirt waar ik in slaap (en die ik gekregen heb van iemand die nou zo goed als dood is, voor mij althans )..

neemt ook niet weg dat sommige banddingetjes ook heel mooi kunnen zijn

wat ik me afvroeg, waarom dragen mensen bandwear nou eigenlijk? om te laten zien dat ze zo fan zijn van een bepaalde band? ik ken iemand die echt alleen maar bandwear draagt, en hij kan niet uitleggen waarom ie dat doet..
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 11:36
Verwijderd
Nee bij een bandshirt betaal je voor hoe het er uit ziet (De opdruk), en om uit te dragen dat je die band leuk vind..

Bij bv RL betaal je ook voor hoe het er uit ziet, en voor de kwaliteit. En sommige mensen kopen ook RL kleding om uit te dragen tot welke groep deze mensen zichzelf rekenen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 11:40
]{ing
]{ing is offline
jep, het merchandising bedrijf betaalt voor de licensie, als ik een tshirt van Soulfly koop en dat komt van Blue Grape betaalt Blue Grape de licensiekosten.. zelfde geld voor bijvoorbeeld patches
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 11:46
Verwijderd
Eerst kocht ik ook bandshorts..

Ben ik vanaf gestapt..

Is nl veel goekdoper en vaak kwaliteit nog beter ook..
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 12:27
AtHell
AtHell is offline
Och ik heb best wel wat band shirts maar k vind t allemaal niet zo heel duur dus sja.. moet kunnen want sja je koopt het ook gewoon voor de naam van de band
Oud 19-06-2002, 12:30
Built to last
Built to last is offline
ik draag ook bijna alleen maar bandshirts omdat ik dat leuk vind ofzo. maar ik zou niet een shirt kopen omdat het van DIE band is. t moet wel een leuk shirt zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 14:28
Masked Mage
Masked Mage is offline
jaja, lekker is dat. Gratis reclame maken en nog meer betalen ook
mij zal je nooit in een bandshirt zien. die dingen zijn meestal niet eens mooi
Oud 19-06-2002, 14:54
Blubje
Blubje is offline
hm is wel zo eigenlijk want de kwaliteit is vaak heel slecht....tenminste bij de onofficiele shirts dan, bij de officiele merchandising van bands is de kwaliteit vaak wel goed.
waarom ik t draag? hm kheb dur nie veel, wel een paar, maar gewoon omdat ik t leujke shirts vind, niet zo van o dat is van die band die moet ik hebben, ook al issie nie mooi. nee gewoon omdat het mooje shirts zijn en ook wel om uit te dragen idd dat je de muziek leuk vind, maar ook zeker niet om aan andere mensen te laten zien ofso van kijk hier luister ik nou naar en dat is koel ofso, neuh gewoon alleen puur voor mezelluf. *blaat* hehe
Oud 19-06-2002, 15:39
Verwijderd
Zoals boven gezegd...het lijkt mij dat goedkope(re) shirts gewoon van die unisize-dingen zijn die je voor een paar piek op de markt kunt kopen. Bekendere bands zullen hun shirts laten maken door bekende fabrieken.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 21:14
Roxy
Roxy is offline
mjah zit wat in...
ik vind trouwens de kwaliteit van bandshirts helemaal nie zo slecht..... ik heb iig nergens last van ofzow...

ik koop het alleen als ik vind dat het leuke shirtjes zijn, omdat ik het gewoon leuk vind om te hebben en ik koop ze eigenlijk alleen maar bij concerten zodat het owk een beetje een aandenken-van-functie heeft...
Oud 19-06-2002, 21:17
diamonde
diamonde is offline
Hallootjes!!

Ik vind persoonlijk bandshirts geen merkshirts... behalve als die band er een eigen merk van heeft gemaakt, wat weinig voorkomt...

natuurlijk is het wel zo dat je voor de afdruk op het shirt betaalt maar ik vind het toch iets anders dan bijvoorbeeld een ralph lauren shirt...

adieu,
diamonde
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 21:31
arrebar
arrebar is offline
hmms nee bandshirts zijn iets anders dan merken, alhoewel er wel overeenkomsten zijn
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 21:57
Whippersnapper
Whippersnapper is offline
sommige band shirts zijn ook merken...denk aan het wel beroemde rammstein..die nu zijn eigen kleding merk heeft.
Maar andere merken worden gedrukt op meestal goedkopere shirts.
Oud 19-06-2002, 22:20
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Roxy schreef:
mjah zit wat in...
ik vind trouwens de kwaliteit van bandshirts helemaal nie zo slecht..... ik heb iig nergens last van ofzow...
ligt eraan op wat voor een kwaliteit er gedrukt wordt, blue grape is meestal good stuff (ookal is er laatst een knoop gesneuveld op mijn fear factory bermuda)
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 22:52
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
]{ing schreef:

ligt eraan op wat voor een kwaliteit er gedrukt wordt, blue grape is meestal good stuff (ookal is er laatst een knoop gesneuveld op mijn fear factory bermuda)
mjah ik weet nie wat het allemaal is dat hou ik eigenlijk nie echt bij... maar ik heb met kwaliteit van de stof nog nooit problemen gehad en met de opdruk enzow oowk nie...

en tis een beetje overdreven om te zeggen een gewoon shirtje met een naam en dat voor 25 euro verkopen, dr zijn natuurlijk wel verschillen... dr zijn oowk veel bandshirts die gewoon leuke plaatjes enzow dr op hebben staan... en 25 euro damn dat zou ik nooit vor een simpel tshirtje/girlie over hebben hoor... het meeste wat ik dr voor geef is 15... dus je moet gewoon een beetje zoeken
Oud 20-06-2002, 10:56
Dy|_uCK
Dy|_uCK is offline
uhh?? sommige bandshirts zijn juist goede kwaliteit hoor

ik vind bandshirts wel koOl kan je laten zien dat je iets koOl vind op een concert bijvoorbeeld, of iets kopen zovan 'die heb ik van dat en dat concert'

zolang je maar niet alleen maar in bandshirts gaat lopen
Oud 20-06-2002, 11:16
Roos
Roos is offline
Citaat:
Built to last schreef:
maar ik zou niet een shirt kopen omdat het van DIE band is. t moet wel een leuk shirt zijn.
Nou, precies hetzelfde als ik (en velen met mij) met merkkleding hebben. Je koopt niet een foeilelijk shirtje, OMDAT er een merkje (band) op staat.
Oud 20-06-2002, 16:26
morwen
morwen is offline
Citaat:
Dy|_uCK schreef:
uhh?? sommige bandshirts zijn juist goede kwaliteit hoor

ik vind bandshirts wel koOl kan je laten zien dat je iets koOl vind op een concert bijvoorbeeld, of iets kopen zovan 'die heb ik van dat en dat concert'

zolang je maar niet alleen maar in bandshirts gaat lopen
jah *trots is op kittie-sjurt van oracle tour* ik draag bandsjurts om te late sien waar ik naar luizter
Oud 21-06-2002, 20:33
drama
drama is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
in dat topic over merkkleding had ik het al gezegd, maar daar reageerde niemand, dus ik dacht, ik maak er een nieuw topic van.

een paar mensen zeiden in dat topic dat ze geen merkkleding aan hadden, maar wel bandshirts. nou vroeg ik me af (nja, als stelling ofzo), zijn bandshirts niet ook gewoon merkkleding? je betaald namelijk meer voor dat logo van die band, net als dat je voor het logo van bijv. RL betaald...
Jep..bepaalde bands wel.

En verder heb ik het idee dat veel piepels bandshirts dragen, op dezelfde manier als merkshirts: het gaat om het bandje.
Oud 22-06-2002, 08:01
Verwijderd
Citaat:
Roxy schreef:
mjah zit wat in...
ik oowk nie..

Citaat:
Roxy schreef:
ik koop het alleen als ik vind dat het leuke shirtjes zijn, omdat ik het gewoon leuk vind om te hebben en ik koop ze eigenlijk alleen maar bij concerten zodat het owk een beetje een aandenken-van-functie heeft...
mjah.. (denkt aan Deconstour, HAMBURGER )
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 12:09
shanli
shanli is offline
Citaat:
drama schreef:

Jep..bepaalde bands wel.

En verder heb ik het idee dat veel piepels bandshirts dragen, op dezelfde manier als merkshirts: het gaat om het bandje.
ik snap het niet,als je die band nouw goed vind en je wilt er kleding van dragen is daar toch nix mee?
Oud 24-06-2002, 18:47
yvonnaah
yvonnaah is offline
jajaja ik vind dat je dan wel voor een merk betaald! net zoals je zei! het merk/naam van de band!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 19:57
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
zijn meestal van die tshirts waar op gedrukt wordt

ik heb vooral van Fruit of the Loom/Hanes/B & C

en ze zijn van goede kwaliteit

Rat
Oud 25-06-2002, 16:29
Locke
Locke is offline
Citaat:
LeRatLuciano schreef:
zijn meestal van die tshirts waar op gedrukt wordt

ik heb vooral van Fruit of the Loom/Hanes/B & C

en ze zijn van goede kwaliteit

Rat
Ik heb de meeste ook van fruit of the loom ok ze zijn niet super sterk maar gaan lang genoeg mee en zijn vrij goedkoop ...
Reageren

Regels voor berichten