![]() |
Aanvullende beurs nog niet rond
Ik heb een vraagje over de IBgroep.
Een maand geleden heb ik ze gebeld omdat ik nog steeds geen bericht had over mijn aanvullende beurs. Die vrouw zei dat ik me geen zorgen moest maken, dat bericht zou snel genoeg komen. Nu heb ik gisteren weer gebeld, want ik heb nog niets er over gehoord. Toen werd me verteld dat ze nog niet alle belastingbrieven binnen hebben gekregen van de belastingsdienst, waardoor ze mijn aanvullende beurs niet kunnen berekenen. Vrijdag krijgen ze nog weer brieven binnen, maar deze worden waarschijnlijk niet meer voor januari verwerkt en ze zei dat ik er op moet rekenen dat het pas per februari rond zal zijn en dat ik in januari alleen de uitwonende basisbeurs krijg. De aanvullende beurs zal ik dan met terugwerkende kracht krijgen. Kan de IBgroep dit maken? Want als ik alleen maar de basisbeurs krijg, krijg ik maar de helft van wat ik normaal krijg, en normaal gesproken kom ik maar net uit met de stufi die ik krijg. Van alleen de basisbeurs kan ik nog niet eens mijn huur betalen laat staan eten/drinken kopen. En daarbij kan ik niet rood staan, dus wordt het helemaal een probleem, omdat mijn huur dan dus niet kan worden afgeschreven. |
Tsja, de ib kan er denk ik weinig aan doen dat ze die belastingbrieven te laat krijgen. En ze betalen het je wel terug, hetzij met terugwerkende kracht.
Kun je het rood staan niet aanvragen? Of eventueel van iemand geld lenen? Of heel snel een lening aanvragen bij de ib-groep voor 1 maand? Ik noem maar wat :) |
Ja dit mogen ze doen. Zolang zij onvoldoende gegevens hebben mogen ze je niet eens uitbetalen. Misschien kun je voor die tijd nog roodstaan aanvragen? Je krijgt het geld komende maand dan weer terug, dan kun je het dan weer uitzetten.
Citaat:
Ik denk dat de eerste twee en ik denk het roodstaan de beste opties zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik begrijp dat ze in december wel een aanvullende beurs krijgt maar in januari niet meer. Maar at jij zegt kan natuurlijk ook :) |
Oh dat gezeur heb ik ook ieder jaar weer. M'n ouders laten de belastingaangifte enz. bij een boekhouder doen en die is behoorlijk traaaaag, dus alle belastingaangiftes komen veel te laat binnen.
Maar ik bel altijd even naar de boekhouder en die stuurt dan de benodigde gegevens op naar IB-groep en dan komt het ook wel in orde. Alleen de eerste maand wat minder stufi. |
ja, klopt.
ik heb zelf nu ook aanvullende beurs. in september heb ik de basisbeurs en een lening gekozen. 2 maanden later kreeg ik ook een aanvullende beurs. dus werd de lening verrekend met de aanvullende beurs en heb ik nu zo goed als niks geleend. |
Citaat:
rood kunnen staan is binnen een paar minuten wel geregeld, en je kan eventueel in januari toch nog wel lenen ? (als je nu een lening aanvraagt, en die in de maand januari uitbetaald krijgt, bedoel ik dan dus.) hey, even iets anders, er werd gezegd dat je bv in december je stufi over januari krijgt; is het dan ook zo dat je, als je in september met een studie begint, je stufi in augustus al krijgt ? nee toch ? |
Citaat:
|
vandaag is stufi van december gestord.
Dat is dus studifinanciering december 2005. |
Citaat:
|
Oke, bedankt voor alle antwoorden :)
Ik moet maar eens goed gaan rekenen en anders dan toch rood gaan staan... Wel vind ik het gewoon stom, mijn ouders hebben hun belasting aangifte allang opgestuurd, hun hadden in oktober alweer bericht terug van de belastingdienst, dus waarom kan de belastingdienst het dan ook niet gewoon meteen doorsturen naar de IBgroep? Was er tenminste niet zo'n gezeur geweest... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wij gebruiken alleen de studiefinanciering van september, voor oktober, omdat het pas zo laat gestort wordt :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:33. |