Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Alleen op vakantie? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1337072)

daqueen 08-01-2006 12:24

Alleen op vakantie?

edit

Gothic 08-01-2006 14:21

groepsreizen zoals djoser, koning aap, baobab, shoestring? Ik vind dat ontzettend leuk. Je zit met volwassenen, gezinnen en ook mensen die alleen zijn. Alleen de reisdagen staan vast en de overnachtingen en overdag kun je je eigen gang gaan, of met mensen van de groep iets doen...

Echt alleen lijkt mij niet echt leuk. Ik vind het leuke van op vakantie gaan de leuke dingen met elkaar delen, ik beleef meer plezier daaraan, dan door zelf beleven...

Maar als je gemakkelijk contact maakt, kun je natuurlijk backpacken oid...

WishfulDreaming 08-01-2006 19:18

Je kan ook een taal leren in een ander land (y)

Chill 15-01-2006 12:18

http://www.ucpa.com

Bij UCPA zit alles inbegrepen behalve vervoer. Het is goedkoop omdat ze geen winst maken. Ik zit er ook over te denken om alleen op wintersport te gaan met UCPA.

remy476 15-01-2006 12:50

zoek hulp en nieuwe vrienden :nono:

Leonoor 17-01-2006 08:37

Citaat:

Gothic schreef op 08-01-2006 @ 15:21 :
groepsreizen zoals djoser, koning aap, baobab, shoestring?
^Dat. Of groepsreizen voor mensen die alleen gaan...die dingen schijnen tegenwoordig ook te bestaan... (Geen ervaring mee, maar wie weet kunnen ze je bij het reisbureau er wel iets over vertellen.)

Nyawa 23-01-2006 16:59

Citaat:

Gothic schreef op 08-01-2006 @ 15:21 :
groepsreizen zoals *knip* shoestring?
Heeft iemand toevallig ervaring met Shoestring? Kun je overdag echt je eigen gang gaan of is het toch nog redelijk een groepsgebeuren? En hoe is het als jongere alleen binnen zo'n groep? Ik wil deze zomer zelf ook alleen naar het buitenland (had ook wel met vrienden gewild, maar die gaan of met ouders mee of hebben geen geld). Omdat ik wel wat zekerheid wil hebben qua vervoer en overnachting wil ik dus kiezen voor een groepsreis, maar ik ben nogal verlegen aangelegd, vandaar dat ik nogal twijfel of zo'n Shoestringreis iets voor me is...

catootje 24-01-2006 18:48

YMCA organiseert kampen tot 25 jaar. Ik ben ook 2 jaar geweest en het bevalt erg goed. Er wordt een programma in elkaar gezet, maar je hebt ook nog genoeg vrije tijd om met andere lui van de 'kampen' te doen wat je wilt. Je kunt in Nederland blijven, maar ook naar andere landen gaan.

stephan85 28-01-2006 18:41

ga naar surfcamp in mimizan... daar leer je zeker veel mensen kennen! heb ik vorig jaar ook gedaan. was helemaal top!

Gothic 28-01-2006 22:28

Citaat:

Nyawa schreef op 23-01-2006 @ 17:59 :
Heeft iemand toevallig ervaring met Shoestring? Kun je overdag echt je eigen gang gaan of is het toch nog redelijk een groepsgebeuren? En hoe is het als jongere alleen binnen zo'n groep? Ik wil deze zomer zelf ook alleen naar het buitenland (had ook wel met vrienden gewild, maar die gaan of met ouders mee of hebben geen geld). Omdat ik wel wat zekerheid wil hebben qua vervoer en overnachting wil ik dus kiezen voor een groepsreis, maar ik ben nogal verlegen aangelegd, vandaar dat ik nogal twijfel of zo'n Shoestringreis iets voor me is...
bij djoser en koning aap het is zeker zo... maar het ligt wel een beetje aan de reis. Als jij in een paar dagen een groot land doormoet, zit je toch aan lange reisdagen vast en is er minder tijd voor dingen alleen doen...

Juist als je verlegen bent, is een groepsreis goed. Je doet gewoon dingen samen, je wordt een groep en iedereen heeft zijn plekje :)...

Missy1234567890 31-01-2006 21:56

Citaat:

Ik heb zelf geen ervaring met Shoestring maar ik ken wel een meisje die als alleengaande aan een reis heeft deelgenomen. De groep was niet zo groot en er waren meer alleengaanden, dus dan is contact leggen niet zo moeilijk, ook niet als je verlegen bent (denk ik....ben zelf ook verlegen )

Toen ik naar Egypte wilde en er aanvankelijk niemand mee wilde, ben ik specifiek gaan zoeken naar reisorganisaties waar je ook als alleengaande mee kon op een groepsreis. Ik heb alles met elkaar vergeleken en heb uiteindelijk voor Djoser gekozen, omdat die er specifiek melding van maken dat de groepsreizen ook voor alleengaanden zeer geschikt zijn. Uiteindelijk ben ik niet alleen gegaan, maar in onze groep waren 3 alleengaanden en het contact met de mensen die samen gingen, was gauw gelegd. We zijn bijna de hele vakantie met de hele groep opgetrokken, wat overigens niet hoeft he, maar je hoeft dus niet bang te zijn dat je geen contact maakt met de overige groepsleden.

Waar wil je overigens naar toe *nieuwsgierig*

MTpower 31-01-2006 22:21

Ik was van plan een paar dagen helemaal op mezelf weg te gaan, lekker relaxen (y)
Geen telefoon mee... gewoon een paar dagen nix doen :o
Maarja.. zit er nu aan te denken misschien m'n vriendin mee te nemen :o

Nyawa 03-02-2006 16:11

Bedankt voor de reacties :).

Citaat:

Missy1234567890 schreef op 31-01-2006 @ 22:56 :
Waar wil je overigens naar toe *nieuwsgierig* [/B]
Tja, dat is dus het punt, ik wil veel te veel zien, dus ik ben nog aan het twijfelen :P. Maar waarschijnlijk wordt het de reis van Singapore naar Bangkok, de Maya-route in Midden-Amerika of Laos/Cambodja/Vietnam: heel verschillend dus.

Lotte 06-02-2006 16:16

Citaat:

remy476 schreef op 15-01-2006 @ 13:50 :
Ze heeft al vrienden alleen niet het soort wat van samen op vakantie gaan houdt.

Missy1234567890 06-02-2006 20:05

Citaat:

Lotte schreef op 06-02-2006 @ 17:16 :
Ze heeft al vrienden alleen niet het soort wat van samen op vakantie gaan houdt.
En al zou ze geen vrienden hebben, dan is zo'n groepsreis een mooie gelegenheid om nieuwe mensen te ontmoeten :)

Codaz 08-02-2006 22:19

Iemand ervaring met www.cirkel.nl die doen dat soort dingen ook.
:)

Fleurop 14-02-2006 17:31

Is misschien www.ymca.nl iets voor je?
Je gaat dan met een groep op vakantie in de leeftijd van 17 - 25. Dit kunnen sportieve, relaxte, strand, watersport of cultuur reizen zijn in zowel europa als er buiten.

Ik ga zelf dit jaar voor het eerst met deze organisatie mee. Naar Portugal. De leeftijd is precies goed en de reis lijkt mij geweldig.
Ik heb al wel ervaring met' alleen op vakantie gaan maar wel met een groep'. Dat was met Vinea, net zoiets alleen loopt de leeftijd tot 18 jaar. Het beviel mij heel goed!

dark princess 07-03-2006 20:47

Citaat:

catoolyntje schreef op 24-01-2006 @ 19:48 :
YMCA organiseert kampen tot 25 jaar. Ik ben ook 2 jaar geweest en het bevalt erg goed. Er wordt een programma in elkaar gezet, maar je hebt ook nog genoeg vrije tijd om met andere lui van de 'kampen' te doen wat je wilt. Je kunt in Nederland blijven, maar ook naar andere landen gaan.
dat idd! ik ga aankomende zomer ook met YMCA op vakantie, ook omdat mijn 'vrienden' altijd met elkaar op vakantie gaan en mij niks vertellen voor de dag dat ze weg gaan. ik ga naar Italie, het lijkt me wel leuk, maar ook wel een beetje eng, omdat ik natuurlijk niemand ken en niet zulke goede ervaringen heb met vriendschappen, ik heb nooit zoiets gedaan.

edit: laat je nog even weten wat je gaat doen, als je iets gaat doen?

Xia 09-03-2006 18:15

Ik wil ook (op zeer korte termijn, niet gebonden aan vaste periodes) alleen op vakantie. Je moet wel goed opletten of je niet met een singlesreis meegaat, want dat is wat anders dan alleen op vakantie.

En verder denk ik dat ik niet met zo'n groepsgebeuren meega, maar gewoon ergens wat uitzoek en vertrek.. Dat spaart iig heel veel geld uit. Maar ja, als meisje van 18 alleen, bladibla.. :)

lara 19 10-03-2006 09:43

Haloo,

Vorig jaar ben ik ook alleen op vakantie gegaan in de zomer...
Het was een TOP vakantie!!!
Ben naar Salamanca in Spanje geweest waar ik 3 weken in een studentenflatje
heb gezeten. Doordeweeks ging ik per dag 4 uurtjes naar school om SPaans te leren.
Na school heerlijk van het warme weer genoten en veel dingen ondernomen
met de mensen die ik daar heb leren kennen. Je komt in contact met allerlei
jongeren die daar ook heen gaan om Spaans te leren en vakantie te vieren.
De jongeren komen uit allerlei verschillende landen --> erg leuk om
met al die verschillende culturen in contact te komen!

's avonds kun je er geweldig uit je dak gaan in het uitgaansleven!!
Lekker sangria drinken.... ;)
Het was een hele ervaring en ik zou het zo nog een keer doen.....
Ben met een reisorganistatie erheen gegaan namelijk; donquijote
Je kunt ff kijken op hun site als het je wat lijkt: www.donquijote.nl

Veel succes met het uitzoeken van een leuke vakantie! :cool:

RHCP_NAC 14-03-2006 14:17

Ik ga komende zomer een deel van mijn vakantie alleen, ik zoek jeugdherbergen en backpackers op die in hetzelfde schuitje zitten, je legt dan makkelijk contact.

femke_1988 14-03-2006 18:50

ik ben in Februari ook alleen op vakantie geweest met Nautilus (www.nautilus.nl)...

T was een wintersport vakantie en t was echt supers geef...k kan t echt iedereen aanrade...

Sartre 02-04-2006 14:34

Citaat:

Ik wil misschien met Djoser naar Rusland gaan. Niemand die ik ken heeft geld of wil graag naar Rusland, dus dan lijkt zo'n Djoser groepsreis me een prima alternatief. Niks is verplicht en je komt wel op de interessantste plaatsen. Ik hoop alleen dat de groep een beejte leuk is en dat het niet alleen maar avontuurlijk aangelegde 50+ ers zijn...

Dexter_M 17-04-2006 07:09

Ik wil binnekort ook weer is alleen op vakantie.
En denk er over om met http://www.trekamerica.com/ te gaan, ziet er goed uit en lijkt me erg leuk.
iemand toevallig ervaring ermee?? :)

Solid 25-04-2006 12:11

Bij Shoestring kan je trouwens de groepssamenstelling zien, namelijk hoeveel vrouwen en mannen, hoe ze geboekt hebben (bv alleen, een koppel, met zn 3en enz) en welk jaar ze geboren zijn. Echt handig om alvast een indruk te krijgen(y) (als je niet met allemaal 50 jarigen wil zitten dan weet je het voordat je boekt)

catootje 25-04-2006 13:18

Citaat:

dark princess schreef op 07-03-2006 @ 21:47 :
edit: laat je nog even weten wat je gaat doen, als je iets gaat doen?
Ik ga dit jaar niet met een YMCA-kamp mee. Simpelweg omdat ik er geen geld voor heb. Ik ga namelijk al 2 keer op vakantie :)
Eerst met mn vriend en daarna met mn vriendinnen :)

Denkie 05-05-2006 20:24

Citaat:

remy476 schreef op 15-01-2006 @ 13:50 :
Dat is nou echt lullig... jij bent zeker iemand die alles heeft!

Anyway, on topic: alleen gaan is opzich best leuk, als je een beetje wil wennen aan het alleen gaan, zoek het dan eerst een beetje op rondom Nederland, bijvoorbeeld een korte reis door Duitsland -> Luxemburg -> Frankrijk -> Engeland en weer terug naar Nederland... je bent dicht bij Nederland (mocht er bijvoorbeeld iets gebeuren) en je bent wat "vertrouwder" en dat geeft je heel wat moed, ervaring e.d. mee voor de "grotere" reis verder weg...

Streepjescode 06-05-2006 10:48

Ik ga ook alleen, ik ken niemand die zin heeft om mee te gaan zeilen. Het scheelt dat op die zeilreizen meer mensen alleen komen en je zowieso snel genoeg contact heb op een schip.

Volgens mij is een activiteiten vakantie makkelijker in je eentje dan een 'zie' vakantie. Als je iets aan het leren of doen bent (surfen, taal leren, zeilen, wat dan ook) is het makkelijker om contact te leggen dan wanneer mensen in groepjes-waar-ze-mee-kwamen op pad gaan.

hasseltboy 06-05-2006 15:43

Ja, ik heb niemand om mee te gaan, en nee, ik ga niet alleen want ik ben contactgestoord

Solid 09-05-2006 08:39

Ik ga ook alleen, ben vrijgezel en mn vriendinnen gaan met hun vriend op vakantie. Met mn beste vriendin ga ik wel een paar dagen naar Texel, maar daarnaast wil ik zelf ook nog iets doen :)

Bv. interrailen, dan ontmoet je genoeg mensen onderweg in de trein en in de hostels:cool: vorig jaar heb ik een taalcursus in Barcelona gevolgd en woonde ik in een huis met allemaal internationale studenten en daar heb ik veel vrienden gemaakt en me geen minuut verveeld (y) later heb ik 1 goede vriendin nog opgezocht :)

Maar ik ben ook wel eens met een groepsreis van een organisatie meegeweest en dat beviel prima. Je gaat dan alleen maar je maakt zo makkelijk vrienden dat er geen sprake is van 'alleen gaan'

planckton 11-05-2006 19:35

Citaat:

Fleurop schreef op 14-02-2006 @ 18:31 :
[B]Is misschien www.ymca.nl iets voor je?[B]
Of ga er werken (als vrijwilliger meeste kans), dat ga ik deze zomer doen, als vrijwilliger 3 weken kinderen op een summercamp begeleiden in Canada. Goedkoop en je leert er een hoop mensen kennen (denk ik, hoop ik:p)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.