![]() |
De moeder van je kind
De moeder van je kind
De moeder van je kind Is zij die jou bemint De vrouw die jou verslindt En gretig om je spint De moeder van je zoon Is zij die jou beloont Des nachts; de vrouw die toont Wat sex is op de troon De moeder van je meid Is zij die met je vrijt De vrouw die jou verleidt En vurig op je rijdt ----- Dit gedicht had ik een tijd geleden geschreven. Ik koos de eerstvolgende zin uit die ik zou horen op tv. Ik hoorde: "The mother of your child". Een beetje een raar gedicht. Zelf vind ik
Spoiler
|
Ik heb niet echt het idee dat het ergens over gaat. Daarbij is 'meid' geforceerde rijm en 'Want seks is op de troon' staat ook nogal onzinnig.
|
De dingen die jij zelf het leukste vindt, vind ik ook wel leuk. Verder vind ik het wat-hoor-je-'t-eerste-op-TV-idee origineel.
De rest van het gedicht vind ik echter niet zo bijzonder. Wel bijzonder als in, origineel: Maar absoluut niet goed uitgewerkt, en dat is zonde. De rijm komt nogal geforceerd over (zie het voorbeeld van Juice). Ik snap ook niet zo goed waarom je iedere regel met een hoofdletter begint, maar geen punten gebruikt. |
Citaat:
Btw ik zie dat ik dit keer sex ipv seks heb geschreven ja. Maar het origineel is met 'ks'. Oh ja, en meid is niet geforceerd, want ik begon daarmee in de strofe. (Misschien vind je het wat betreft het metrum geforceerd.) Citaat:
Citaat:
Mijn gedichten beginnen altijd met een hoofdletter bij elke regel, en hebben nooit een leesteken aan het eind van een regel. ----- Maar toch bedankt dat jullie gereageerd hebben op dit rare gedichtje. Het ook niet een echt gedicht, ik maakte hem tijdens andere gedichten door. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit gedicht spreekt me helemaal niet aan. Ik vind het kinderachtig, en de rijm is erg sinterklaasachtig.
De moeder van je meid Is zij die met je vrijt Hier dacht ik eerst dat je het over de moeder van je vriendin had, daarom vind ik het een twijfelachtige zin om in een gedicht te zetten. MAAR het idee om met een willekeurig gehoorde zin een gedicht te maken is leuk! |
Citaat:
Of omdat het zo beter in het metrum paste, maar dan nog vind ik het geforceerd. |
Citaat:
Maar zoals ik al zei het is ook niet echt een gedicht, het was gewoon iets leuks. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45. |