Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2006, 13:36
Verwijderd
De moeder van je kind

De moeder van je kind
Is zij die jou bemint
De vrouw die jou verslindt
En gretig om je spint

De moeder van je zoon
Is zij die jou beloont
Des nachts; de vrouw die toont
Wat sex is op de troon

De moeder van je meid
Is zij die met je vrijt
De vrouw die jou verleidt
En vurig op je rijdt

-----

Dit gedicht had ik een tijd geleden geschreven. Ik koos de eerstvolgende zin uit die ik zou horen op tv. Ik hoorde: "The mother of your child". Een beetje een raar gedicht. Zelf vind ik
Spoiler
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2006, 15:34
Uice
Uice is offline
Ik heb niet echt het idee dat het ergens over gaat. Daarbij is 'meid' geforceerde rijm en 'Want seks is op de troon' staat ook nogal onzinnig.
Oud 12-01-2006, 16:37
CSN
CSN is offline
De dingen die jij zelf het leukste vindt, vind ik ook wel leuk. Verder vind ik het wat-hoor-je-'t-eerste-op-TV-idee origineel.

De rest van het gedicht vind ik echter niet zo bijzonder. Wel bijzonder als in, origineel: Maar absoluut niet goed uitgewerkt, en dat is zonde. De rijm komt nogal geforceerd over (zie het voorbeeld van Juice). Ik snap ook niet zo goed waarom je iedere regel met een hoofdletter begint, maar geen punten gebruikt.
Oud 13-01-2006, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 12-01-2006 @ 16:34 :
Ik heb niet echt het idee dat het ergens over gaat. Daarbij is 'meid' geforceerde rijm en 'Want seks is op de troon' staat ook nogal onzinnig.
Het gaat ook eigenlijk nergens over, ik heb gewoon wat geschreven, en zoals ik al zei vind ik "Wat seks is op de troon" ook het minste van allemaal. Het was ook gewoon een experimentje.
Btw ik zie dat ik dit keer sex ipv seks heb geschreven ja. Maar het origineel is met 'ks'.
Oh ja, en meid is niet geforceerd, want ik begon daarmee in de strofe. (Misschien vind je het wat betreft het metrum geforceerd.)

Citaat:
CSN schreef op 12-01-2006 @ 17:37 :
De dingen die jij zelf het leukste vindt, vind ik ook wel leuk. Verder vind ik het wat-hoor-je-'t-eerste-op-TV-idee origineel.
Tnx dat je 't origineel vindt.

Citaat:
CSN schreef op 12-01-2006 @ 17:37 :
De rest van het gedicht vind ik echter niet zo bijzonder. Wel bijzonder als in, origineel: Maar absoluut niet goed uitgewerkt, en dat is zonde. De rijm komt nogal geforceerd over (zie het voorbeeld van Juice). Ik snap ook niet zo goed waarom je iedere regel met een hoofdletter begint, maar geen punten gebruikt.
Hier en daar wel geforceerd ja. Mar zoals ik al zei, ik deed maar wat, en zelf vind ik het ook een raar gedichtje.
Mijn gedichten beginnen altijd met een hoofdletter bij elke regel, en hebben nooit een leesteken aan het eind van een regel.

-----

Maar toch bedankt dat jullie gereageerd hebben op dit rare gedichtje. Het ook niet een echt gedicht, ik maakte hem tijdens andere gedichten door.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 11:26
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 13-01-2006 @ 11:27 :
Het gaat ook eigenlijk nergens over, ik heb gewoon wat geschreven, en zoals ik al zei vind ik "Wat seks is op de troon" ook het minste van allemaal. Het was ook gewoon een experimentje.
Btw ik zie dat ik dit keer sex ipv seks heb geschreven ja. Maar het origineel is met 'ks'.
Oh ja, en meid is niet geforceerd, want ik begon daarmee in de strofe. (Misschien vind je het wat betreft het metrum geforceerd.)
Hoezo is het dan niet geforceerd? Schrijf jij altijd in precies de volgorde dat het er uiteindelijk op komt te staan?
Oud 13-01-2006, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 13-01-2006 @ 12:26 :
Hoezo is het dan niet geforceerd? Schrijf jij altijd in precies de volgorde dat het er uiteindelijk op komt te staan?
nee, maar ik zeg dus dat ik die regel eerder heb geschreven dan de rest van die strofe.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 17:34
vidaaa
vidaaa is offline
Dit gedicht spreekt me helemaal niet aan. Ik vind het kinderachtig, en de rijm is erg sinterklaasachtig.

De moeder van je meid
Is zij die met je vrijt

Hier dacht ik eerst dat je het over de moeder van je vriendin had, daarom vind ik het een twijfelachtige zin om in een gedicht te zetten.

MAAR het idee om met een willekeurig gehoorde zin een gedicht te maken is leuk!
Oud 13-01-2006, 17:46
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 13-01-2006 @ 14:24 :
nee, maar ik zeg dus dat ik die regel eerder heb geschreven dan de rest van die strofe.
Maar volgens mij omdat je dacht dat je op 'meid' wel goed kon rijmen. Anders had je wel 'dochter' geschreven.

Of omdat het zo beter in het metrum paste, maar dan nog vind ik het geforceerd.
Oud 13-01-2006, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 13-01-2006 @ 18:46 :
Maar volgens mij omdat je dacht dat je op 'meid' wel goed kon rijmen. Anders had je wel 'dochter' geschreven.

Of omdat het zo beter in het metrum paste, maar dan nog vind ik het geforceerd.
Ja zolas ik al zei, misschien vind je het vanwege het metrum geforceerd, in dat geval is dat wel zo. Het enige woord met een lettergreep was dat.

Maar zoals ik al zei het is ook niet echt een gedicht, het was gewoon iets leuks.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten