![]() |
[OS & Software] Whistler en anti-virus/firewall
Ik ben erachter gekomen dat de Windows XP Home Edition van mijn recovery partitie Whistler is, een oude versie van WinXP HE. Maakt het niet uit dat ik Whistler gebruik, of kan ik beter een nieuwe OS halen? (Alleen ben ik niet tevreden over de hoge prijs... OPMERKINGEN: Ik gebruik voornamelijk mijn computer voor internet, videobestanden te kijken, schoolwerk en af en toe om spellen te spelen.)
Wat is eigenlijk het verschil tussen Home Edition en Professional? Welke anti-virus en firewall kan je het beste gebruiken? Ik wil niet dat het teveel van mijn snelheid gebruikt, maar toch dat het goed is (ik heb nu Norton Antivirus en Norton Personal Firewall). |
WTF, Whistler? Dat was een betaversie van XP, ofzo. Niet meer gebruiken, tenzij je houdt van een enorm onveilig en potentieel onstabiel OS.
Verschil tussen Home en Professional kun je op de site van MS vinden: http://www.microsoft.com/windowsxp/p...choosing2.mspx Firewall: indien je een modem/router met NAT hebt is het compleet nutteloos, anders is de ingebouwde firewall in XP SP2 goed genoeg. Antivirus: Norton is een ongelofelijk brak stuk software (het vertraagt je computer enorm). Kaspersky AV schijnt wel aardig te zijn, ik gebruik zelf eTrust EZ Antivirus, bevalt me ook uitstekend. AVG, AntiVir en avast! zijn hele aardige gratis virusscanners. |
Ik heb hier Kasperdinges, en het bevalt prrima.
Heb Macafee, norton en kasper... gebruikt. Norton en macafee knabbelen mijn CPU op, de ander niet. |
Het verschil tussen Home en Professional is op zich niet zo heel groot, het ligt er vooral aan wat voor functies jij denkt te gaan gebruiken.
Dingen als geavanceerde encyptie, lidmaatschap van domeinen en ondersteuning van meerdere processoren zul je niet in Home tegenkomen. Maar goed, ik denk niet dat je Professional nodig zal hebben. Ik gebruik zelf Symantec AntiVirus, dat had ik van iemand gekregen. Daar moet je wel voor betalen, maar AVG is gratis en net zo goed. ZoneAlarm als firewall voldoet uitstekend, en is ook gratis. En Whistler niet gebruiken, daar krijg je alleen maar narigheid van. |
Citaat:
Ik kon ineens geen meuk meer uploaden op sharepoint, ik kon op verschillende verwindowsde sites van school niet meer inloggen en hij vond de inforknopjes van dit forum reclame. Misschien had ik het verkeerd ingestald, maar ik vind het niks. |
Ik heb nog nooit last gehad met ZoneAlarm, als je je programmatoestemmingen maar goed regelt. :o
|
Ja, maar dat doen is zoveel werk. ;p
|
Álsjeblieft zeg, een kwestie van telkens op 'allow' klikken, en soms even in het programmacontrolcentrum iets aanpassen. :p
|
Dat aanpassen zou ik dan inderdaad moeten doen ja. :)
|
Citaat:
Als je wel gebruik maakt van een internetverbinding is het niet slim om een oude beta te gebruiken. (Anders zou ik het wel willen hebben voor mijn oude os'sen verzameling) Citaat:
Voor de verschillen moet je maar eens op de site kijken, waar m@rco naar verwees. Citaat:
Als je voor een gratis en legale gratis besturingsysteem wil gaan, kan je bijvoorbeeld een Linux distributie gaan. Kubuntu, opensuse zijn leuke distro's voor beginners. Je kan met linux geen populaire windows spellen spelen, maar er zijn genoeg andere leuke gratis spellen. Citaat:
Ik zou dan eerder kiezen voor AVG, clamwin en/of jezelf 1.0. Een makkelijk goed in te stellen firewall zou ik voor zonealarm kiezen. |
Citaat:
|
Ik gebruik nog steeds de "whistler" pro versie. van me vaders werk. ik zit constant op internet en vanalles en nog niks te doen. maar heb nooit een vastloper o.i.d. dus waarom zo negatief over whistler?
edit: bij mijn laptop van (jan)2005 zit ook een versie van whistler. |
Offtopic:
Citaat:
Of je selecteert het knopje "always allow". :) |
|
Offtopic:
Citaat:
Het is eset.com of nod32.nl. ;) |
Oei, Nienke Ryan maakt me af door die fout :d
|
Offtopic:
Citaat: