![]() |
AVG Free Edition
Ik gebruik deze virusscan nu 2 maanden en het bevalt wel. Maar nu hoor ik van mensen dat AVG Free Edition niet echt veilig is en een hele zooi virussen niet kan herkennen. Is dit waar??? Zo ja dan neem ik een andere.
En ik gebruik Microsoft Antispyware als anit-spyware programma is da oook een goed programmatje?? |
Iedere virusscanner werkt op dezelfde manier.
Ze zijn alleen verschillen op de scanmethode, gebruikersinterface en updategehalte. Oftewel het maakt niet zoveel uit welke je gebruikt, zolang je maar het maar update en goed configureert. Citaat:
Om ze allemaal tegen te houden, hoeft je alleen je systeem up te daten, een firewall gebruiken en bij alles logisch na te denken. Per week een hijackthislogje controleren en om de maand je computer scannen met een online virusscanner, kan veel doen Handig is om te weten dat de meeste virussen geschreven worden voor de populairste besturingsysteem op dat moment. Citaat:
Deze antwoorden zou je eerder hebben gevonden als je de zoekfunctie gebruikte. |
AVG (ik gebruik zelf de enterprise edition) staat er inderdaad om bekend dat de detection rate iets onder het gemiddelde ligt. Daar staan wel gebruiksvriendelijkheid, snelle en makkelijke updates en (vooral) weinig geheugen- en bronnengebruik tegenover.
Ik heb er dus zelf niet zo'n probleem mee, omdat ik oppas waar ik naartoe surf en wat ik binnenhaal. Dat geldt ook voor spyware; MS antispyware doet het goed, maar beter pas je gewoon op waar je mee bezig bent op internet en draai je af en toe even een Spybot S&D of een Hitman-scan. En natuurlijk je PC 'immunizen' met S&D. |
thnx vooor de berichies, mag slotje op!!!
|
Nog even dit. Ik zet geen slotjes op verzoek. Ik sluit een topic als ik daartoe aanleiding zie. Het feit dat jij genoeg informatie hebt is geen reden een topic te sluiten. Hierin kan bijvoorbeeld best een discussie ontstaan tussen andere AVG-gebruikers.
Ik merk dat jij vaker topics opent omdat je geen zin hebt om even te googlen of de zoekfunctie te gebruiken; ik wil je toch verzoeken in de toekomst wat meer zelf te zoeken, anders gaat het niveau hier wel erg omlaag. |
ok srry :s (deze keer had ik wel ge-googeld op avg en microsoft anti-spyware op betrouwbaarheid en in vergelijking met andere maar ik kreeg alleen eigen meningen en die vertrouw ik meestal niet zo op het internet anoniem) en van slotje wist ik niet en nu wel zal ik op letten.
|
OK :)
Als je echt een vraag hebt waar je zelf helemaal niet uit komt kun je die natuurlijk prima stellen, maar niet topics openen 'omdat het makkelijker is hier een berichie te plaatsen dan google' ;) |
Offtopic:
Citaat:
|
Je kunt juist het best vertrouwen op de meningen van anderen. Eindgebruikers hebben er namelijk niet echt belang bij een bepaald product zwart te maken, terwijl de fabrikant er wel belang bij heeft zijn product zo gunstig mogelijk voor te spiegelen.
Volgens Microsoft was Windows 98 ook een 'stable and powerful operating system'. |
Nou, misschien als je het vergelijkt met Windows 95 wel. ;)
|
Ik heb een poos AVG Free gebruikt zonder problemen. Totdat hij opeens een virus aantrof. Hij wist hem heel mooi aan te wijzen, maar kon er niets mee doen. Ik weet niet meer wat het was, maar het was vrij agressief. Ik heb direct maar de boel schoongemaakt en ben opnieuw begonnen. Geen AVG meer voor mij.
Toen heb ik een poos Kaspersky gebruikt, maar die leek mij nogal zwaar in het gebruik. Nu heb ik NOD32 die lichter lijkt en bovendien een toffe interface heeft. Daar scoor je punten mee. Oh, en de naamsoveréénkomst met de slechterikken in Command & Conquer is ook wat waard. LUH-3417 |
NOD32 is inderdaad populair onder de wat gevorderde gebruikers. Een (dertig dagen gratis) probeerversie ervan zit geloof ik ook bij Hitman Pro.
|
nod32 heb ik ook ;)
|
Ik heb vaak met AVG dat de E-mail scanner niet aangaat, als de pc net is opgestart.. Ik krijg daar dan een pop-upje van en dan moet ik hem handmatig inschakelen. Heb ik op meerdere pc's, erg merkwaardig.
|
Heb ik (nog) geen last van.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23. |