Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2006, 11:51
Elite!
Elite! is offline
Ik gebruik deze virusscan nu 2 maanden en het bevalt wel. Maar nu hoor ik van mensen dat AVG Free Edition niet echt veilig is en een hele zooi virussen niet kan herkennen. Is dit waar??? Zo ja dan neem ik een andere.

En ik gebruik Microsoft Antispyware als anit-spyware programma is da oook een goed programmatje??
Oud 15-01-2006, 12:12
freyk
freyk is offline
Iedere virusscanner werkt op dezelfde manier.
Ze zijn alleen verschillen op de scanmethode, gebruikersinterface en updategehalte.
Oftewel het maakt niet zoveel uit welke je gebruikt, zolang je maar het maar update en goed configureert.

Citaat:
The Dosh schreef op 15-01-2006 @ 12:51 :
Ik gebruik deze virusscan nu 2 maanden en het bevalt wel. Maar nu hoor ik van mensen dat AVG Free Edition niet echt veilig is en een hele zooi virussen niet kan herkennen. Is dit waar??? Zo ja dan neem ik een andere.
Iedere dag/minuut worden er virussen ontdekt.
Om ze allemaal tegen te houden, hoeft je alleen je systeem up te daten, een firewall gebruiken en bij alles logisch na te denken.
Per week een hijackthislogje controleren en om de maand je computer scannen met een online virusscanner, kan veel doen
Handig is om te weten dat de meeste virussen geschreven worden voor de populairste besturingsysteem op dat moment.

Citaat:
The Dosh schreef op 15-01-2006 @ 12:51 :
En ik gebruik Microsoft Antispyware als anit-spyware programma is da oook een goed programmatje??
Is een fijn programma, is erg streng op bepaalde gebieden.

Deze antwoorden zou je eerder hebben gevonden als je de zoekfunctie gebruikte.

Laatst gewijzigd op 15-01-2006 om 12:21.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 12:56
Verwijderd
AVG (ik gebruik zelf de enterprise edition) staat er inderdaad om bekend dat de detection rate iets onder het gemiddelde ligt. Daar staan wel gebruiksvriendelijkheid, snelle en makkelijke updates en (vooral) weinig geheugen- en bronnengebruik tegenover.

Ik heb er dus zelf niet zo'n probleem mee, omdat ik oppas waar ik naartoe surf en wat ik binnenhaal. Dat geldt ook voor spyware; MS antispyware doet het goed, maar beter pas je gewoon op waar je mee bezig bent op internet en draai je af en toe even een Spybot S&D of een Hitman-scan. En natuurlijk je PC 'immunizen' met S&D.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 13:00
Elite!
Elite! is offline
thnx vooor de berichies, mag slotje op!!!
Oud 15-01-2006, 13:04
Verwijderd
Nog even dit. Ik zet geen slotjes op verzoek. Ik sluit een topic als ik daartoe aanleiding zie. Het feit dat jij genoeg informatie hebt is geen reden een topic te sluiten. Hierin kan bijvoorbeeld best een discussie ontstaan tussen andere AVG-gebruikers.

Ik merk dat jij vaker topics opent omdat je geen zin hebt om even te googlen of de zoekfunctie te gebruiken; ik wil je toch verzoeken in de toekomst wat meer zelf te zoeken, anders gaat het niveau hier wel erg omlaag.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 13:10
Elite!
Elite! is offline
ok srry (deze keer had ik wel ge-googeld op avg en microsoft anti-spyware op betrouwbaarheid en in vergelijking met andere maar ik kreeg alleen eigen meningen en die vertrouw ik meestal niet zo op het internet anoniem) en van slotje wist ik niet en nu wel zal ik op letten.
Oud 15-01-2006, 13:18
Verwijderd
OK

Als je echt een vraag hebt waar je zelf helemaal niet uit komt kun je die natuurlijk prima stellen, maar niet topics openen 'omdat het makkelijker is hier een berichie te plaatsen dan google'
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 13:20
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
The Dosh schreef op 15-01-2006 @ 14:10 :
ik kreeg alleen eigen meningen en die vertrouw ik meestal niet zo op het internet anoniem)
Daar kan je beter op vertrouwen dan de meningen van de maker.
Oud 15-01-2006, 13:24
Verwijderd
Je kunt juist het best vertrouwen op de meningen van anderen. Eindgebruikers hebben er namelijk niet echt belang bij een bepaald product zwart te maken, terwijl de fabrikant er wel belang bij heeft zijn product zo gunstig mogelijk voor te spiegelen.

Volgens Microsoft was Windows 98 ook een 'stable and powerful operating system'.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 13:56
Verwijderd
Nou, misschien als je het vergelijkt met Windows 95 wel.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 16:01
Verwijderd
Ik heb een poos AVG Free gebruikt zonder problemen. Totdat hij opeens een virus aantrof. Hij wist hem heel mooi aan te wijzen, maar kon er niets mee doen. Ik weet niet meer wat het was, maar het was vrij agressief. Ik heb direct maar de boel schoongemaakt en ben opnieuw begonnen. Geen AVG meer voor mij.

Toen heb ik een poos Kaspersky gebruikt, maar die leek mij nogal zwaar in het gebruik. Nu heb ik NOD32 die lichter lijkt en bovendien een toffe interface heeft. Daar scoor je punten mee. Oh, en de naamsoveréénkomst met de slechterikken in Command & Conquer is ook wat waard.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 16:59
Verwijderd
NOD32 is inderdaad populair onder de wat gevorderde gebruikers. Een (dertig dagen gratis) probeerversie ervan zit geloof ik ook bij Hitman Pro.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 18:49
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
nod32 heb ik ook
Oud 17-01-2006, 13:15
Boogie
Boogie is offline
Ik heb vaak met AVG dat de E-mail scanner niet aangaat, als de pc net is opgestart.. Ik krijg daar dan een pop-upje van en dan moet ik hem handmatig inschakelen. Heb ik op meerdere pc's, erg merkwaardig.
Oud 17-01-2006, 13:23
Elite!
Elite! is offline
Heb ik (nog) geen last van.
Oud 17-01-2006, 14:31
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef op 17-01-2006 @ 14:15 :
Ik heb vaak met AVG dat de E-mail scanner niet aangaat, als de pc net is opgestart.. Ik krijg daar dan een pop-upje van en dan moet ik hem handmatig inschakelen. Heb ik op meerdere pc's, erg merkwaardig.
Het kostte mij vooral veel moeite om hem zo te configureren dat hij het slikte dat ik gewoon met webmail werk; hij bleef maar zeuren dat de E-mailclient niet goed geinstalleerd was. Maar verder ben ik er erg tevreden over, vooral omdat zoals ik zei hij weinig resources neemt en makkelijk updates doet zonder dat je meteen je hele PC moet restarten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten