![]() |
Basloopjes
Ik vind het wel weer tijd voor een basgitaar topic.
Ik heb gepoogd Bees & Butterflies van Girls In Hawaii na te spelen en ondanks dat het erg moeilijk is vind ik het wel erg leuk om te doen. Dus, kennen jullie nog meer hippe nummers waar de bassist marathons loopt met zn bijl? Bij voorkeur met tab, want zelf tabben kost zo veel tijd. Danku. |
Citaat:
|
gne, ik heb mijn basgitaar onlangs nog verkocht.
|
Bekijk de baspartijen van Pat Metheny/Dave Holland/Roy Haynes - Question & Answer (live) eens. Daar gaat het niet alleen om 'marathons lopen' (niet erg spannend) maar er gebeurt flink wat op bas-gebied (helaas geen basgitaar, maar daar kom je wel overheen).
|
Citaat:
Op internet kom ik het woord jazz veel tegen als ik zoek naar dit nummer. Dus ik vermoed dat het redelijk pittig is (misschien niet technisch, maar wel theoretisch) en meer iets voor virtuozen. Maar misschien heb ik het mis... iig bedankt voor de tip, ik denk dat je 1 van de weinigen gaat zijn die hier (serieus) op gaat reageren. Wat bedoel je trouwens met "(helaas geen basgitaar, maar daar kom je wel overheen)"? |
Contra bas ofzo?
|
Citaat:
|
Ik ben er laatst achter gekomen dat Led Zeppelin - Livin' Lovin' Maid (She's Just A Woman) een oke bassline heeft.
|
Citaat:
|
Citaat:
Owja, weet iemand wat de neuk er met MXtabs is gebeurd? |
Citaat:
|
Ik weet niet precies hoe ingewikkeld of snel ofzo je het wilt hebben, maar je kan bv. het baslijntje van 'If you want me to stay' van Sly Stone proberen...
|
Citaat:
If you want me to van Sly is wel leuk idd...maar mag eventueel wel iets moeilijker. Voorbeeld wat ik in de openingspost zette is denk ik de max qua moeilijkheid... Keep 'm comin' |
Citaat:
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:14. |