Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2006, 14:06
Nijpjes
Nijpjes is offline
Ik vind het wel weer tijd voor een basgitaar topic.

Ik heb gepoogd Bees & Butterflies van Girls In Hawaii na te spelen en ondanks dat het erg moeilijk is vind ik het wel erg leuk om te doen. Dus, kennen jullie nog meer hippe nummers waar de bassist marathons loopt met zn bijl?
Bij voorkeur met tab, want zelf tabben kost zo veel tijd.
Danku.
Oud 18-01-2006, 14:21
Carn
Carn is offline
Citaat:
Nijpjes schreef op 18-01-2006 @ 15:06 :
de bassist marathons loopt met zn bijl?
hehe.
Oud 18-01-2006, 19:16
cha0s
cha0s is offline
gne, ik heb mijn basgitaar onlangs nog verkocht.
Oud 18-01-2006, 20:59
Verwijderd
Bekijk de baspartijen van Pat Metheny/Dave Holland/Roy Haynes - Question & Answer (live) eens. Daar gaat het niet alleen om 'marathons lopen' (niet erg spannend) maar er gebeurt flink wat op bas-gebied (helaas geen basgitaar, maar daar kom je wel overheen).
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 21:50
Nijpjes
Nijpjes is offline
Citaat:
Snees schreef op 18-01-2006 @ 21:59 :
Bekijk de baspartijen van Pat Metheny/Dave Holland/Roy Haynes - Question & Answer (live) eens. Daar gaat het niet alleen om 'marathons lopen' (niet erg spannend) maar er gebeurt flink wat op bas-gebied (helaas geen basgitaar, maar daar kom je wel overheen).
Tis moeilijk om dr iets van te vinden...ben aan het downloaden, maar kan nog wel ff duren.
Op internet kom ik het woord jazz veel tegen als ik zoek naar dit nummer. Dus ik vermoed dat het redelijk pittig is (misschien niet technisch, maar wel theoretisch) en meer iets voor virtuozen. Maar misschien heb ik het mis...
iig bedankt voor de tip, ik denk dat je 1 van de weinigen gaat zijn die hier (serieus) op gaat reageren.

Wat bedoel je trouwens met "(helaas geen basgitaar, maar daar kom je wel overheen)"?
Oud 18-01-2006, 21:51
Rhinus
Rhinus is offline
Contra bas ofzo?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 21:52
Nijpjes
Nijpjes is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 18-01-2006 @ 22:51 :
Contra bas ofzo?
Ah. Dat zal die wel bedoelen...kom ik wel overheen ja.
Oud 18-01-2006, 21:57
Rhinus
Rhinus is offline
Ik ben er laatst achter gekomen dat Led Zeppelin - Livin' Lovin' Maid (She's Just A Woman) een oke bassline heeft.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Nijpjes schreef op 18-01-2006 @ 22:50 :
Tis moeilijk om dr iets van te vinden...ben aan het downloaden, maar kan nog wel ff duren.
Op internet kom ik het woord jazz veel tegen als ik zoek naar dit nummer. Dus ik vermoed dat het redelijk pittig is (misschien niet technisch, maar wel theoretisch) en meer iets voor virtuozen. Maar misschien heb ik het mis...
iig bedankt voor de tip, ik denk dat je 1 van de weinigen gaat zijn die hier (serieus) op gaat reageren.

Wat bedoel je trouwens met "(helaas geen basgitaar, maar daar kom je wel overheen)"?
Inderdaad, contrabas. En het is ook vrije serieuze jazz. Toch vrij speelbaar en gevarieerd. Dus ik denk dat je er wel wat uit kan halen, al was het maar door goed te luisteren en wat ideeën over te nemen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 13:32
Nijpjes
Nijpjes is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 18-01-2006 @ 22:57 :
Ik ben er laatst achter gekomen dat Led Zeppelin - Livin' Lovin' Maid (She's Just A Woman) een oke bassline heeft.
Hm, daar ben ik wel ff zoet mee ja

Owja, weet iemand wat de neuk er met MXtabs is gebeurd?
Oud 19-01-2006, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 18-01-2006 @ 22:58 :
Inderdaad, contrabas. En het is ook vrije serieuze jazz. Toch vrij speelbaar en gevarieerd. Dus ik denk dat je er wel wat uit kan halen, al was het maar door goed te luisteren en wat ideeën over te nemen.
Idd, maar ik ben bang dat dit toch van een andere orde is dan TS zoekt. Jazz is gewoon zo gecompliceerd en veelomvattend dat het idd een combinatie is van véél luisteren en ideeën overnemen, en theorie (+ oefenen uiteraard). Jazz is inpiratie. Maar daarom is het dus niet echt geschikt als bron voor een 'leuk baslijntje', denk ik.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 13:57
Verwijderd
Ik weet niet precies hoe ingewikkeld of snel ofzo je het wilt hebben, maar je kan bv. het baslijntje van 'If you want me to stay' van Sly Stone proberen...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 17:41
Nijpjes
Nijpjes is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 19-01-2006 @ 14:57 :
Idd, maar ik ben bang dat dit toch van een andere orde is dan TS zoekt. Jazz is gewoon zo gecompliceerd en veelomvattend dat het idd een combinatie is van véél luisteren en ideeën overnemen, en theorie (+ oefenen uiteraard). Jazz is inpiratie. Maar daarom is het dus niet echt geschikt als bron voor een 'leuk baslijntje', denk ik.
Ben het helemaal met je eens, jazz is me te hoog gegrepen, leuk baslijntje is ook goed.
If you want me to van Sly is wel leuk idd...maar mag eventueel wel iets moeilijker. Voorbeeld wat ik in de openingspost zette is denk ik de max qua moeilijkheid...

Keep 'm comin'
Oud 19-01-2006, 18:01
Martijn
Martijn is offline
Citaat:
Nijpjes schreef op 19-01-2006 @ 14:32 :
Hm, daar ben ik wel ff zoet mee ja

Owja, weet iemand wat de neuk er met MXtabs is gebeurd?
Is het tegenwoordig niet verboden om tabs te verspreiden over internet?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 18:23
Nijpjes
Nijpjes is offline
http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/4508158.stm

Ongelooflijk...
Reageren

Regels voor berichten