![]() |
[VO] Topic I
Nou, dan zal ik maar een startschot geven zonder naar het DoP-voorbeeld te kijken, want dan krijgen we straks gemekker dat we alles van ze jatten :D
De eerste opdracht: Een stukje verhaal zonder bijvoegelijke naamwoorden. Red je daar maar eens uit. |
Beplakt en bezakt!
Voor de deelnemers: post je vingeroefening in een nieuwe topic die je de tag [VO] meegeeft. LUH-3417 |
OMG, Grimm (Y) Briljant :D (maar wel moeilijk.)
|
Geweldig onderwerp. ben benieuwd hoe men zich hier uit gaat redden :)
|
Less chatting, more writing. Ik ga het nu proberen en ik ga niet sneaky achteraf bijvoeglijke naamwoorden er uit vissen :) Het moet maar meteen goed zijn.
- - Voor zover ik weet staan er geen bijvoegelijke naamwoorden in, dus ook geen bijvoegelijke telwoorden of iets dergelijks. Ik heb wel de bezittelijke naamwoorden er in gelaten, anders werd het me te lastig. Nu mogen jullie. |
Grimm, wil je dat verhaal even in een nieuw topic posten met de [VO] tag ervoor? Op die manier krijgt iederen vingeroefening een boel, aandacht en kunnen we deze topic overhouden om over de vingeroefening in het algemeen te posten. (Y)
LUH-3417 |
Ik lees nog geen tien seconden en ik vind een bijvoeglijk naamwoord; mooi.
En nee, dat is geen bijwoord, want het is naamwoordelijk gezegde en zo. |
Hm, klopt wel ja. :nono: Maar voor de rest wel knap gedaan. En dus nog ff in een ander topic zetten.:)
|
Citaat:
Bijvoegelijk naamwoord als in: De houten tafel De mooie boom de rechte kast etc. Naamwoordelijk deel lijkt me dan wel weer toegestaan. |
Citaat:
|
:d
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar er zit wel meer tussen bijvoegelijk naamwoord en bijwoord. Zolang iets wordt aangeduid via een werkwoord, is het geen bijvoegelijk naamwoord, punt :) De groene tafel. De tafel is groen. Daar zit een erg groot verschil tussen. |
Citaat:
|
Laat ik mijn Prisma Grammatica maar eens gaan citeren:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Grimmie, je moet het niet proberen goed te praten kerel. ;) Je hebt alleen nog een punt als je met je opdracht wilde dat bijvoeglijke naamwoorden voor een zelfstandig naamwoord niet mochten. :)
|
Citaat:
|
Ha, ik studeer taalwetenschap en ha, Roosje heeft gelijk. In 'de tafel is groen' is groen een bijvoeglijk naamwoord. :p
|
Citaat:
|
Citaat:
Hij is een tafel. Verder kom ik alleen uit op constructies met een bijvoeglijk naamwoord. Hij is groen. Hij lijkt bruin. |
Citaat:
|
Je probeert je er wanhopig uit te lullen, geloof ik. :)
Lukt niet echt. :) |
Dat valt allemaal wel mee. Dit is me het uitlullen niet waard, eigenlijk. Slaap je er slecht van als je geen gelijk krijgt?
|
Citaat:
En oh, ik heb heerlijk geslapen, vannacht. :) |
Citaat:
|
Leuk idee ^^ (y)
Het is nogal zwak, en het tweede gedeelte heb ik a la minute uit mijn duim gezogen, maar het is wel leuk om je hersenen op een ander spoor te zetten. (-: |
Grimm, 'voor mij is het geen bijvoeglijk naamwoord', lijkt me niet echt een insteek die veel mensen over zouden moeten nemen:|:p.
|
Ik heb de discussie over wat wel en wat niet een bijvoeglijk naamwoord is niet gevolgd, maar er maar gewoon een stukje zonder obvious bijvoeglijke naamwoorden van gemaakt.
't Was al lastig genoeg ;) Ik heb overigens al wel een idee voor een nieuwe oefening... maar dat komt later wel. |
Oh wat een leuk idee! Ga het vanavond eens proberen. :)
|
Haha! Willemijn en geen bijvoegelijke naamwoorden. :D
|
Wanneer komt er een nieuwe opdracht en wie verzint die?
Want ik vind deze niet zo leuk:bloos: |
Citaat:
zelf weet ik ook niks, zo inspiratieloos als mogelijk is, maja |
Ik had er laatst eentje, maar ik weet 'm niet meer.
|
Citaat:
|
Citaat:
Met dank aan Stephen King. moet dit in een ander topic? |
Citaat:
Leuk idee! en voor mij lekker een stuk makkelijker dan zonder bvnw:) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:29. |