![]() |
[muis] Valt soms uit
ik heb een optische (USB) muis
en die valt soms ineens zomaar uit. als ik 'm uit trek en weer insteek dan doet ie het gewoon weer iemand enig idee ? |
hebben andere USB apparaten er ook last van? (Zoja: drivers updaten voor je moederbord)
probeer het eens op andere USB poorten, indien aanwezig juiste software voor je muis geinstalleerd ? |
miss is dat snoertje wel kapo :s
|
Citaat:
|
Ik heb dat probleem ook wel eens gehad (ook een Microsoft muis), toen was de muis gewoon stuk. Nieuwe gehaald en het was opgelost.
Hoe dan ook, dit lijkt me geen softwareprobleem, Windows XP/2000 hebben geen aparte USB drivers nodig. Ik verplaats 'm wel naar Hardware. |
Lijkt me dan dat die muis kut is (kun je eenvoudig proberen door 'm in een andere PC te prikken) of dat jouw PC te weinig stroom levert op de USB-poorten. Dat kan komen doordat je een shitload aan stroomvretende USB-apparaten aan de poorten hebt hangen. Of je hebt gewoon in het algemeen een moederbord waarvan de USB-logica niet al te best is uitgevoerd. Kun je ook checken met een andere PC.
|
Citaat:
|
Kan. Kan ook aan de drivers liggen. Even checken of je moederbord het nieuwste bios en je chipset de meest recente drivers heeft. Als het dan nog bij alle USB-apparaten gebeurt dan lijkt het er inderdaad op dat de onboard-controller niet genoeg stroom naar de poorten stuurt zodat die apparaten instabiel worden.
|
Ik heb het probleem een keer gehad met zo'n trust predator muis. Ging FF goed en dan kreeg je het geluidje dat er een USB apparaat ontkoppeld werd en daarna weer werd ingeplugd. Al mijn USB poorten gebruikt. Andere PC geprobeerd. Muis geruild tegen een nieuwe. Zelfde probleem. Ook op de andere PC. Teruggebracht en geld teruggevraagd :o
|
Citaat:
|
Vreemd mijn usb muizen doen dat vrij vaak :P.
Zowel mijn muis thuis (standaard microsoft) als mijn muis hier (Razor Diamondback) . Maar dat komt waarschijnlijk ook door het feit dat ik tot nu toe te lui ben geweest om de software te installen :rolleyes: (alhoewel ik me van een vorige keer kan herinneren dat het probleem dan nog wel eens voorkwam). |
Dan moet je inderdaad die drivers eens bekijken. Of je hebt gewoon teveel apparaten aan je USB-poorten hangen in totaal.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:20. |