Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2006, 17:24
Raven
Raven is offline
ik heb een optische (USB) muis

en die valt soms ineens zomaar uit.

als ik 'm uit trek en weer insteek dan doet ie het gewoon weer

iemand enig idee ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2006, 19:16
dafelix
dafelix is offline
hebben andere USB apparaten er ook last van? (Zoja: drivers updaten voor je moederbord)
probeer het eens op andere USB poorten, indien aanwezig

juiste software voor je muis geinstalleerd ?
Oud 24-01-2006, 09:51
Maradinus
Maradinus is offline
miss is dat snoertje wel kapo
Oud 24-01-2006, 10:10
Verwijderd
Citaat:
dafelix schreef op 21-01-2006 @ 20:16 :
hebben andere USB apparaten er ook last van? (Zoja: drivers updaten voor je moederbord)
probeer het eens op andere USB poorten, indien aanwezig

juiste software voor je muis geinstalleerd ?
Ik heb precies hetzelfde probleem met een Microsoft Optical Mouse Blue. Het gebeurt op alle drie de USB poorten. Kan het er iets mee te maken hebben dat ik op een laptop werk (energiebesparing ofzo)?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 16:24
M@rco
M@rco is offline
Ik heb dat probleem ook wel eens gehad (ook een Microsoft muis), toen was de muis gewoon stuk. Nieuwe gehaald en het was opgelost.

Hoe dan ook, dit lijkt me geen softwareprobleem, Windows XP/2000 hebben geen aparte USB drivers nodig. Ik verplaats 'm wel naar Hardware.
Oud 25-01-2006, 11:29
Verwijderd
Lijkt me dan dat die muis kut is (kun je eenvoudig proberen door 'm in een andere PC te prikken) of dat jouw PC te weinig stroom levert op de USB-poorten. Dat kan komen doordat je een shitload aan stroomvretende USB-apparaten aan de poorten hebt hangen. Of je hebt gewoon in het algemeen een moederbord waarvan de USB-logica niet al te best is uitgevoerd. Kun je ook checken met een andere PC.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 16:26
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 25-01-2006 @ 12:29 :
Lijkt me dan dat die muis kut is (kun je eenvoudig proberen door 'm in een andere PC te prikken) of dat jouw PC te weinig stroom levert op de USB-poorten. Dat kan komen doordat je een shitload aan stroomvretende USB-apparaten aan de poorten hebt hangen. Of je hebt gewoon in het algemeen een moederbord waarvan de USB-logica niet al te best is uitgevoerd. Kun je ook checken met een andere PC.
Nou ja, het gebeurt ook met andere USB apparaten, niet alleen met m'n muis. Waarschijnlijk is het gewoon een foutje van het moederbord ofzo.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 17:01
Verwijderd
Kan. Kan ook aan de drivers liggen. Even checken of je moederbord het nieuwste bios en je chipset de meest recente drivers heeft. Als het dan nog bij alle USB-apparaten gebeurt dan lijkt het er inderdaad op dat de onboard-controller niet genoeg stroom naar de poorten stuurt zodat die apparaten instabiel worden.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 17:17
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik heb het probleem een keer gehad met zo'n trust predator muis. Ging FF goed en dan kreeg je het geluidje dat er een USB apparaat ontkoppeld werd en daarna weer werd ingeplugd. Al mijn USB poorten gebruikt. Andere PC geprobeerd. Muis geruild tegen een nieuwe. Zelfde probleem. Ook op de andere PC. Teruggebracht en geld teruggevraagd
Oud 05-02-2006, 22:00
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 31-01-2006 @ 18:17 :
Ik heb het probleem een keer gehad met zo'n trust predator muis. Ging FF goed en dan kreeg je het geluidje dat er een USB apparaat ontkoppeld werd en daarna weer werd ingeplugd. Al mijn USB poorten gebruikt. Andere PC geprobeerd. Muis geruild tegen een nieuwe. Zelfde probleem. Ook op de andere PC. Teruggebracht en geld teruggevraagd
daar noem je dan ook een merk op,,,
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 22:15
smilehunter
smilehunter is offline
Vreemd mijn usb muizen doen dat vrij vaak .

Zowel mijn muis thuis (standaard microsoft) als mijn muis hier (Razor Diamondback) .

Maar dat komt waarschijnlijk ook door het feit dat ik tot nu toe te lui ben geweest om de software te installen (alhoewel ik me van een vorige keer kan herinneren dat het probleem dan nog wel eens voorkwam).

Laatst gewijzigd op 09-02-2006 om 22:18.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 11:08
Verwijderd
Dan moet je inderdaad die drivers eens bekijken. Of je hebt gewoon teveel apparaten aan je USB-poorten hangen in totaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten