![]() |
van het HBO naar WO
Wie kan mij wat vertellen over de doorstroom van het HBO naar het WO. Ik zit nu in het laatste jaar van mijn HBO opleiding en ik wil graag doorstuderen. Het enige waar ik een beetje bang voor ben is de omschakeling naar een ander type onderwijs. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?
|
>> Studiekeuze
|
Wat doe je en wat wil je gaan doen? ('waar' zou ook misschien handig zijn) :)
|
Het niveauverschil is te verwaarlozen, maar er wordt vooral veel meer zelfstandigheid van je gevraagd. Tevens is het zo dat je erop kunt rekenen dat je veel meer stof in een korter tijdsbestek zult moeten doornemen.
|
Als er meer stof in minder tijd moet worden doorgewerkt, is dat dan niet gewoon een niveauverschil? Als je een opleiding langer maakt wordt hij per tijdseenheid eenvoudiger en als je meer moet doen in minder tijd wordt hij dus moeilijker, lijkt mij.
|
Citaat:
|
Ja, maar als je 20 kleine simpele flut opdrachten moet inleveren dan is het misschien wel makkelijk maar wordt het gewoon moeilijk qua tijd.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wou dat het bij ons zo was ;)
ik ben vwo gewend en heb gekozen voor hbo-opleiding (uitgeloot voor geneeskunde) Het is idd dat de stof vreselijk oppervlakkig behandeld wordt maar wij moeten alles uit boeken halen, niet dat het ingewikkeld is volgend jaar mss toch maar uni :o maar ontopic: volgens mij is het verschil tussen wo en hbo gewoon minder contacturen, meer verantwoordelijkheid en meer stof in een bepaalde tijd. |
Ik weet niet beter dan dat je op het HBO misschien wel stof krijgt wat veel overeenkomt maar dat het zoveel simpeler getoetst wordt. Meer oppervlakkig. Dat is mijn ervaring tot nu toe althans.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25. |