Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2006, 09:46
jzn20
jzn20 is offline
Wie kan mij wat vertellen over de doorstroom van het HBO naar het WO. Ik zit nu in het laatste jaar van mijn HBO opleiding en ik wil graag doorstuderen. Het enige waar ik een beetje bang voor ben is de omschakeling naar een ander type onderwijs. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?
Oud 22-01-2006, 10:07
Miracle
Miracle is offline
>> Studiekeuze
Oud 22-01-2006, 11:12
Verwijderd
Wat doe je en wat wil je gaan doen? ('waar' zou ook misschien handig zijn)
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 13:31
Wawl
Wawl is offline
Het niveauverschil is te verwaarlozen, maar er wordt vooral veel meer zelfstandigheid van je gevraagd. Tevens is het zo dat je erop kunt rekenen dat je veel meer stof in een korter tijdsbestek zult moeten doornemen.
Oud 22-01-2006, 13:39
Verwijderd
Als er meer stof in minder tijd moet worden doorgewerkt, is dat dan niet gewoon een niveauverschil? Als je een opleiding langer maakt wordt hij per tijdseenheid eenvoudiger en als je meer moet doen in minder tijd wordt hij dus moeilijker, lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 15:13
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-01-2006 @ 14:39 :
Als er meer stof in minder tijd moet worden doorgewerkt, is dat dan niet gewoon een niveauverschil? Als je een opleiding langer maakt wordt hij per tijdseenheid eenvoudiger en als je meer moet doen in minder tijd wordt hij dus moeilijker, lijkt mij.
Het is maar net wat je definitie van 'niveau' is. In mijn post van net ging ik er vanuit dat niveau de moeilijkheidsgraad van de te behandelen stof is.
Oud 22-01-2006, 17:23
IcedEarth
IcedEarth is offline
Ja, maar als je 20 kleine simpele flut opdrachten moet inleveren dan is het misschien wel makkelijk maar wordt het gewoon moeilijk qua tijd.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 19:20
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
IcedEarth schreef op 22-01-2006 @ 18:23 :
Ja, maar als je 20 kleine simpele flut opdrachten moet inleveren dan is het misschien wel makkelijk maar wordt het gewoon moeilijk qua tijd.
Ja, maar uiteindelijk staat een studiepunt voor 25 à 30 uur studie-inspanning. Dat is op het HBO niet anders, dan op het WO.
Oud 22-01-2006, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 22-01-2006 @ 16:13 :
Het is maar net wat je definitie van 'niveau' is. In mijn post van net ging ik er vanuit dat niveau de moeilijkheidsgraad van de te behandelen stof is.
Van de ene vage definitie naar de andere, want wat is de 'moeilijkheidsgraad' van stof? Bedoel je dat je er veel inzicht voor moet hebben, dat je er goed voor moet kunnen stampen, of dat je juist snel en secuur moet werken? Kan allemaal.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 20:14
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-01-2006 @ 20:33 :
Van de ene vage definitie naar de andere, want wat is de 'moeilijkheidsgraad' van stof? Bedoel je dat je er veel inzicht voor moet hebben, dat je er goed voor moet kunnen stampen, of dat je juist snel en secuur moet werken? Kan allemaal.
Ja, wat je zegt, er wordt van je verwacht dat je secuur werkt en dan je ook inzicht moet hebben in de materie. Op het HBO was het toch zo dat veel onderwerpen verschrikkelijk oppervlakkig worden behandeld. Daar was het niets meer dan de colleges volgen en je kon de tentamens zo invullen.
Oud 29-01-2006, 17:43
etoile
etoile is offline
wou dat het bij ons zo was

ik ben vwo gewend en heb gekozen voor hbo-opleiding
(uitgeloot voor geneeskunde)

Het is idd dat de stof vreselijk oppervlakkig behandeld wordt maar wij moeten alles uit boeken halen, niet dat het ingewikkeld is

volgend jaar mss toch maar uni

maar ontopic:
volgens mij is het verschil tussen wo en hbo gewoon minder contacturen, meer verantwoordelijkheid en meer stof in een bepaalde tijd.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 18:06
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik weet niet beter dan dat je op het HBO misschien wel stof krijgt wat veel overeenkomt maar dat het zoveel simpeler getoetst wordt. Meer oppervlakkig. Dat is mijn ervaring tot nu toe althans.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten