![]() |
Wat te doen als je verliefd bent op de vlam van je beste vriend(in)?
Stel: Je beste vriend(in) is verliefd op X (X weet dit niet). X wordt verliefd op jou, en jij ook op X. Ga je ermee door en moet je beste vriend(in) dit maar aanvaarden? Of stop je ermee om je beste vriend(in) niet onnodig te kwetsen?
Ik denk dat mijn beste vriendin me dit wel zou gunnen, ondanks haar gevoelens voor X. Ik zou het haar ook gunnen moest het omgekeerd zijn. Maar ik kan me voorstellen dat dit best moeilijk is en dat anderen zouden zeggen "no way, vriendschap gaat voor liefde!" Jullie mening? Voor de duidelijkheid: het gaat hier niet over de partner van je best friend maar over de persoon waarop hij/zij verliefd is. |
Ik zou dat dan eerst met de beste vriendin in kwestie overleggen en mijn beslissing vervolgens laten afhangen van wat zij er van zou vinden en hoe sterk mijn gevoelens voor X zijn.
|
Heb het erover met je beste vriendin, want het is je beste vriendin en die zal het je best wel gunnen.. Het zal wel lastig voor haar zijn maarja.. misschien sowieso in het begin daar rekening mee houden als je bij haar in de buurt bent :)
Ik heb hetzelfde meegemaakt en het is allemaal goedgekomen. Succes ermee! Liefs, Rachel |
Als de situatie zich al stelt bij mij, dan ben ik X :o
Ik vind zeker dat dit moet besproken worden met de beste vriend(in), maar ik vind niet dat deze je toestemming moet geven... Een echt vriend(in) gunt je dit toch? Of niet? |
Praten, en dan zien wat je doet met de uitkomst. Eigenlijk hebi k geen idee wat ik zou doen, tot nu toe is het nooit zover gekomen, en mijn beste vriendin is al aan de bak (Y) :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is natuurlijk een heel vervelende situatie, maar uiteindelijk laat liefde zich niet sturen. Het klinkt even heel soft, maar als twee mensen verliefd op elkaar zijn, dan moet je dat niet zomaar willen tegenhouden, ook al is het voor iemand anders nogal pijnlijk. Zolang je eerlijk blijft naar die vriendin, heeft ze dit maar te accepteren. Ik zou er vanuit gaan dat ze zeker in het begin contact met jou wat moeilijker gaat vinden; dat is begrijpelijk. Maar als ze echt een vriendin is, stelt ze wel weer bij. |
Het er met die vriendin over hebben en als ze zich er niet bij neer kan leggen het laten zoals het is...
Vriendschap vind ik belangrijker dan relatie |
ik weet t niet... :( ik wil mn vriendin geen pijn doen, maar als ik helemaal gek ben op die jongen weet ik van mezelf dat ik m toch niet kan laten lopen.... vooral niet als ik weet dat het wederzijds is. Ik zou denk ik wel heel wat terughoudender zijn en niet voor haar neus pijnlijke situaties creeeren. En ik zou erover praten met haar... Maar als t zo blijft, dan moet ze t vroeg of laat wel accepteren. Dat doe ik ook... praktijkervaring :o (gelukkig bleef dat maar bij 1 keer.. maar ik weet tenminste zeker dat ik t wel zou doen)
Edit: nu pas lees ik de post van Ecrivaina... daar ben ik t mee eens :) |
Ik zou het idd voorleggen aan de vriendin in kwestie maar uit eindelijk wel ervoor gaan, als de gevoelens serieus zijn. Zij moest toch vroeg of laat over die X heenkomen :o
|
Soortgelijk verhaal meegemaakt. Samen met vriendin verliefd op dezelfde jongen. Hij verliefd op haar. Sja. Dat is kut, maarja, ik kon er niets aan doen en ik vond niet dat ik het recht had tussen hen in te gaan staan. Dus, ik heb het ze gegund, om het zo maar te zeggen. Want ik had weinig keus.:)
|
Ik zou het er wel met vriendin over hebben als ze nog niet wist dat ik hem ook leuk vond, maar ik zou toch niet de jongen laten lopen. Wel een beetje beschaafd doen in de buurt van haar in het begin dan.
Ook als het andersom was zou ik het kut vinden, maar helaas, de jongen vind nou eenmaal iemand anders leuk, dus moeten zij maar verder. |
Citaat:
|
Citaat:
Dan is ze heel kinderachtig dat ze haar jaloezie boven jullie vriendschap heeft gezet (n) |
ik zou het haar 'voorzichtig' proberen te vertellen. Ik ga haar niet om toestemming vragen hoor, waarom zou alleen zij recht hebben op de jongen die op mij valt?
Ik hoop trouwens niet dat het me ooit gebeurt:o |
Citaat:
|
Vrienden gunnen je inderdaad zoiets.
Dus in zo'n geval zou hij het maar te accepteren hebben. |
Ik weet niet of ik het zou vertellen. Er om gaan liegen doe ik sowieso niet, maar verzwijgen misschien wel, is denk ik situatieafhankelijk.
Gelukkig hebben mijn beste vriend en ik een hele andere smaak, is erg handig :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57. |