Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2006, 14:40
Muchacha
Muchacha is offline
Stel: Je beste vriend(in) is verliefd op X (X weet dit niet). X wordt verliefd op jou, en jij ook op X. Ga je ermee door en moet je beste vriend(in) dit maar aanvaarden? Of stop je ermee om je beste vriend(in) niet onnodig te kwetsen?

Ik denk dat mijn beste vriendin me dit wel zou gunnen, ondanks haar gevoelens voor X. Ik zou het haar ook gunnen moest het omgekeerd zijn. Maar ik kan me voorstellen dat dit best moeilijk is en dat anderen zouden zeggen "no way, vriendschap gaat voor liefde!"

Jullie mening?

Voor de duidelijkheid: het gaat hier niet over de partner van je best friend maar over de persoon waarop hij/zij verliefd is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2006, 14:51
Verwijderd
Ik zou dat dan eerst met de beste vriendin in kwestie overleggen en mijn beslissing vervolgens laten afhangen van wat zij er van zou vinden en hoe sterk mijn gevoelens voor X zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 14:52
Ruby
Ruby is offline
Heb het erover met je beste vriendin, want het is je beste vriendin en die zal het je best wel gunnen.. Het zal wel lastig voor haar zijn maarja.. misschien sowieso in het begin daar rekening mee houden als je bij haar in de buurt bent

Ik heb hetzelfde meegemaakt en het is allemaal goedgekomen.

Succes ermee!

Liefs, Rachel
Oud 01-02-2006, 15:00
Muchacha
Muchacha is offline
Als de situatie zich al stelt bij mij, dan ben ik X
Ik vind zeker dat dit moet besproken worden met de beste vriend(in), maar ik vind niet dat deze je toestemming moet geven... Een echt vriend(in) gunt je dit toch? Of niet?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 15:05
I C U
I C U is offline
Praten, en dan zien wat je doet met de uitkomst. Eigenlijk hebi k geen idee wat ik zou doen, tot nu toe is het nooit zover gekomen, en mijn beste vriendin is al aan de bak
Oud 01-02-2006, 15:28
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 01-02-2006 @ 16:00 :
Ik vind zeker dat dit moet besproken worden met de beste vriend(in), maar ik vind niet dat deze je toestemming moet geven... Een echt vriend(in) gunt je dit toch? Of niet?
iedereen is x.
Oud 01-02-2006, 15:34
Misti
Misti is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 01-02-2006 @ 16:00 :
Vind ik ook Een 'vriendin' van mij vond dit niet... Dik ruzie enzo nu... achja
Oud 01-02-2006, 15:56
ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
Misti schreef op 01-02-2006 @ 16:34 :
Vind ik ook Een 'vriendin' van mij vond dit niet... Dik ruzie enzo nu... achja
same here al was dat ook niet echt een vriendin.

Het is natuurlijk een heel vervelende situatie, maar uiteindelijk laat liefde zich niet sturen. Het klinkt even heel soft, maar als twee mensen verliefd op elkaar zijn, dan moet je dat niet zomaar willen tegenhouden, ook al is het voor iemand anders nogal pijnlijk. Zolang je eerlijk blijft naar die vriendin, heeft ze dit maar te accepteren. Ik zou er vanuit gaan dat ze zeker in het begin contact met jou wat moeilijker gaat vinden; dat is begrijpelijk. Maar als ze echt een vriendin is, stelt ze wel weer bij.
Oud 01-02-2006, 16:15
zoef de haas
zoef de haas is offline
Het er met die vriendin over hebben en als ze zich er niet bij neer kan leggen het laten zoals het is...
Vriendschap vind ik belangrijker dan relatie
Oud 01-02-2006, 16:27
***ailá***
***ailá*** is offline
ik weet t niet... ik wil mn vriendin geen pijn doen, maar als ik helemaal gek ben op die jongen weet ik van mezelf dat ik m toch niet kan laten lopen.... vooral niet als ik weet dat het wederzijds is. Ik zou denk ik wel heel wat terughoudender zijn en niet voor haar neus pijnlijke situaties creeeren. En ik zou erover praten met haar... Maar als t zo blijft, dan moet ze t vroeg of laat wel accepteren. Dat doe ik ook... praktijkervaring (gelukkig bleef dat maar bij 1 keer.. maar ik weet tenminste zeker dat ik t wel zou doen)

Edit: nu pas lees ik de post van Ecrivaina... daar ben ik t mee eens
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 16:35
Experiment
Experiment is offline
Ik zou het idd voorleggen aan de vriendin in kwestie maar uit eindelijk wel ervoor gaan, als de gevoelens serieus zijn. Zij moest toch vroeg of laat over die X heenkomen
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 16:43
Verwijderd
Soortgelijk verhaal meegemaakt. Samen met vriendin verliefd op dezelfde jongen. Hij verliefd op haar. Sja. Dat is kut, maarja, ik kon er niets aan doen en ik vond niet dat ik het recht had tussen hen in te gaan staan. Dus, ik heb het ze gegund, om het zo maar te zeggen. Want ik had weinig keus.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 16:52
luchtballon
luchtballon is offline
Ik zou het er wel met vriendin over hebben als ze nog niet wist dat ik hem ook leuk vond, maar ik zou toch niet de jongen laten lopen. Wel een beetje beschaafd doen in de buurt van haar in het begin dan.
Ook als het andersom was zou ik het kut vinden, maar helaas, de jongen vind nou eenmaal iemand anders leuk, dus moeten zij maar verder.
Oud 01-02-2006, 19:53
Misti
Misti is offline
Citaat:
ecrivaine schreef op 01-02-2006 @ 16:56 :
same here al was dat ook niet echt een vriendin.

Het is natuurlijk een heel vervelende situatie, maar uiteindelijk laat liefde zich niet sturen. Het klinkt even heel soft, maar als twee mensen verliefd op elkaar zijn, dan moet je dat niet zomaar willen tegenhouden, ook al is het voor iemand anders nogal pijnlijk. Zolang je eerlijk blijft naar die vriendin, heeft ze dit maar te accepteren. Ik zou er vanuit gaan dat ze zeker in het begin contact met jou wat moeilijker gaat vinden; dat is begrijpelijk. Maar als ze echt een vriendin is, stelt ze wel weer bij.
Ze wil niet eens contact meer met me... Als ik ze tegenkom bekijkt ze me en kan er niet eens een glimlach vanaf. Dat was dan ooit mijn beste vriendin, kun je je voorstellen... En dat terwijl ze ondertussen zelf weer een vriend heeft...
Oud 01-02-2006, 19:57
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Misti schreef op 01-02-2006 @ 20:53 :
Ze wil niet eens contact meer met me... Als ik ze tegenkom bekijkt ze me en kan er niet eens een glimlach vanaf. Dat was dan ooit mijn beste vriendin, kun je je voorstellen... En dat terwijl ze ondertussen zelf weer een vriend heeft...
En zij had niks met die jongen?
Dan is ze heel kinderachtig dat ze haar jaloezie boven jullie vriendschap heeft gezet
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 20:02
Lente
Lente is offline
ik zou het haar 'voorzichtig' proberen te vertellen. Ik ga haar niet om toestemming vragen hoor, waarom zou alleen zij recht hebben op de jongen die op mij valt?
Ik hoop trouwens niet dat het me ooit gebeurt
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 14:00
Misti
Misti is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 01-02-2006 @ 20:57 :
En zij had niks met die jongen?
Dan is ze heel kinderachtig dat ze haar jaloezie boven jullie vriendschap heeft gezet
Jawel, ze heeft iets met hem gehad... Maar dat was toch al een paar maand geleden, en ze bleef maar tegen me zeggen dat ze over hem was en dat het haar allemaal niets kon schelen. Ze kon overigens niet zwijgen over die andere jongen waar ze verliefd op was. Dusja, ik dacht wel dat ze het er wat moeilijk mee zou hebben, maar dat ze me het wel zou gunnen... Niet dus En toen was ik het beu omdat ik altijd wel rekening hield met haar, maar zij nooit met mij, en heb ik gewoon mijn gevoel gevolgd...
Oud 02-02-2006, 14:06
Mephisto
Mephisto is offline
Vrienden gunnen je inderdaad zoiets.

Dus in zo'n geval zou hij het maar te accepteren hebben.
Oud 03-02-2006, 07:04
WolterB
WolterB is offline
Ik weet niet of ik het zou vertellen. Er om gaan liegen doe ik sowieso niet, maar verzwijgen misschien wel, is denk ik situatieafhankelijk.

Gelukkig hebben mijn beste vriend en ik een hele andere smaak, is erg handig
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten