![]() |
Duiken
Ja, als we dan toch over alle sporten een topic gaan maken. Duiken wordt steeds populairder. :)
Waar duik jij? Zit je bij een vereniging? Doe je ook aan duikvakanties? Heb je bijzondere dingen meegemaakt onderwater? :cool: Vertel! |
Ik duik niet meer, heb bij de plaatselijke vereniging gezeten, maar vanwege privacyredenen vertellen we niet waar dat is. :p
Ik heb wel gedoken op vakanties, maar niet echt speciale duikvakanties. En great barrier reef (Australië) is écht heel mooi en groots. :o :) Verder niet echt spannende dingen meegemaakt. |
Ik mag helaas niet duiken met mijn oren. :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb op Curacao m'n open water gehaald, maar heb sindsdien niet meer gedoken :o
|
Mja, vrienden van m'n ouders duiken, ik hoor soms wel eens mooie verhalen dat ze op vakantie in dat hele heldere blauwe water alles goed kunnen zien.. Eentje heeft zelfs z'n vriendin ontmoet daar ergens. Maar ik ben een beetje claustrofobisch, dus, heb je daar last van onder water?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb op vakantie wel eens gedoken met van die flessen :cool: Heb geen diploma ofzo, maar ik vind het gewoon prettig om iets in/bij/op/rond etc. van het water te doen :o Was wel leuk dus (y) :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
Claustrofobisch zou ik het niet willen noemen, het is eerder iets waar je overheen moet stappen. Het is vreemd om onder water adem te halen, maar als je er eenmaal aan went is het wel :cool: net als de eerste keer een wand loslaten om naar beneden te abseilen of in een velodrome een schuine wand opfietsen, als je het eenmaal gehad hebt is het alleen maar leuk |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Moest ik een beetje op de bodem van het zwembad de boel in de gaten houden (heel veel mensen in het water, kan van de kant lastig te zien zijn of er iets gebeurt...). Ik kreeg alleen even uitgelegd hoe die zooi werkte en toen werd ik het water in gedonderd :p Ging prima overigens :o |
Citaat:
|
Nog nooit gedaan...maar het is zeker iets wat ik ooit nog eens tijdens mn leven wil gaan doen/leren :) Al was t maar omdat ik sowieso (als oud-reddingsbrigadier) veel met zwemmen/water e.d heb.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb gehoord dat je in Egypte heel goed kunt duiken en dat de omgeving heel mooi is. Daar zou ik nog heel graag heen willen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Wel in Kroatië en dat beviel me ook al, maar dat is natuurlijk wel iets anders dan Egypte of Australië :D |
Citaat:
Maar ik wil er pas na mn 40e aan beginnen, dus dan zul je tot die tijd helaas contact met me moeten houden :bloos::p |
Citaat:
|
Citaat:
iig dat was bij mij zo dat ik meteen blij rond ging zwemmen en het heel vet vond, maar het zal wel per persoon verschillen |
Citaat:
Ik ga een dezer jaren naar isla margarita en dan ga ik daar ook duiken :cool: |
Mijn vader, zijn vriendin en mijn zusje hebben hun open water (en wat vervolgdingen geloof ik) gehaald, zij duiken vooral in Nederland en in Egypte. Ik zou ook heel graag willen maar het mag niet ivm mijn medicijnen en het drukverschil dus ik hou het maar bij snorkelen. Duiken lijkt me wel echt nog gaver though :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Omdat ik nog 140.000 andere ambities heb, zoals je weet :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maarja, snorkelen is ook heel erg leuk (y) :cool: (Ik ken het, ik mocht voor t eerst duiken op vakantie in Kroatië en toen werd ik snipverkouden en heb zowat de hele vakantie alleen maar kunnen snorkelen :p |
Ik heb met bedrijfsuitje gedoken:cool: Was echt super gaaf, maar wel freaky. Ben altijd heel bang geweest voor onderwater zwemmen:o En nu was ik steeds bang dat ik geen adem meer kreeg maar dat bleek allemaal mee te vallen:p Alleen als er water in mn bril liep werd ik gek:o
Wel schitterende sport, maar nx voor mij want ik vind het niet heel erg prettig onder water:o Voor even was het wel gaaf. |
Citaat:
Ik kwam ook op zo'n anderhalve meter afstand een schildpad tegen. Heel groot en waanzinnig mooi. Ook ben ik een aantal murenes tegen gekomen. Niet te dichtbij gelukkig, want die zijn gevaarlijk. |
Ik heb zo'n 7 jaar gezwommen en daarbij ook duiken gehad, zit niet bij een vereniging maar ga deze zomer waarschijnlijk wel duiken in curaçao.
|
Citaat:
|
Ik heb het nooit écht gedaan maar ik ging wel altijd snorkelen. :p
En ik heb een hele tijd op (wedstrijd)zwemmen gezeten en toen zwom ik altijd het hele bad onder water maar dat telt ook niet. :o |
Citaat:
|
Citaat:
Schildpadden lijken me ook echt stoer om te zien onderwater <3 |
Houden sommigen van jullie eigenlijk een duik "dag-/logboek" bij? :o
|
Citaat:
Een dagboek voor duiken hou ik niet bij nee :o :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En of je nou 45 duiken doet of 50 zal weinig uitmaken lijkt mij :o |
Citaat:
|
ik heb een open water course gedaan en wil volgende week de advanced course van padi gaan doen. Moet je dan ook weer oefeningen doen zoals bij de open water course (zoals je masker vol laten lopen met water en het eruit blazen, de regulator van je buddy genbruiken en.)?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07. |