![]() |
Heb jij wel eens lucide gedroomd?
Vertel!
Lucide dromen is bewust dromen, je kan bijvoorbeeld de boeven die achter je aan rennen een kopje koffie aanbieden, als jij dat wil. |
Nee, het is me (nog) niet gelukt. Wel komt het voor dat ik me ervan bewust ben dat ik droom, maar dat maakt de droom niet minder vervelend en ik kan m'n gedrag dan ook niet bijsturen.
|
Niet echt, maar ik heb wel de mogelijkheid mezelf wakker te maken als ik droom.
Ik heb altijd in de gaten dat ik ueberhaupt droom. |
Ik heb een zomervakantie lang geprobeerd mijn dromen te trainen, en dat lukte vrij goed. Ik kon precies zeggen wat ik wilde, wakker worden wanneer ik wilde en ook onderwerpen introduceren. Maar 't was wel zwaar, dus ben ik er na de vakantie maar mee opgehouden.
|
Ja.
|
Citaat:
|
Wie wil nou lucide dromen? Misschien als je constant nachtmerries hebt ofzo.
|
Citaat:
|
Ik vind het gevaarlijk en onnatuurlijk, maar goed - dat is mijn mening. ;)
|
Citaat:
|
Okay, met die nachtmerries - het kan een manier zijn. Maar gewoon voor 'de lol' met je droomwereld gaan spelen vind ik bijzonder onverstandig.
|
Citaat:
En als je dat een paar keer gelukt is, kan je proberen 't onderwerp van de droom te veranderen of te beinvloeden. Dat gaat soms vrij makkelijk zelfs, maar meestal kost 't moeite. Als je dat vaak doet, gaat 't steeds iets makkelijker. Maar ik had de tijd niet om het heel vaak te doen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb dat 1x gehad toen ik 10 was ofzo.
Ik droomde dat ik van school naar huis fietste, maar geen zin had om te fietsen. Toen wist ik dat het een droom was, en dat ik mijzelf gewoon naar huis kon 'denken'. En toen zat ik opeens in de woonkamer. Was wel grappig maar ik zou het niet gaan trainen ofzo. Heb toch het idee dat diep dromen (niet-lucide) een doel heeft, en heb geen zin om daar in te rommelen. |
Zodra je weet dat je droomt, kun je gewoon 'beslissen' dat je wakker wordt.
|
Citaat:
|
Ik oefen wat betreft lucide dromen en uittreden..
|
Citaat:
|
Citaat:
Naja, ik zal het eens gaan proberen. :p |
ja, ik kan wakker worden waneer ik het écht wil.
|
Citaat:
|
Soms heb ik het door als ik een nachtmerrie heb dat ik droom, soms kan ik mezelf wakker maken soms niet. Ik ben altijd wel opgelucht als ik doorheb dat het maar een droom is.
Als het een leuke droom is heb ik het nooit door dat ik droom:D |
haha zeker wel egt van die vage shit joh... helaas vergeet ik 99% van alles wat ik snachts meemaak.. het gekke is nog wel dat ik wel weet dat ik hard aan het drome ben en alles probeer te sturen, maar dan val ik in een diepe slaap en dan wor ik wakker
ben ik alles weer vergeten, meestal |
Het leuke van dromen is juist dat het heel raar is allemaal en toch gewoon lijkt. Als je doorhebt dat je droomt, dan heb je vast ook door dat het raar is en dan is 't niet grappig meer. :o
|
Citaat:
|
ik vind het het vervelendst als je dan van een leuke droom wakker wordt.. en dan wil je verder dromen maar dat lukt dan niet.
zijn daar ook trucjes voor? |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik zal het proberen :P :)
|
Hier meer informatie..
ik las dat dus even door.. en ik ben erachter dat ik eigenlijk altijd lucide droom :eek: |
Wel eens gehad vroeger, toen heb ik mezelf van een gebouw afgegooid en werd ik wakker. (y) :p
Is wel cool ja, maar verder nooit meer meegemaakt. |
Ja een aantal keer. Vaak is het dan een droom die ik al eerder heb gehad en waarvan ik dan denk: "he dit ken ik". Maar sturen kan ik ze niet echt.
|
Hmm
Ik doe dit ook al tijden, maar er is niets scary aan. Wordt meestal dan ook lekker wakker. |
Ja, dat kan ik.
|
Ja hoor.
|
Yep.
Ook icm tripmiddelen gaat dat prima |
Niet dat ik weet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ja een paar keer, meestal ga ik dan heel veel taart eten ofzo, je komt dr niet van aan:P of vliegen of mn favoriete band ontmoeten ofzo
|
Ik weet niet, als ik droom heb ik altijd het idee dat ik doe wat ik wil, eigenlijk.
|
Nee maar het lijkt me wel raar om mee te maken.
|
OMG door dit topic vannacht :eek: :D
|
oja dat had ik eens, toen wist ik op de een of andere reden dat ik droomde, dacht ik hmm.. toen had ik de autolamp van de buurvrouw kapot gegooid :) en daarna wilde ik eruit, toen ging ik de hele tijd met mn hoofd over de straat schrapen
|
Ja één keer ik was vroeger min of meer bang om te dromen, toen bedacht ik mij dat ik in mijn droom maar moest zeggen:"Niet zo klagen het is toch maar een droom". En dat deed ik ook....
|
Citaat:
Ik heb hier trouwens een wetenschappelijk artikel liggen over lucide dromen, over verschillende manieren om lucide te worden, lucide te blijven en om je droom te veranderen. Mocht iemand daar interesse in hebben, dan wil ik hem wel scannen en mailen. Pm maar:) |
Mij is het wel een paar gelukt om bewust een beslissing te maken om iets te doen. Ik dacht toen: 'het is toch een droom, dus dan maakt het niet uit'.
Ik wil het wel vaker kunnen. Lijkt me veel leuker dan. :) |
Ja, best vaak.
|
Niet echt, geloof ik. Ik onthoud wel heel veel dromen en ik weet ook wel vaak dat ik droom, maar zodra ik verder ga met die gedachte, word ik wakker.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41. |