Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2006, 11:38
Verwijderd
Vertel!

Lucide dromen is bewust dromen, je kan bijvoorbeeld de boeven die achter je aan rennen een kopje koffie aanbieden, als jij dat wil.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2006, 11:40
Verwijderd
Nee, het is me (nog) niet gelukt. Wel komt het voor dat ik me ervan bewust ben dat ik droom, maar dat maakt de droom niet minder vervelend en ik kan m'n gedrag dan ook niet bijsturen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 11:45
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Niet echt, maar ik heb wel de mogelijkheid mezelf wakker te maken als ik droom.
Ik heb altijd in de gaten dat ik ueberhaupt droom.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 11:48
Verwijderd
Ik heb een zomervakantie lang geprobeerd mijn dromen te trainen, en dat lukte vrij goed. Ik kon precies zeggen wat ik wilde, wakker worden wanneer ik wilde en ook onderwerpen introduceren. Maar 't was wel zwaar, dus ben ik er na de vakantie maar mee opgehouden.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 11:53
Verwijderd
Ja.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 11:58
netram
netram is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-02-2006 @ 12:48 :
Ik heb een zomervakantie lang geprobeerd mijn dromen te trainen, en dat lukte vrij goed. Ik kon precies zeggen wat ik wilde, wakker worden wanneer ik wilde en ook onderwerpen introduceren. Maar 't was wel zwaar, dus ben ik er na de vakantie maar mee opgehouden.
hoe train je dat dan?
Oud 11-02-2006, 12:00
Verwijderd
Wie wil nou lucide dromen? Misschien als je constant nachtmerries hebt ofzo.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 11-02-2006 @ 13:00 :
Wie wil nou lucide dromen? Misschien als je constant nachtmerries hebt ofzo.
Het is best vet om in je droomwereld wakker te zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 12:04
Verwijderd
Ik vind het gevaarlijk en onnatuurlijk, maar goed - dat is mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 11-02-2006 @ 13:04 :
Ik vind het gevaarlijk en onnatuurlijk, maar goed - dat is mijn mening.
Waarom vind je het gevaarlijk dan? Je kan zo juist je nachtmerries overwinnen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 12:09
Verwijderd
Okay, met die nachtmerries - het kan een manier zijn. Maar gewoon voor 'de lol' met je droomwereld gaan spelen vind ik bijzonder onverstandig.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 12:11
Verwijderd
Citaat:
netram schreef op 11-02-2006 @ 12:58 :
hoe train je dat dan?
Beginnen met slapen en dan proberen wakker te worden. Dat is heel grappig; de eerste keer droomde ik dat ik met een vriendin stond te praten en toe zei ik;'Ik moet even wakker worden..' , ik kneep in de droom m'n ogen heel stijf dicht om ze vervolgens in het echt open te trekken. Je moet gewoon heel bewust gaan slapen, dan lukt dat wel.
En als je dat een paar keer gelukt is, kan je proberen 't onderwerp van de droom te veranderen of te beinvloeden. Dat gaat soms vrij makkelijk zelfs, maar meestal kost 't moeite.
Als je dat vaak doet, gaat 't steeds iets makkelijker. Maar ik had de tijd niet om het heel vaak te doen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 11-02-2006 @ 13:09 :
Okay, met die nachtmerries - het kan een manier zijn. Maar gewoon voor 'de lol' met je droomwereld gaan spelen vind ik bijzonder onverstandig.
't Is gewoon grappig, niet gevaarlijk.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 11-02-2006 @ 13:11 :
Beginnen met slapen en dan proberen wakker te worden. Dat is heel grappig; de eerste keer droomde ik dat ik met een vriendin stond te praten en toe zei ik;'Ik moet even wakker worden..' , ik kneep in de droom m'n ogen heel stijf dicht om ze vervolgens in het echt open te trekken. Je moet gewoon heel bewust gaan slapen, dan lukt dat wel.
En als je dat een paar keer gelukt is, kan je proberen 't onderwerp van de droom te veranderen of te beinvloeden. Dat gaat soms vrij makkelijk zelfs, maar meestal kost 't moeite.
Als je dat vaak doet, gaat 't steeds iets makkelijker. Maar ik had de tijd niet om het heel vaak te doen.
Ik heb mij er ook nooit echt in verdiept, las het vanochtend toevallig in een blaadje. Maar hoe probeer je dat wakker worden dan?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 12:15
Roos
Roos is offline
Ik heb dat 1x gehad toen ik 10 was ofzo.
Ik droomde dat ik van school naar huis fietste, maar geen zin had om te fietsen. Toen wist ik dat het een droom was, en dat ik mijzelf gewoon naar huis kon 'denken'. En toen zat ik opeens in de woonkamer.
Was wel grappig maar ik zou het niet gaan trainen ofzo. Heb toch het idee dat diep dromen (niet-lucide) een doel heeft, en heb geen zin om daar in te rommelen.
Oud 11-02-2006, 12:16
Verwijderd
Zodra je weet dat je droomt, kun je gewoon 'beslissen' dat je wakker wordt.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Lollokaust schreef op 11-02-2006 @ 13:12 :
Ik heb mij er ook nooit echt in verdiept, las het vanochtend toevallig in een blaadje. Maar hoe probeer je dat wakker worden dan?
Als je heel bewust gaat slapen, dan weet je dat je droomt, en als je dat weet, kan je ook proberen wakker te worden. Dat gaat niet altijd meteen goed (ik heb ook in m'n droom vaak m'n ogen dicht geknepen om ze vervolgens ook weer open te trekken in de droom zelf, en dat is gek, want dan ga je aan jezelf twijfelen, helemaal wanneer er iemand voor je je aan staat te gapen ).
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 12:21
coopergirl
coopergirl is offline
Ik oefen wat betreft lucide dromen en uittreden..
Oud 11-02-2006, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 11-02-2006 @ 13:15 :
Ik heb dat 1x gehad toen ik 10 was ofzo.
Ik droomde dat ik van school naar huis fietste, maar geen zin had om te fietsen. Toen wist ik dat het een droom was, en dat ik mijzelf gewoon naar huis kon 'denken'. En toen zat ik opeens in de woonkamer.
Was wel grappig maar ik zou het niet gaan trainen ofzo. Heb toch het idee dat diep dromen (niet-lucide) een doel heeft, en heb geen zin om daar in te rommelen.
Je droomt echt niet de hele nacht lucide als je dat traint, als ik probeerde wakker te worden, deed ik dat bij de eerste droom die ik had, en als ik dan op de wekker keek, had ik al vijf uur liggen slapen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 11-02-2006 @ 13:20 :
Als je heel bewust gaat slapen, dan weet je dat je droomt, en als je dat weet, kan je ook proberen wakker te worden. Dat gaat niet altijd meteen goed (ik heb ook in m'n droom vaak m'n ogen dicht geknepen om ze vervolgens ook weer open te trekken in de droom zelf, en dat is gek, want dan ga je aan jezelf twijfelen, helemaal wanneer er iemand voor je je aan staat te gapen ).
Haha, gaaf.
Naja, ik zal het eens gaan proberen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 12:25
TommY_
TommY_ is offline
ja, ik kan wakker worden waneer ik het écht wil.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 12:33
Roos
Roos is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-02-2006 @ 13:23 :
Je droomt echt niet de hele nacht lucide als je dat traint, als ik probeerde wakker te worden, deed ik dat bij de eerste droom die ik had, en als ik dan op de wekker keek, had ik al vijf uur liggen slapen.
Ja oke daar heb je wel gelijk in. Je droomt ook pas na een paar uur. Het is ook wel leuk om je droom te besturen!
Oud 11-02-2006, 12:50
ook hallo
ook hallo is offline
Soms heb ik het door als ik een nachtmerrie heb dat ik droom, soms kan ik mezelf wakker maken soms niet. Ik ben altijd wel opgelucht als ik doorheb dat het maar een droom is.

Als het een leuke droom is heb ik het nooit door dat ik droom
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 12:54
Counterfeit
Counterfeit is offline
haha zeker wel egt van die vage shit joh... helaas vergeet ik 99% van alles wat ik snachts meemaak.. het gekke is nog wel dat ik wel weet dat ik hard aan het drome ben en alles probeer te sturen, maar dan val ik in een diepe slaap en dan wor ik wakker
ben ik alles weer vergeten, meestal
Oud 11-02-2006, 13:04
Hanneke
Hanneke is offline
Het leuke van dromen is juist dat het heel raar is allemaal en toch gewoon lijkt. Als je doorhebt dat je droomt, dan heb je vast ook door dat het raar is en dan is 't niet grappig meer.
Oud 11-02-2006, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Hanneke schreef op 11-02-2006 @ 14:04 :
Het leuke van dromen is juist dat het heel raar is allemaal en toch gewoon lijkt. Als je doorhebt dat je droomt, dan heb je vast ook door dat het raar is en dan is 't niet grappig meer.
't Is dan alleen nog maar grappiger, omdat 't allemaal zo raar is Als je droomt heb je niet door dat 't raar is, en is het dus ook niet zo grappig.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 13:07
maxwell
maxwell is offline
ik vind het het vervelendst als je dan van een leuke droom wakker wordt.. en dan wil je verder dromen maar dat lukt dan niet.

zijn daar ook trucjes voor?
Oud 11-02-2006, 13:08
Verwijderd
Citaat:
maxwell schreef op 11-02-2006 @ 14:07 :
ik vind het het vervelendst als je dan van een leuke droom wakker wordt.. en dan wil je verder dromen maar dat lukt dan niet.

zijn daar ook trucjes voor?
Heel erg goed aan die droom denken, en dan een beetje fantaseren hoe 't verder zou gaan. Grote kans dat je dan verder gaat wanneer je in slaap valt.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 13:09
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-02-2006 @ 14:07 :
't Is dan alleen nog maar grappiger, omdat 't allemaal zo raar is Als je droomt heb je niet door dat 't raar is, en is het dus ook niet zo grappig.
Maar als ik wakker word en dan bedenk ik wat ik allemaal gedroomd heb, terwijl ik het niet eens raar vond, vind ik dat grappig. (euh, ofzoiets..)
Oud 11-02-2006, 13:10
maxwell
maxwell is offline
ik zal het proberen
Oud 11-02-2006, 13:12
maxwell
maxwell is offline
Hier meer informatie..

ik las dat dus even door.. en ik ben erachter dat ik eigenlijk altijd lucide droom
Oud 11-02-2006, 14:07
Verwijderd
Wel eens gehad vroeger, toen heb ik mezelf van een gebouw afgegooid en werd ik wakker.

Is wel cool ja, maar verder nooit meer meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 14:08
Bloody_Kisses
Bloody_Kisses is offline
Ja een aantal keer. Vaak is het dan een droom die ik al eerder heb gehad en waarvan ik dan denk: "he dit ken ik". Maar sturen kan ik ze niet echt.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 14:44
tothemax
tothemax is offline
Hmm

Ik doe dit ook al tijden, maar er is niets scary aan.

Wordt meestal dan ook lekker wakker.
Oud 11-02-2006, 16:45
Verwijderd
Ja, dat kan ik.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 17:45
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Ja hoor.
Oud 11-02-2006, 17:57
Mephisto
Mephisto is offline
Yep.

Ook icm tripmiddelen gaat dat prima
Oud 11-02-2006, 23:35
PV
PV is offline
Niet dat ik weet.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 23:45
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Lollokaust schreef op 11-02-2006 @ 13:07 :
Waarom vind je het gevaarlijk dan? Je kan zo juist je nachtmerries overwinnen.
Dromen heeft in mijn optiek ook een verwerkingsfunctie. Indien je enkel lucide droomt, denk ik dat je daar op den duur toch iets van verneemt... (?)
Oud 12-02-2006, 00:34
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 12-02-2006 @ 00:35 :
Niet dat ik weet.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 09:48
flyaway
flyaway is offline
ja een paar keer, meestal ga ik dan heel veel taart eten ofzo, je komt dr niet van aan of vliegen of mn favoriete band ontmoeten ofzo
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 10:13
JaJ
JaJ is offline
Ik weet niet, als ik droom heb ik altijd het idee dat ik doe wat ik wil, eigenlijk.
Oud 12-02-2006, 10:25
Lilium
Lilium is offline
Nee maar het lijkt me wel raar om mee te maken.
Oud 12-02-2006, 10:27
ook hallo
ook hallo is offline
OMG door dit topic vannacht
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 10:53
NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
oja dat had ik eens, toen wist ik op de een of andere reden dat ik droomde, dacht ik hmm.. toen had ik de autolamp van de buurvrouw kapot gegooid en daarna wilde ik eruit, toen ging ik de hele tijd met mn hoofd over de straat schrapen
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 10:55
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Ja één keer ik was vroeger min of meer bang om te dromen, toen bedacht ik mij dat ik in mijn droom maar moest zeggen:"Niet zo klagen het is toch maar een droom". En dat deed ik ook....
Oud 12-02-2006, 12:45
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 12-02-2006 @ 00:45 :
Dromen heeft in mijn optiek ook een verwerkingsfunctie. Indien je enkel lucide droomt, denk ik dat je daar op den duur toch iets van verneemt... (?)
maar dat is nog helemaal niet bewezen. En waarom zou je iets niet kunnen verwerken omdat je bewust bent dat je droomt? Lucide dromen staat niet gelijk aan het veranderen van dromen, dat kun je doen, maar het hoeft niet.

Ik heb hier trouwens een wetenschappelijk artikel liggen over lucide dromen, over verschillende manieren om lucide te worden, lucide te blijven en om je droom te veranderen. Mocht iemand daar interesse in hebben, dan wil ik hem wel scannen en mailen. Pm maar
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 13:03
Verwijderd
Mij is het wel een paar gelukt om bewust een beslissing te maken om iets te doen. Ik dacht toen: 'het is toch een droom, dus dan maakt het niet uit'.

Ik wil het wel vaker kunnen. Lijkt me veel leuker dan.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 13:06
hmhm
hmhm is offline
Ja, best vaak.
Oud 12-02-2006, 13:40
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Niet echt, geloof ik. Ik onthoud wel heel veel dromen en ik weet ook wel vaak dat ik droom, maar zodra ik verder ga met die gedachte, word ik wakker.
Reageren

Regels voor berichten