![]() |
Burgerinitiatief
Wie gaat er gebruik maken van het burgeriniatief?
Volgens mij is het bijna onmogelijk om hiervan gebruik te maken. |
:confused:
Want? Het kost je alleen wat van je tijd. Tijd die je zeker beter kunt gebruiken, maar het is wel degelijk mogelijk. |
Zou je uit willen leggen wat het is?
|
Agendasetting voor burgers. Met 40.000 handtekeningen kunnen burgers de Kamer dwingen een onderwerp te behandelen.
|
OK (y)
Ik ben lui, dus ik doe niets :) |
|
Zou je misschien kunnen uitleggen waarom het dan zo onmogelijk is?
|
Citaat:
|
Hoe kan de overheid controleren of de handtekeningen echt van 40.000 verschillende mensen afkomstig zijn?
'k kan zelf ook wat blaadjes vol krabbelen, hoppa klaar! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb hier overigens NIKS mee te maken. Ik zag het ook maar op het journaal... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien krijg je RSI als je 40.000 handtekeningen zet :p |
Citaat:
|
Is het ook mogelijk tegen een bepaalde petitie een tegenpetitie te beginnen en door meer handtekeningen te verzamelen die andere petitie teniet te doen? :o
|
Nee.
|
Citaat:
Opzich vrij dom dit, net als dat gedoe om de horeca rookvrij te maken. De meeste mensen zijn hier op tegen, maar als iemand met zo'n petitie genoeg handtekeningen kan verzamelen zou de minderheid dus kunnen zegevieren? :s |
Nee, want er zijn toch nog steeds 40.000 mensen die dit liever wél behandeld willen zien. Die verdwijnen niet zomaar door die andere 40.000 stemmen.
|
Citaat:
Maar als er eventueel een wetsvoorstel aangenomen zou worden kan ik dus weer een petitie beginnen TEGEN dat voorstel... waardoor die anderen daarna waarschijnlijk ook weer beginnen en dan blijf je bezig. |
Citaat:
|
De burger zou zo ver mogelijk van de politiek moeten worden gehouden als mogelijk, dus nee, ik ga er niet aan meedoen.
Mocht iets me echt erg dwarszitten en ik verveel me, dan ga ik zelf de politiek wel in. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:24. |