![]() |
Geld overmaken
Ik moet geld overmaken aan iemand maar ik heb alleen het adres en de voornaam van dat meisje, is dat genoeg of moet je ook perse een achternaam hebben?
|
Grote plaats? Is het te doen om het telefoonboek door te spitten? Ik denk dat het namelijk met alleen de voornaam niet gaat. Maar je kunt altijd proberen, anders krijg je het wel terug.
|
Als je het bij de Postbank via internetbankieren doet en je vult het rekeningnummer in maar niet helemaal precies de naam waarop die rekening staat geeft hij een soort waarschuwingsmelding van 'dit rekeningnummer hoor bij deze naam', dan vult hij het dus zelf in. Tenminste, dat was bij mij ooit zo en ik weet niet of het alleen bij de Postbank zo is, of ook bij andere banken. En je hebt er alleen iets aan als je het via internetbankieren doet ;)
|
Citaat:
Mja, als het probeert en het niet goed is dan krijg ik het toch gewoon terug zonder dat het geld wordt afgeschreven? |
Citaat:
Thanx :) |
Je hebt in principe alleen maar een rekeningnummer nodig, zoals gezegd vult postbank.nl het automatisch aan mocht het niet blijken te kloppen.
|
Je heb tin princiepe alleen een rekeningnummer nodig.
Banken controlren nog wel eens naam met rekeningnummer maar vul je de naam niet in valt er niks te controleren, wel je eigen risico als het dan op een verkeerde rekening komt ;) |
Als je gewoon het rekeningnummer invult, moet het goedkomen.
Ik doe het altijd via de Girofoon en dan hoef je ook alleen maar het rekeningnummer in te toetsen (je hoort die computerstem dan de naam zeggen ter controle). |
Ik heb het zowel met Rabobank als met Postbank internetbankieren geprobeerd en het lukt me niet. Ik moet perse de naam van de begunstigde opgeven en die weet ik dus niet :s
|
Citaat:
|
Misschien een beetje flauw van mij om op te merken, maar bel de bank eens op. Wat zeggen ze daar? Bij een onwillig antwoord even vragen naar een leidinggevende, die misschien wel met een oplossing kan komen.
|
Als je het adres toch hebt, kun je toch gewoon via internet kijken wie op dat adres woont? Weet je gelijk de achternaam :P Ik weet zo snel de site niet, maar gewoon ff googlen op 'omgekeerd zoeken' ofzo.
Moet je er natuurlijk wel zeker van zijn dat zij op dat adres woont en dat diegene die de hoofdbewoner is, familie van haar is. |
www.telefoonboek.nl kun je proberen
|
Citaat:
Of maak het geld over naar iemand die Girofoon heeft ingesteld, dan kan diegene het overmaken naar het meisje. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:15. |