Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2006, 19:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik moet geld overmaken aan iemand maar ik heb alleen het adres en de voornaam van dat meisje, is dat genoeg of moet je ook perse een achternaam hebben?
Oud 24-02-2006, 19:53
Go
Go is offline
Grote plaats? Is het te doen om het telefoonboek door te spitten? Ik denk dat het namelijk met alleen de voornaam niet gaat. Maar je kunt altijd proberen, anders krijg je het wel terug.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 20:05
Bloem
Bloem is offline
Als je het bij de Postbank via internetbankieren doet en je vult het rekeningnummer in maar niet helemaal precies de naam waarop die rekening staat geeft hij een soort waarschuwingsmelding van 'dit rekeningnummer hoor bij deze naam', dan vult hij het dus zelf in. Tenminste, dat was bij mij ooit zo en ik weet niet of het alleen bij de Postbank zo is, of ook bij andere banken. En je hebt er alleen iets aan als je het via internetbankieren doet
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 20:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
gerwin schreef op 24-02-2006 @ 20:53 :
Grote plaats? Is het te doen om het telefoonboek door te spitten? Ik denk dat het namelijk met alleen de voornaam niet gaat. Maar je kunt altijd proberen, anders krijg je het wel terug.
Rotterdam dus het telefoonboek zie ik echt niet zitten

Mja, als het probeert en het niet goed is dan krijg ik het toch gewoon terug zonder dat het geld wordt afgeschreven?
Oud 24-02-2006, 20:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 24-02-2006 @ 21:05 :
Als je het bij de Postbank via internetbankieren doet en je vult het rekeningnummer in maar niet helemaal precies de naam waarop die rekening staat geeft hij een soort waarschuwingsmelding van 'dit rekeningnummer hoor bij deze naam', dan vult hij het dus zelf in. Tenminste, dat was bij mij ooit zo en ik weet niet of het alleen bij de Postbank zo is, of ook bij andere banken. En je hebt er alleen iets aan als je het via internetbankieren doet
Okee, ik heb zowel postbank als rabobank dus dan probeer ik het maandag ff met internetbankieren van de postbank denk ik, dat zou wel handig zijn

Thanx
Oud 24-02-2006, 20:27
Verwijderd
Je hebt in principe alleen maar een rekeningnummer nodig, zoals gezegd vult postbank.nl het automatisch aan mocht het niet blijken te kloppen.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2006, 10:34
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Je heb tin princiepe alleen een rekeningnummer nodig.
Banken controlren nog wel eens naam met rekeningnummer maar vul je de naam niet in valt er niks te controleren, wel je eigen risico als het dan op een verkeerde rekening komt
Oud 25-02-2006, 15:45
Roos
Roos is offline
Als je gewoon het rekeningnummer invult, moet het goedkomen.

Ik doe het altijd via de Girofoon en dan hoef je ook alleen maar het rekeningnummer in te toetsen (je hoort die computerstem dan de naam zeggen ter controle).
Oud 27-02-2006, 20:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb het zowel met Rabobank als met Postbank internetbankieren geprobeerd en het lukt me niet. Ik moet perse de naam van de begunstigde opgeven en die weet ik dus niet
Oud 27-02-2006, 20:26
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-02-2006 @ 21:20 :
Ik heb het zowel met Rabobank als met Postbank internetbankieren geprobeerd en het lukt me niet. Ik moet perse de naam van de begunstigde opgeven en die weet ik dus niet
Ook niet als je alleen de voornaam invult?
Oud 27-02-2006, 20:29
Go
Go is offline
Misschien een beetje flauw van mij om op te merken, maar bel de bank eens op. Wat zeggen ze daar? Bij een onwillig antwoord even vragen naar een leidinggevende, die misschien wel met een oplossing kan komen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 07:16
Verwijderd
Als je het adres toch hebt, kun je toch gewoon via internet kijken wie op dat adres woont? Weet je gelijk de achternaam Ik weet zo snel de site niet, maar gewoon ff googlen op 'omgekeerd zoeken' ofzo.

Moet je er natuurlijk wel zeker van zijn dat zij op dat adres woont en dat diegene die de hoofdbewoner is, familie van haar is.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 07:22
Suey
Suey is offline
www.telefoonboek.nl kun je proberen
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 11:27
Roos
Roos is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-02-2006 @ 21:20 :
Ook vreemd, want met de Girofoon kan het wel. Kan je haar niet een brief schrijven om haar achternaam te vragen?
Of maak het geld over naar iemand die Girofoon heeft ingesteld, dan kan diegene het overmaken naar het meisje.
Reageren

Regels voor berichten