![]() |
Mystiek stopt miv 6 maart!
Lieve Mystiek bezoekers,
Zoals jullie misschien al weten, loopt dit forum niet zo lekker. Elk topic dat geopend wordt, loopt uit op een (verhitte) discussie over het wel of niet bestaan van paranormale zaken. Ingrijpen schijnt niet te werken. Dan bloedt het ene topic dood en gaat de discussie gewoon weer verder in een ander topic. Mensen durven geen nieuwe topics meer te openen, omdat ze er van uit gaan toch niet begrepen te worden en vaak zelfs beledigd! Op dit forum is er weinig respect voor elkaar. We hebben geprobeerd Mystiek nieuw leven in te blazen. Nieuwe forumbazen die een andere kijk op de zaak hadden en probeerden het forum een beetje vrolijker te maken. Helaas is dit niet gelukt. Mystiek blijft een lastig forum. De forumbazen onderling hebben besloten om Mystiek voorgoed te sluiten. Helaas zien wij geen andere oplossing. De topics die nu op Mystiek staan, passen ook op andere forums die wij hier hebben. Topics over dromen kunnen bijvoorbeeld op Psychologie. Andere topics passen misschien beter op Religie, Wetenschap & Filosofie of Lifestyle. Mocht een topic toch nog op een verkeerd forum staan, zijn wij (de Forumbazen) er altijd om je topic op de beste plek te zetten. Zijn er op dit forum nog topics die jullie graag willen behouden? Zo ja, laat dit even weten, dan kunnen we dat topic verplaatsen naar een ander forum. Mystiek zal per ingang van maandag 6 maart 2006 haar deuren sluiten. Vragen en opmerkingen kunnen via PM :) Lady of the Dark & x-spekkie-x |
jammer :(
|
Het religieforum bestaat bijna alleen maar uit Christenen en lui die staan te wachten om religieuze meningen te weerleggen.
In het wetenschap en filosofie forum ben ik bang dat je naar verloop van tijd ook weerstand zal krijgen. Ik zie dus niet echt in wat het nut hiervan is. Volgens mij zat er echt wel verbetering in... |
waarom word mijn post hier verwijderd :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind ook dat Het Mystiek Forum moet blijven. Het is erg leerzaam voor mensen die twijfelen over het bestaan van mystieke dingen.
Je hoort zowel waarom sommige mensen erin geloven, alswel waarom andere mensen er niet in geloven. Hoewel de topics vaak op dezelfde soort discussies uitlopen, komen er toch wel meestal goeie argumenten naar voren waar je over na kan denken. (en eventueel op kan reageren) Zouden jullie (FBs) alsnog kunnen overwegen om dit forum open te houden? (Y) |
Citaat:
|
Jammer dit was een van mn favoriete forums.:(
|
dat gaat er niet beter op worden (relg? w&f?? lifesty???) en mystiek is dan wel dood.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
verwijder dit bericht plz
|
Citaat:
|
Ik heb zoiets al eens eerder hier gepost, maar nog maar een
keer dan: Als iemand een topic opent over bijvoorbeeld voorspellende dromen en vraagt wat hij/zij hiervan moet denken of wat hij/zij ermee aan moet, is het natuurlijk logisch dat daar sceptische en ongenuanceerde antwoorden op gaan komen. Vaak zijn deze antwoorden nog onderbouwd ook, maar blijkbaar worden ze niet gewaardeerd. Het streven is toch niet om alleen maar pro-paranormale reacties te verkrijgen? Juist de verschillende kijken op het onderwerp maken het interessant. Ik zie derhalve niet in waarom het kwalijk is dat hier elke keer dezelfde discussie op volgt, daar men wel ontopic blijft. Discussie is toch juist het hele doel van een forum? Ik denk dat er in die discussie onbegrip heerst over waarom iemand wel/niet gelooft en het daarom nog al eens verhit kan raken. Toch vind ik absoluut niet dat er een gebrek aan respect is. In het dagelijks leven krijg je ook vaak genoeg ongenuanceerde dingen naar je hoofd geslingerd, iedereen moet ook een beetje tegen een stootje kunnen hoor. Bovendien merk ik dat je al snel op de vingers wordt getikt voor het aanvallen van iemands geloof en dat achterlijke reacties op wetenschappelijke betogen niet erg zijn (dat hoeft ook niet erg te zijn, maar krom is het wel). Derhalve vind ik het vreselijk overdreven dat het forum gesloten wordt. Bovendien vraag ik me af wat jullie in godsnaam denken te bereiken met het sluiten van het forum. Wanneer de topics in een ander forum geplaatst worden is er evenveel - danwel niet meer - kans op de door jullie zo gevreesde reacties. |
Mee eens had ook al een soort gelijke reactie geplaatst in het "evaluatie topic".
Citaat:
|
Heb ik niet gezien, maar mee eens inderdaad. :)
|
Het probleem is ook dat het hartstikke dood is. En waarom zou je een dood forum kunstmatig in leven moeten houden. Dat doen we niet eens met mensen, dus laat staan met zoiets levenloos als een forum.
Er zijn te weinig geïnteresseerden, teveel gekken en te weinig onderwerpen die niet eindigen in een welles-nietes spelletje. We hebben het destijds proberen te laten opleven met algemene topics, boekentips en weet ik wat nog allemaal meer, we zijn zelfs gestopt om nieuwe fbs een kans te geven, maar het helpt niet. Feit blijft dat er betere internetfora over Mystiek zijn, waar mensen met kennis van zaken vertoeven en waar geen kinderen rondstruinen die opmerkingen maken over Dragonball Z als het over bv. energiebollen gaat. Het probleem zit hem niet direct in de discussie met sceptici maar in de discussie zelf. Er worden geen interessante topics meer geopend of er wordt niet op gereageerd, tenminste toch niet zoals het ooit was. Ik heb nog een tijd uitermate mijn best gedaan, uiteindelijk zag ik het zelf niet meer zitten en heb een pas opzij gedaan in de hoop dat het aan mijn vastgeroestheid en het 100e keer zien voorbijkomen van Help! Geesten lag, maar helaas. |
Citaat:
En zoals hierboven ook al werd opgemerkt, waarom zou er anders op gereageert worden wanneer de topics in andere fora worden ondergebracht? Zelfs als er mensen zijn die geen zin hebben in de sfeer ofzo van dit forum, niemand die ze verplicht hier te komen... Al met al verschillende geldige redenen waarom dit forum niet hoeft te sluiten? |
Er zijn momenten waarop er 3 topics amper lopen. Een halve opleving lijkt me niet iets waarvoor je een heel forum hoeft te hebben.
En we zullen zien of de nood aan de topics überhaupt nog blijft bestaan als er geen Mystiek meer is. Ik heb het niet over de reacties. De reacties zijn er altijd geweest. Ik heb het over het nut van het forum. Dat is er niet meer. |
Hoe zit het eigenlijk met de forumbazen van Mystiek?
x-spekkie-x is ook ergens anders FB, dus die blijft het wel, maar hoe zit het met lady of the dark? Komt zij dan gewoon te vervallen als FB? |
@ Mutant: Dat is wel een andere reden dan de gegeven reden in de openingspost. Als de reden is dat het forum gewoon dood is, is er natuurlijk niks aan de hand, maar ik vond de redenen die gegeven waren een beetje raar en overdreven.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb trouwens een licht vermoeden dat het jullie gewoon irritant vinden dat de meeste posters zeer nuchter en kritisch zijn, en dat jullie het forum daarom willen opdoeken :) |
Citaat:
|
Hoewel ik hier zeer weinig heb gepost vind ik het wel een subforum met veel waarde. Jammerlijk dus! Zeker in een tijd waar new age, aquarius tijdperk en noem maar op in opkomst zijn... Kunnen niet alle topics ergens gebackupt worden? Of kost dat veel moeite/ ruimte?
|
Citaat:
|
Citaat:
En wat mij betreft, ik heb fatsoenlijk postende sceptici altijd graag gezien en voor mij gaat het forum weg omdat het gewoon niet meer loopt. Op een gegeven moment stonden er nog maar 3 of 4 topics op de beginpagina. Of je daar een deelforum voor hoeft te hebben? |
Citaat:
Hoe het met de zoekfunctie werkt, weet ik helaas niet. |
Het is 6 maart. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vaarwel mystiek. Ik was dan niet altijd even goed aan het posten die, maar zo heb ik het nou ook weer niet bedoelt :o
|
Oooohhhhhh :(
|
Kan dit deelforum niet gecombineerd worden met religie ?
ipv religie, religie en mystiek |
Citaat:
|
Citaat:
|
Tsja, als god en engeltjes wel besproken mogen worden zie ik niet in waarom elfjes en spookjes dat niet mogen.
|
Ik denk dat de 13jarige wicca/paganlifestyle meisjes echt niet durven te posten op LS. Daar worden ze meteen helemaal afgezeken. Dus ik ben benieuwd. Aangezien Mystiek ontstaan is doordat men overal belachelijk werd gemaakt en F&L overspoelt werd met dat soort topics...
|
Citaat:
|
Krijgen we dan nog wel wat vuurwerk te zien om 12 uur, zodat er in stijl afscheid wordt genomen?
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik snapte uberhaupt al nooit waarom ze Mystiek en Religie uit elkaar getrokken hadden. Het is een pot nat. |
en en en, heb ik de laatste post op mystiek?
(sorry zal niet zo de hele avond door gaan :o ) |
6 maart is 6 maart en geen 7 :o
of stellen jullie het nog een jaartje uit?? :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17. |