Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2006, 13:07
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Lieve Mystiek bezoekers,

Zoals jullie misschien al weten, loopt dit forum niet zo lekker. Elk topic dat geopend wordt, loopt uit op een (verhitte) discussie over het wel of niet bestaan van paranormale zaken. Ingrijpen schijnt niet te werken. Dan bloedt het ene topic dood en gaat de discussie gewoon weer verder in een ander topic.
Mensen durven geen nieuwe topics meer te openen, omdat ze er van uit gaan toch niet begrepen te worden en vaak zelfs beledigd! Op dit forum is er weinig respect voor elkaar.
We hebben geprobeerd Mystiek nieuw leven in te blazen. Nieuwe forumbazen die een andere kijk op de zaak hadden en probeerden het forum een beetje vrolijker te maken.
Helaas is dit niet gelukt. Mystiek blijft een lastig forum.

De forumbazen onderling hebben besloten om Mystiek voorgoed te sluiten. Helaas zien wij geen andere oplossing.
De topics die nu op Mystiek staan, passen ook op andere forums die wij hier hebben. Topics over dromen kunnen bijvoorbeeld op Psychologie. Andere topics passen misschien beter op Religie, Wetenschap & Filosofie of Lifestyle. Mocht een topic toch nog op een verkeerd forum staan, zijn wij (de Forumbazen) er altijd om je topic op de beste plek te zetten.

Zijn er op dit forum nog topics die jullie graag willen behouden? Zo ja, laat dit even weten, dan kunnen we dat topic verplaatsen naar een ander forum.

Mystiek zal per ingang van maandag 6 maart 2006 haar deuren sluiten.

Vragen en opmerkingen kunnen via PM

Lady of the Dark & x-spekkie-x
Oud 27-02-2006, 22:19
darkfairy
darkfairy is offline
jammer
Oud 28-02-2006, 02:49
hmmmm
hmmmm is offline
Het religieforum bestaat bijna alleen maar uit Christenen en lui die staan te wachten om religieuze meningen te weerleggen.
In het wetenschap en filosofie forum ben ik bang dat je naar verloop van tijd ook weerstand zal krijgen.
Ik zie dus niet echt in wat het nut hiervan is. Volgens mij zat er echt wel verbetering in...
Oud 28-02-2006, 16:32
professor2
professor2 is offline
waarom word mijn post hier verwijderd
Oud 28-02-2006, 18:10
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
professor2 schreef op 28-02-2006 @ 17:32 :
waarom word mijn post hier verwijderd
Omdat hier een heleboel afzeikerige replies gepost waren en die haal ik weg.
Oud 28-02-2006, 21:05
squat
squat is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 28-02-2006 @ 03:49 :
Het religieforum bestaat bijna alleen maar uit Christenen en lui die staan te wachten om religieuze meningen te weerleggen.
In het wetenschap en filosofie forum ben ik bang dat je naar verloop van tijd ook weerstand zal krijgen.
Ik zie dus niet echt in wat het nut hiervan is. Volgens mij zat er echt wel verbetering in...
Ik denk niet dat je problemen krijgt op het wetenschap & filosofie forum want die gaan over het algemeen prima hand in hand.
Oud 28-02-2006, 22:56
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 28-02-2006 @ 19:10 :
Omdat hier een heleboel afzeikerige replies gepost waren en die haal ik weg.
Dus alleen positieve repleys blijven staan?
Oud 01-03-2006, 05:17
Lord Dolphin
Lord Dolphin is offline
Ik vind ook dat Het Mystiek Forum moet blijven. Het is erg leerzaam voor mensen die twijfelen over het bestaan van mystieke dingen.

Je hoort zowel waarom sommige mensen erin geloven, alswel waarom andere mensen er niet in geloven. Hoewel de topics vaak op dezelfde soort discussies uitlopen, komen er toch wel meestal goeie argumenten naar voren waar je over na kan denken. (en eventueel op kan reageren)

Zouden jullie (FBs) alsnog kunnen overwegen om dit forum open te houden?
Oud 01-03-2006, 08:26
lady of the dark
Citaat:
Hanneke schreef op 28-02-2006 @ 23:56 :
Dus alleen positieve repleys blijven staan?
Zo is het niet, maar het gaat om écht lullige reply's.
Oud 01-03-2006, 11:39
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Jammer dit was een van mn favoriete forums.
Oud 01-03-2006, 14:16
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
dat gaat er niet beter op worden (relg? w&f?? lifesty???) en mystiek is dan wel dood.
Oud 01-03-2006, 14:35
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
squat schreef op 28-02-2006 @ 22:05 :
Ik denk niet dat je problemen krijgt op het wetenschap & filosofie forum want die gaan over het algemeen prima hand in hand.
Er zitten daar bijna alleen maar westerse filosofen. Het biedt geen voeding voor mijn spiritualiteit...
Oud 01-03-2006, 15:41
Lord Dolphin
Lord Dolphin is offline
Citaat:
Lord Dolphin schreef op 01-03-2006 @ 06:17 :
Zouden jullie (FBs) alsnog kunnen overwegen om dit forum open te houden?
Oud 01-03-2006, 16:33
lady of the dark
Citaat:
Lord Dolphin schreef op 01-03-2006 @ 16:41 :
Ik denk niet dat daar veel kans op is, het zat er al heel lang aan te komen.
Oud 01-03-2006, 16:48
Verwijderd
verwijder dit bericht plz
Oud 01-03-2006, 18:14
lady of the dark
Citaat:
Reverend schreef op 01-03-2006 @ 17:48 :
verwijder dit bericht plz
nee
Oud 01-03-2006, 18:44
Subject
Subject is offline
Ik heb zoiets al eens eerder hier gepost, maar nog maar een
keer dan:

Als iemand een topic opent over bijvoorbeeld voorspellende dromen en vraagt wat hij/zij hiervan moet denken of wat hij/zij ermee aan moet, is het natuurlijk logisch dat daar sceptische en ongenuanceerde antwoorden op gaan komen. Vaak zijn deze antwoorden nog onderbouwd ook, maar blijkbaar worden ze niet gewaardeerd. Het streven is toch niet om alleen maar pro-paranormale reacties te verkrijgen? Juist de verschillende kijken op het onderwerp maken het interessant. Ik zie derhalve niet in waarom het kwalijk is dat hier elke keer dezelfde discussie op volgt, daar men wel ontopic blijft. Discussie is toch juist het hele doel van een forum?

Ik denk dat er in die discussie onbegrip heerst over waarom iemand wel/niet gelooft en het daarom nog al eens verhit kan raken. Toch vind ik absoluut niet dat er een gebrek aan respect is. In het dagelijks leven krijg je ook vaak genoeg ongenuanceerde dingen naar je hoofd geslingerd, iedereen moet ook een beetje tegen een stootje kunnen hoor. Bovendien merk ik dat je al snel op de vingers wordt getikt voor het aanvallen van iemands geloof en dat achterlijke reacties op wetenschappelijke betogen niet erg zijn (dat hoeft ook niet erg te zijn, maar krom is het wel). Derhalve vind ik het vreselijk overdreven dat het forum gesloten wordt.

Bovendien vraag ik me af wat jullie in godsnaam denken te bereiken met het sluiten van het forum. Wanneer de topics in een ander forum geplaatst worden is er evenveel - danwel niet meer - kans op de door jullie zo gevreesde reacties.
Oud 01-03-2006, 18:58
Boebsie
Boebsie is offline
Mee eens had ook al een soort gelijke reactie geplaatst in het "evaluatie topic".

Citaat:
Boebsie schreef op 27-02-2006 @ 15:26 :
Ach ja ik vraag me uberhaut af met welk doel jullie mystiek hebben opgericht? Het is toch meer dan logisch dat topics uitmonden tot een discussie is dat niet een belangrijk doel van zo een forum?
Bovendien vind ik het heus niet zo vel hier eraan toegaan, af en toe sarcastische opmerkingen naar elkaar moet kunnen in een discussie. Incaseren is ook discussieren, er zijn namelijk altijd mensen die het niet met je eens zijn. En tja... de reacties hier zijn een reflectie van de maatschappij, als je bepaalde beweringen doet kan je bepaalde reacties verwachten.
Het slaat zoiezo nergens op om je beledigd te voelen als iemand het niet met je eens is of je niet serieus neemt, vooral niet op een forum waar we elkaar niet eens kennen.
Tja.. ik vind dan ook dat jullie om de verkeerde redenen mystiek sluiten, als ik het zou sluiten zou het juist zijn om de volgende reden zijn: Dat mensen hier een topic openen, beweringen doen zonder enige vorm van onderbouwing of bronnen (ik vraag geen bewijs) en dan gaan piepen als mensen hem/haar niet geloven. Tja met welk doel start je dan een topic om je ego te komen strelen of om serieus te debateren over hetgeen wat je hebt meegemaakt?
De enigste mystiek gerelateerde forummers die hun reacties onderbouwde waren Hmmmm en Blackwolf, was het niet altijd met ze eens maar zo hoor je te discussieren. Hun reacties waren altijd inhoudelijk (onderbouwd) wat ik niet kan zeggen van bijvoorbeeld forumbaas Lady die echt met onderbouwingen (als ze al haar reacties onderbouwd of op vragen reageert) komt die bijna belachlijk te noemen zijn (maar goed dat is dan mijn mening). Tja vind je het gek dat men dan sarcastisch op je reageert?
En dat als forumbaas, je geeft dan niet echt een goed voorbeeld.

Maar goed het is idd zo dat veel onderwerpen ook op andere fora categorien passen, dus ik treur niet om .
Oud 01-03-2006, 19:03
Subject
Subject is offline
Heb ik niet gezien, maar mee eens inderdaad.
Oud 01-03-2006, 20:26
Verwijderd
Het probleem is ook dat het hartstikke dood is. En waarom zou je een dood forum kunstmatig in leven moeten houden. Dat doen we niet eens met mensen, dus laat staan met zoiets levenloos als een forum.

Er zijn te weinig geïnteresseerden, teveel gekken en te weinig onderwerpen die niet eindigen in een welles-nietes spelletje.

We hebben het destijds proberen te laten opleven met algemene topics, boekentips en weet ik wat nog allemaal meer, we zijn zelfs gestopt om nieuwe fbs een kans te geven, maar het helpt niet. Feit blijft dat er betere internetfora over Mystiek zijn, waar mensen met kennis van zaken vertoeven en waar geen kinderen rondstruinen die opmerkingen maken over Dragonball Z als het over bv. energiebollen gaat.

Het probleem zit hem niet direct in de discussie met sceptici maar in de discussie zelf. Er worden geen interessante topics meer geopend of er wordt niet op gereageerd, tenminste toch niet zoals het ooit was. Ik heb nog een tijd uitermate mijn best gedaan, uiteindelijk zag ik het zelf niet meer zitten en heb een pas opzij gedaan in de hoop dat het aan mijn vastgeroestheid en het 100e keer zien voorbijkomen van Help! Geesten lag, maar helaas.
Oud 01-03-2006, 22:14
Lord Dolphin
Lord Dolphin is offline
Citaat:
Mutant schreef op 01-03-2006 @ 21:26 :
Het probleem is ook dat het hartstikke dood is. En waarom zou je een dood forum kunstmatig in leven moeten houden. Dat doen we niet eens met mensen, dus laat staan met zoiets levenloos als een forum.
Hoezo dood? De afgelopen week heb ik bijna elke dag wel iets gepost op dit forum. En anderen doen dat kennelijk ook, anders had ik niets om op te reageren. Overal het algemeen kom ik hier wel regelmatig om te checken of er iets boeiends tussen staat, en zolang het forum gebruikt wordt is het toch nog nuttig?

En zoals hierboven ook al werd opgemerkt, waarom zou er anders op gereageert worden wanneer de topics in andere fora worden ondergebracht?

Zelfs als er mensen zijn die geen zin hebben in de sfeer ofzo van dit forum, niemand die ze verplicht hier te komen... Al met al verschillende geldige redenen waarom dit forum niet hoeft te sluiten?
Oud 02-03-2006, 08:08
Verwijderd
Er zijn momenten waarop er 3 topics amper lopen. Een halve opleving lijkt me niet iets waarvoor je een heel forum hoeft te hebben.

En we zullen zien of de nood aan de topics überhaupt nog blijft bestaan als er geen Mystiek meer is. Ik heb het niet over de reacties. De reacties zijn er altijd geweest. Ik heb het over het nut van het forum. Dat is er niet meer.
Oud 04-03-2006, 08:25
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Hoe zit het eigenlijk met de forumbazen van Mystiek?

x-spekkie-x is ook ergens anders FB, dus die blijft het wel, maar hoe zit het met lady of the dark? Komt zij dan gewoon te vervallen als FB?
Oud 04-03-2006, 13:47
Subject
Subject is offline
@ Mutant: Dat is wel een andere reden dan de gegeven reden in de openingspost. Als de reden is dat het forum gewoon dood is, is er natuurlijk niks aan de hand, maar ik vond de redenen die gegeven waren een beetje raar en overdreven.
Oud 04-03-2006, 20:27
lady of the dark
Citaat:
Biertank 52 schreef op 04-03-2006 @ 09:25 :
Hoe zit het eigenlijk met de forumbazen van Mystiek?

x-spekkie-x is ook ergens anders FB, dus die blijft het wel, maar hoe zit het met lady of the dark? Komt zij dan gewoon te vervallen als FB?
zijn we nog over bezig, misschien kom ik bij een ander forum, misschien word ik weer gewoon lid.
Oud 05-03-2006, 01:44
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
Mutant schreef op 01-03-2006 @ 21:26 :
uiteindelijk zag ik het zelf niet meer zitten en heb een pas opzij gedaan in de hoop dat het aan mijn vastgeroestheid en het 100e keer zien voorbijkomen van Help! Geesten lag, maar helaas.
Dat betekent gewoon dat je hier veel te vaak komt. Voor mensen die 1 keer per dag ff komen kijken wordt er zeker nog genoeg gepost.
Ik heb trouwens een licht vermoeden dat het jullie gewoon irritant vinden dat de meeste posters zeer nuchter en kritisch zijn, en dat jullie het forum daarom willen opdoeken

Laatst gewijzigd op 05-03-2006 om 01:47.
Oud 05-03-2006, 10:44
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Gambokkur schreef op 05-03-2006 @ 02:44 :
Dat betekent gewoon dat je hier veel te vaak komt. Voor mensen die 1 keer per dag ff komen kijken wordt er zeker nog genoeg gepost.
Ik heb trouwens een licht vermoeden dat het jullie gewoon irritant vinden dat de meeste posters zeer nuchter en kritisch zijn, en dat jullie het forum daarom willen opdoeken
Jep dat gevoel heb ik ook en dat maak ik op uit het betoog van x-spekkie-x en lady of the Dark.
Oud 05-03-2006, 19:12
coopergirl
coopergirl is offline
Hoewel ik hier zeer weinig heb gepost vind ik het wel een subforum met veel waarde. Jammerlijk dus! Zeker in een tijd waar new age, aquarius tijdperk en noem maar op in opkomst zijn... Kunnen niet alle topics ergens gebackupt worden? Of kost dat veel moeite/ ruimte?
Oud 05-03-2006, 20:02
lady of the dark
Citaat:
coopergirl schreef op 05-03-2006 @ 20:12 :
Hoewel ik hier zeer weinig heb gepost vind ik het wel een subforum met veel waarde. Jammerlijk dus! Zeker in een tijd waar new age, aquarius tijdperk en noem maar op in opkomst zijn... Kunnen niet alle topics ergens gebackupt worden? Of kost dat veel moeite/ ruimte?
Niet alle topics, maar als er iets is wat je speciaal wilt behouden dan kun je dat zeggen, dan verhuizen wij het naar een ander forum waar het ook past. Maar dan moet je wel snel zijn, want morgen (of overmorgen, weet zelf ook niet hoe ik dat precies moet opvatten) gaat het forum stoppen.
Oud 05-03-2006, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Gambokkur schreef op 05-03-2006 @ 02:44 :
Veel te vaak... Ik ben bijna 2 jaar fb geweest van Mystiek. Dat heeft dan niets met veel te vaak komen, maar met veel te lang. En dat bleek het dus niet te zijn.

En wat mij betreft, ik heb fatsoenlijk postende sceptici altijd graag gezien en voor mij gaat het forum weg omdat het gewoon niet meer loopt. Op een gegeven moment stonden er nog maar 3 of 4 topics op de beginpagina. Of je daar een deelforum voor hoeft te hebben?
Oud 05-03-2006, 20:43
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 05-03-2006 @ 20:12 :
De topics verdwijnen niet. Ze blijven wel rondhangen, alleen meer niet meer bereikbaar via een direct forum.
Hoe het met de zoekfunctie werkt, weet ik helaas niet.
Oud 06-03-2006, 06:32
Verwijderd
Het is 6 maart.
Oud 06-03-2006, 06:46
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
Piloff schreef op 06-03-2006 @ 07:32 :
Het is 6 maart.
Jep dacht ik ook al aan
Oud 06-03-2006, 07:03
Verwijderd
Citaat:
Zwoek schreef op 06-03-2006 @ 07:46 :
Jep dacht ik ook al aan
Dit is raadselachtig, 6 maart en het zit nog niet dicht. Misschien zijn er wel t3h evil geesten die een sluiting voorkomen.
Oud 06-03-2006, 07:04
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
Piloff schreef op 06-03-2006 @ 08:03 :
Dit is raadselachtig, 6 maart en het zit nog niet dicht. Misschien zijn er wel t3h evil geesten die een sluiting voorkomen.
Zou goed kunnen ja
Oud 06-03-2006, 07:07
Verwijderd
Citaat:
Piloff schreef op 06-03-2006 @ 08:03 :
Ik heb mijn magische krachten gebruikt - ik ga Mystiek echt missen.
Oud 06-03-2006, 07:12
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
Sylph schreef op 06-03-2006 @ 08:07 :
- - ik ga Mystiek echt missen.
Ik keek dr alleen altijd op rond
Oud 06-03-2006, 07:13
JCG
JCG is offline
Vaarwel mystiek. Ik was dan niet altijd even goed aan het posten die, maar zo heb ik het nou ook weer niet bedoelt
Oud 06-03-2006, 15:21
terror koekjes
terror koekjes is offline
Oooohhhhhh
Oud 06-03-2006, 15:40
Gambokkur
Gambokkur is offline
Kan dit deelforum niet gecombineerd worden met religie ?
ipv religie, religie en mystiek
Oud 06-03-2006, 16:26
BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
Gambokkur schreef op 06-03-2006 @ 16:40 :
Dat is op zich best een goed idee..
Oud 06-03-2006, 16:39
lady of the dark
Citaat:
BlackWolf schreef op 06-03-2006 @ 17:26 :
Dat is op zich best een goed idee..
Als je denkt dat een mystiek onderwerp ook bij religie past mag je het daar gerust posten.
Oud 06-03-2006, 16:46
Verwijderd
Tsja, als god en engeltjes wel besproken mogen worden zie ik niet in waarom elfjes en spookjes dat niet mogen.
Oud 06-03-2006, 17:28
Gothic
Gothic is offline
Ik denk dat de 13jarige wicca/paganlifestyle meisjes echt niet durven te posten op LS. Daar worden ze meteen helemaal afgezeken. Dus ik ben benieuwd. Aangezien Mystiek ontstaan is doordat men overal belachelijk werd gemaakt en F&L overspoelt werd met dat soort topics...
Oud 06-03-2006, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat is zo eens geweest en dat was geen goede combinatie.
Oud 06-03-2006, 20:06
Subject
Subject is offline
Krijgen we dan nog wel wat vuurwerk te zien om 12 uur, zodat er in stijl afscheid wordt genomen?
Oud 06-03-2006, 20:09
lady of the dark
Citaat:
Gothic schreef op 06-03-2006 @ 18:28 :
Ik denk dat de 13jarige wicca/paganlifestyle meisjes echt niet durven te posten op LS. Daar worden ze meteen helemaal afgezeken.
Op mystiek idem dito.
Oud 06-03-2006, 20:25
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Of je zet de topics die eigenlijk op Psychologie horen (maar daar niet heen verplaatst worden omdat Mystiek anders helemaal niet meer bezocht werd) naar Psychologie en noemt 'religie en mystiek' 'Spiritualiteit'.

Ik snapte uberhaupt al nooit waarom ze Mystiek en Religie uit elkaar getrokken hadden. Het is een pot nat.
Oud 06-03-2006, 21:37
JCG
JCG is offline
en en en, heb ik de laatste post op mystiek?
(sorry zal niet zo de hele avond door gaan )
Oud 07-03-2006, 00:37
zoef de haas
zoef de haas is offline
6 maart is 6 maart en geen 7
of stellen jullie het nog een jaartje uit??
Topic gesloten

Regels voor berichten