![]() |
Energie
Veel Chinezen en andere oosterse culturen beschrijven een soort levensenergie. Zijn er ook bewijzen om dit te kunnen ondersteunen? Dus het bestaan van Ki, Chi of Prana
|
Dat een shaolin monnik een baksteen kan breken met 2 vingers is denk ik bewijs genoeg. Het maakt niet uit hoe hard je je vingers traint, zonder chi lijkt het me onwaarschijnlijk dat je dat voor elkaar kan krijgen.. Ik denk dat shaolin monnikken het levende bewijs zijn. Maar heb gehoord dat men ook met infrarood keek naar het lichaam van mensen die chi weten te manipuleren, en dat het goed te zien was dat ze wat warmte onder controle hadden als het ware, maar weet niet hoe betrouwbaar dat is aangezien ik het alleen gehoord heb..
|
Heb je miss ook nog een filmpje ofzo waarin je dat kan zien (dat met die apparaat etc.)
|
Shaolin monniken kunnen bijzondere dingen dus Chi bestaat... :rolleyes:
Dat is dus geen bewijs, en er is geen wetenschappelijk basis om zo'n claim voor waar te beschouwen. |
Citaat:
Dus absoluut geen bewijs. |
Citaat:
Waarom wordt dat dan wel aangenomen en dit niet? Dit zijn dus de dingen die ik vaak wil laten zien maar niemand gewoon wakker genoeg is om het te beseffen. Maar ik ga er verder niet op in... |
Citaat:
|
Hahaha, vermakelijk. Dat je stoned word van Cannabis gebruiken zegt niet dat je bewustzijn zich "bevind" in de hersenen. Dat is weer iets wat je zelf verzint. Je zou kunnen zeggen "Ik gebruik drugs en ik word stoned, dus ik word stoned van drugs", maar zelfs dit is niet een wetenschappelijke waarheid. Een feit is wanneer je zegt A>B en B>C dus A+B>C. Je legt verbanden waar je die niet kan leggen. "Mijn auto rijdt niet, dus is de benzine op". Jij maakt hiervan A>B en B>C dus C>D.
En alsjebieft, ga er wel verder op in. Discussie ontwijken is zo makkelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
En wat is de relevantie om een post van een andere topic van een ander persoon hier te betrekken naar squat toe? Hahah het slaat echt nergens op wat je doet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Eigenlijk praat je jezelf keihard tegen door te zeggen dat hetgeen dat je beweerd aannemelijk is volgens jou, dus geen bewijs. Dus je bent het dus met ons eens dat jou bewering geen bewijs is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Er zijn inderdaad een hoop mensen die conclusies trekken die je niet kunt trekken. Mensen die dingen aannemen (geloven) zonder steekhoudende argumenten. Zo zit de gemiddelde (middelmatige) mens in elkaar. Alleen wanneer je dit soort gedrag veroordeeld is het hypocriet om je zelf ook zo te gedragen. Wanneer je aannames veroordeeld moet je alles kritisch bekijken.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Hoe kan je dan van mij verwachten dat ik het nog kan volgen? |
Citaat:
Nee, want dan mag je die andere aannames ook niet doen, wat dus heel veel gebeurt. Toen duidde ik erop dat ik het er niet mee eens ben dat het geen bewijs is, omdat jullie (met jullie bedoel ik al die sceptische mensen op dit forum) heel vaak aannames ook als bewijzen zien als het jullie goed uitkomt. Maar omdat het nu in dit geval jou niet goed uitkomt, zie jij het niet als bewijs, dus heb ik het even omgedraaid, zodat je heeeeeel misschien zou kunnen snappen waar ik naartoe wil. Jij doet er in ieder geval veel langer over dan squat.. |
Citaat:
|
Citaat:
*De reden dat ik zogenaamd gebruik is omdat deze mensen geen sceptici zijn. Een echt scepticus is ook sceptisch naar zijn eigen mening. Wees eerste kritisch naar waar je het over hebt, dan over jouw mening over dat onderwerp en vorm daarna pas echt een mening. En realiseer je dat niemand de ware waarheid in pacht heeft. Ik ben ook van mening dat een scepticus een redelijk wetenschappelijke basiskennis moet hebben. |
Citaat:
Ok, ten eerste, ik had dat gedaan in mijn eerste post omdat ik wist dat ik toch zo'n opmerking mijn kant opgegooid zou krijgen. Het is hier altijd hetzelfde, dus dan zou ik mijn punt duidelijk kunnen maken. Wat ik dus probeerde. En jij niet gelijk snapte waardoor: Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Hoe komt het dan dat bij vele bewegingsleren zoals Tai Chi, Aikido, en vele vechtsport stijlen die gericht zijn op het generen en controleren van Ki/Chi een gunstig invloed op de gezondheid?
Dat moet toch gewoon de Ki/Chi zijn? Ik bedoel, voor Tai Chi bijvoorbeeld, staat een hele lijst van klachten die het zou verhelpen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21. |