![]() |
Geneeskunde vs. Krokusvakantie
Hoi allemaal,
Ik wou even weten hoe het zit met vakanties tijdens het eerste jaar van deze studie. Ik heb wel al gehoord dat er niet officieel vakantie is, maar is het mogelijk om op vakantie te gaan. Kan je dingen bijvoorbeeld wel missen. Alvast bedankt |
Sommige universiteiten hebben dan wel een week geen colleges, volgens mij vooral universiteiten in het zuiden van het land (ivm carnaval, in Maastricht is het dan onmogelijk colleges te gaan geven, bijvoorbeeld). Hoe het in Groningen zit of alle plaatsten die daar tussen liggen; geen idee. En een weekje missen? Op zich lijkt 't me niet slim, helemaal niet als je het doet om op vakantie te gaan, maar als je zelf denkt het aan te kunnen en je vindt die vakantie belangrijker dan die colleges in die week, dan kan het best. Aantekeningen kan je altijd overnemen etc.
|
Er is inderdaad alleen officieel vakantie met kerst en in de zomer. Of je weg kunt gaan hangt af van de universiteit en in welk jaar je zit. Ik kan je vertellen dat je op de VU op zich best een weekje weg kunt, zolang je maar (vantevoren!!!) regelt dat je je practica op een ander tijdstip kunt doen. Colleges kun je in principe altijd wel missen, werkgroepen en practica niet, omdat deze gewoon verplicht zijn en anders je tentamencijfer niet vrijgegeven wordt.
|
In Rotterdam is er ook geen vakantie. Toch gaan wel veel mensen een keer een weekje tussendoor weg. Kan, maar je mist alle practica en college's die week en je hebt buiten die week geen kans te doen. (binnen een week kan je wel schuiven met practica) Overgens, het enige waarmee je in de klem kan komen is PKV, dat is verplicht, maar je mag het 1 keer missen (hoewel zeer onverstandig is om te doen. Maar dat heb je niet iedere week.
|
Citaat:
|
Citaat:
Tja, het is gewoon een kwestie van plannen van een vakantieweek en als je niet in deze 2 weken moet zitten kan je best een week plannen. Ik ben vorig jaar met de meivakantie een week weg geweest. Was met de stage, maar heb dat zelf in een andere week gepland. |
allemaal heel erg bedankt voor de nuttige reacties!! nog een vraagje, wat is pvk? En weet je alle verplichte activiteiten al aan het begin van het jaar zodat je een eventuele vakantie kunt plannen?
|
prakticum klinische vaardigheden...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wij krijgen aan het begin van het jaar een boekje waar je rooster voor de rest van het jaar instaat, er verandert heel soms nog wel wat, maar over het algemeen kun je dus goed je vakantie inplannen.
|
Wat is dat toch steeds met dat vs. ? Als je niet weet waar het voor staat, gebruik het dan niet.
|
uhm versus? en....maak je niet druk
en allemaal bedankt voor de reacties, het wordt dus maar afwachten dan! |
Citaat:
1 tegen, tegenover Wat voor contest stel je je voor? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik krijg aan het begin van het jaar te horen (niet waar, ik moet het zelf opzoeken) wanneer mijn tentamens zijn. Ook zijn er bij mij (in Groningen) studieblokken en vaardighedenblokken; tijdens een studieblok kun je best op vakantie, al moet je dan een hoop leerstof inhalen daarna en je mist de colleges maar dat mag, maar als je tijdens een vaardighedenblok op vakantie gaat mis je allerlei practica en werkgroepbijeenkomsten enzo die, in tegenstelling tot de colleges, verplicht zijn. De universiteit van Maastricht heeft, geloof ik, een korte carnavalsvakantie. |
Geen officiële krokusvakantie hier in Utrecht, maar als je voor jezelf de stof in kunt halen, kun je best een week missen. Naast de gewone stof (college en werkgroepen, niet verplicht) heb je ook de wat meer praktische dingen, die je grotendeels wel moet volgen, maar je mag er altijd wel een paar missen.
|
In Rotterdam kan je best een weekje missen. Heb ik tot nu toe altijd gedaan.
|
Overigens, als je twee van de verplichte werkgroepen en practica mist krijg je een reparatie-opdracht die je in een uur af hebt. 1 mag je gewoon missen, per blok.
|
Citaat:
Dat geldt dus voor iedereen die er op reageerde, niet alleen voor Gimme more beer. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15. |