![]() |
Korting op ov buiten Nederland met ov-kaart
Weet iemand of je met je OV-kaart ook buiten Nederland reductietarief hebt als student op je ov-reiskosten?
Ik ga overmorgen naar Parijs. Mag ik dan met de metro reizen voor het reductietarief bijvoorbeeld? |
Nee dat is gewoon een Nederlandse kortingskaart, net als een voordeelurenkaart oid. Maar alleen in NL op de aangegeven momenten geldig. Wel kan het zo zijn dat je in het buitenland korting krijgt omdat je student bent. Of dat in de metro het geval is weet ik niet, maar vaak bij attracties/musea wel. Maar daarvoor kun je iedere pas meenemen waar het woord student staat en een pasfoto zit..
|
Sommige musea vereisen een ISIC kaart in het buitenland vooraleer je korting krijgt. (dus studentekaart niet voldoende)
En OV is inderdaad niet geldig. |
In Belgie krijg je standaard jongerenkorting op internationale kaartjes als je onder de 24 bent. Of je nou student bent of niet. Daar heb je geen OV of studentenkaart voor nodig. Volgens mij is dat wel in meer landen het geval dus ik zou er even naar informeren als ik jou was.
|
Citaat:
|
Je kunt wel met korting een railplus kaart kopen oid. :) Daarmee krijg je wel korting. Staat wel op je ov-kaart. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zo kan ik voor 4,50 + 1,70 (Essen > grens > 1 min, afzetters) van Roeselare (West-Vlaanderen) naar Leeuwarden door de week. :) |
Citaat:
Ik wil namelijk vanuit Nijmegen naar Brugge met de trein. Ik ga dan eerst gratis met mn OV naar Roosendaal, en van daaruit naar Brugge. Is het dan ook mogelijk om tegen een gereduceerd tarief een internationaal treinkaartje te kopen? |
Citaat:
|
In Belgie heb je sowieso 25% korting als je onder de 26 bent. Als je aangeeft dat je een OV kaart hebt geeft de automaat je vanzelf een kaartje met als beginpunt Roosendaal-grens, tenminste dat is bij mij wel altijd het geval.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07. |