Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2006, 19:24
Winner
Winner is offline
Weet iemand of je met je OV-kaart ook buiten Nederland reductietarief hebt als student op je ov-reiskosten?

Ik ga overmorgen naar Parijs. Mag ik dan met de metro reizen voor het reductietarief bijvoorbeeld?
Oud 02-03-2006, 23:05
Roxy
Roxy is offline
Nee dat is gewoon een Nederlandse kortingskaart, net als een voordeelurenkaart oid. Maar alleen in NL op de aangegeven momenten geldig. Wel kan het zo zijn dat je in het buitenland korting krijgt omdat je student bent. Of dat in de metro het geval is weet ik niet, maar vaak bij attracties/musea wel. Maar daarvoor kun je iedere pas meenemen waar het woord student staat en een pasfoto zit..
Oud 03-03-2006, 07:17
Kali
Kali is offline
Sommige musea vereisen een ISIC kaart in het buitenland vooraleer je korting krijgt. (dus studentekaart niet voldoende)
En OV is inderdaad niet geldig.
Oud 03-03-2006, 09:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In Belgie krijg je standaard jongerenkorting op internationale kaartjes als je onder de 24 bent. Of je nou student bent of niet. Daar heb je geen OV of studentenkaart voor nodig. Volgens mij is dat wel in meer landen het geval dus ik zou er even naar informeren als ik jou was.
Oud 04-03-2006, 06:19
Winner
Winner is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-03-2006 @ 10:27 :
In Belgie krijg je standaard jongerenkorting op internationale kaartjes als je onder de 24 bent.
Goed systeem!
Oud 04-03-2006, 11:54
Miracle
Miracle is offline
Je kunt wel met korting een railplus kaart kopen oid. Daarmee krijg je wel korting. Staat wel op je ov-kaart.
Oud 04-03-2006, 13:32
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Miracle schreef op 04-03-2006 @ 12:54 :
Je kunt wel met korting een railplus kaart kopen oid. Daarmee krijg je wel korting. Staat wel op je ov-kaart.
maar krijg je met een railplus kaart ook korting in metro/tram dingen enzo? ik dacht alleen treinen..
Oud 04-03-2006, 15:38
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Roxy schreef op 04-03-2006 @ 14:32 :
maar krijg je met een railplus kaart ook korting in metro/tram dingen enzo? ik dacht alleen treinen..
Dat denk ik ook ja. Hij had het over OV en niet alleen over de metro, dus vandaar dat ik het wel ff genoemd had.
Oud 06-03-2006, 20:55
Megadeth
Megadeth is offline
Citaat:
In Belgie krijg je standaard jongerenkorting op internationale kaartjes als je onder de 24 bent.
Onder de 26 zelfs. Zeer goed systeem, net als de Go Pass waarmee je voor €45,- 10 enkele reizen kunt maken. Maakt niet uit waarheen zolang je maar in Belgie blijft.

Zo kan ik voor 4,50 + 1,70 (Essen > grens > 1 min, afzetters) van Roeselare (West-Vlaanderen) naar Leeuwarden door de week.

Oud 11-03-2006, 15:05
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
In Belgie krijg je standaard jongerenkorting op internationale kaartjes als je onder de 24 bent. Of je nou student bent of niet. Daar heb je geen OV of studentenkaart voor nodig. Volgens mij is dat wel in meer landen het geval dus ik zou er even naar informeren als ik jou was.
Hoe werkt dat dan?
Ik wil namelijk vanuit Nijmegen naar Brugge met de trein. Ik ga dan eerst gratis met mn OV naar Roosendaal, en van daaruit naar Brugge. Is het dan ook mogelijk om tegen een gereduceerd tarief een internationaal treinkaartje te kopen?
Oud 11-03-2006, 20:58
Winner
Winner is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 11-03-2006 @ 16:05 :
Hoe werkt dat dan?
Ik wil namelijk vanuit Nijmegen naar Brugge met de trein. Ik ga dan eerst gratis met mn OV naar Roosendaal, en van daaruit naar Brugge. Is het dan ook mogelijk om tegen een gereduceerd tarief een internationaal treinkaartje te kopen?
Check zelf op de NS-kaartjesautomaat. Verander vertrekpunt in Nijmegen gewoon voor de gein naar Roosendaal en dan eindpunt Brugge en dan kun je uitzoeken of het scheelt om vanaf Roosendaal met en zonder korting te reizen.
Oud 16-03-2006, 13:53
Megadeth
Megadeth is offline
In Belgie heb je sowieso 25% korting als je onder de 26 bent. Als je aangeeft dat je een OV kaart hebt geeft de automaat je vanzelf een kaartje met als beginpunt Roosendaal-grens, tenminste dat is bij mij wel altijd het geval.

Regels voor berichten