Advertentie | |
|
![]() |
|
Er is geen god dan Allah, en Mohammed is zijn profeet.
Zo, ik ben nu moslim Bij deze geef ik aan niet in Allah te geloven en niet in Mohammmed als zijn profeet. Zo, ik ben nu afvallige. ![]() bring it on! Verder heeft Hirsch Balin ook een doel met zijn uitspraken, en moet hij als minister sowieso altijd bewust zijn van de maatschappelijke consequenties van zijn of haar uitspraken. Dat is Balin volgens mij ook, maar misbruikt juist deze macht.
|||
Citaat:
ook ik ben van mening dat er veel mis is met de meeste religies, maar geloof op zich vind ik een groot goed: geloof in een god, in jezelf, in de macht van geld het doet er niet toe. misdaden plegen uit naam van een geloof misdaden plegen niet uit naam van een geloof een misdaad blijft een misdaad en het voorvoegsel moslim geeft er alleen een dwaze suggestie aan Citaat:
De minister hoopt dat Jami luistert naar de oproep die het kabinet deze week heeft gedaan rondom het verschijnen van Wilders' film Fitna misbruik? verzoek?
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
geschiedkundig kent elke religie zijn eigen geweld maar dat doet niets af aan het feit dat geweld, mishandeling, moord, verkrachting etc etc. verboden zijn bij wet voor alle mensen, ongeacht of ze christen, moslim atheěst of rastafarian zijn. een punt dat ik eerder heb gemaakt echter is dat er een verschil is, namelijk dat in de islamgemeenschap er een enorm groot deel (mondiaal) erg laag- of niet opgeleid zijn en meestal ook nog analfabeet en door dat feit enorm veel makkelijker te beinvloeden dan iemand met enige of redelijke kennis. vergelijk het met loverboys: de slachtoffers daarvan zijn meestal minder begaafde naive meisjes omdat die eenvoudiger te manipuleren zijn dan zeg maar: de gemiddelde vrouwelijke universitair opgeleidde
||
Citaat:
Verder vind ik het wanstaltig dat je een slachtoffer van sektarisch geweld die vervolgens nog van zijn eigen partij lafhartig een mes in de rug kreeg uitmaakt voor draaikont. Had je Marthen Luther King ook uitgemaakt voor watje als die gestopt was met zijn strijd vanwege dreigend geweld? Of als Nelson Mandela zijn politieke activiteiten had gestopt om te voorkomen dat hij tig jaar vast zou zitten?
|
Verwijderd
|
Die kerel maakt zijn film niet omdat hij weet dat a) fitna geflopt is, b) zelfs autochtone Nederlanders moe zijn van al die anti moslim propaganda films en c) een tekenfilm maken erg moeilijk is, waarsch lukte hem dat niet. Het kan ook zijn dat zijn peetvader Elian hem afgeraden heeft de film te maken, vanwege reden a en b.
|
![]() |
||
Citaat:
verder vind ik niet dat iemand zijn mening mag geven wanneer hij/zij dat wil, maar zich wel bewust moet zijn van mogelijke consequenties, ik neem ter voorbeeld de beste nelson: deze man besloot bewust door te gaan met zijn doel (zijn goed recht ook) ondanks dat hij wist dat gevangenisstraf onvermijdelijk was, daarmee zichzelf als voorbeeld stellen (dit vehaal is juist nog mooier omdat nelson zijn doel WEL heeft bereikt) ik vind dus als jami zijn mening wil verkondigen niet raar moet opkijken als daar gevolgen aan vast zitten, ik noem jami overigens geen mietje maar een draaikont (wat de juiste benaming is voor iemand die van levensovertuiging wisselt alsof het om een hoer gaat), en dat hij door zijn eigen partij enorm bedonderd is zal ik niet ontkennen maar wederom is dat een privezaak en niet die van mij, of de overheid
||
Citaat:
![]() Als we overigens moeten kiezen tussen Jami te verbieden een tekenfilm te maken of duizend geloofswaanzinnigen vast te zetten wegens bedreigingen en geweld, moeten we zonder een moment te aarzelen kiezen om die waanzinnigen vast te zetten. Anders kunnen we net zo goed meteen de grondwet uit het raam smijten en een willekeurige generaal tot dictator benoemen.
||
Citaat:
het is overigens prima om je levensovertuiging bij te stellen, echter: om daarna de spotlight op jezelf te richten door alles af te knallen wat met de islam te maken heeft is zeker als ex-moslim een niet erg gewaardeerde actie; je kan dan weten dat er gevolgen van zullen komen, en je dient daar op persoonlijk individueel vlak, tegenmaatregelen voor te nemen, bij dreigementen of geweld heb je verder het recht aangifte te doen. ik stel dan ook nergens voor een film van jami, of kees of jan, of geert, of mohammed, of ali te verbieden omdat ik van mening ben (ondersteund door de wet) dat iedereen mag doen en laten wat hij/zij wilt om zijn mening te ventileren, ik verwacht echter dat iemand die dat doet de gevolgen ervan onderkent en als dusdanig behandeld. wederom: een bedreiging of geweld is bij wet verboden, los van de levensovertuiging: eenieder die zich verlaagd tot dat soort middelen mag en moet hard gestraft worden, (maar wat er mis is met het justitiele systeem in nederland is een andere (relevante) discussie)
Laatst gewijzigd op 01-04-2008 om 14:15. |
![]() |
||
Citaat:
We zeggen ten slotte ook niet dat studenten maar een auto moeten kopen omdat het nu eenmaal een bekend fenomeen is dat fietsen gestolen worden.
||
Citaat:
ik kan vrijwel elke dag mijn kritieken op de islam kwijt in allerlij kringen zonder ooit scheef aangekeken te worden, en jami is echt wel slim genoeg om te weten dat je bepaalde dingen beter anders kan formuleren, of wil je beweren dat hij 0 communicatieve vaardigheden bezit? wil je dat laatste even toelichten i.v.m. de relevantie van het onderwerp (even buiten het feit dat de overheid weinig met het adviseren te maken heeft omtrent diefstal van je fiets of koop van een auto net als voorgaande) osdorp posse - pro black of anti wit
Laatst gewijzigd op 01-04-2008 om 14:36. |
![]() |
||||
Citaat:
Wat is een grote mond precies? Citaat:
Citaat:
Overigens is er een groeiend deel van de moslims, in ieder geval in Nederland, wel goed opgeleid en ingeburgerd in de Nederlandse maatschappij.
||
Citaat:
Het is al jaren aan de gang. Dezelfde drogreden hoorde je toen men probeerde het programma God Bestaat Niet te verbieden.
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
verder gebruiken zowel autochtonen en allochtonen rond mij deze ontwikkelingen al voor een dialoog maar dan heb je het over welnadenkende mensen aan beide zijden terwijl de problemen juist bestaan in de extreme niet alle moslims zijn vrouwenhaters pedofielen of wat meer alleen maar omdat er naar verwezen wordt, maar er is een groep binnen elke cultuur die crimineel gedrag vertoont vanuit hun 'levensovertuiging' deze mensen zijn strafbaar. daarom opteerde ik in een voorgaand topic ook om grondwetten 6 en 7 samen te voegen, waardoor er juridisch in ieder geval geen problemen ontstaan. ik ben altijd voorstander van dialogen, maar realiseer je wel dat er mensen zijn die alleen maar gillen om vervolgens de vingers in de oren te steken en heel hard: nananana nana te roepen. Citaat:
||
Citaat:
ik vind alleen dat de auteur zich terdege bewust moet zijn van de risicos en daar ook naar handeld, doe je dat niet moet je niet achteraf gaan huilen dat je vrijheid van meningsuiting word beperkt maar dan moet je zorgen dat er niet met je te sollen valt, maar ik begrijp het best dat je je liever verschuilt achter de staat ipv. je eigen gecreëerde problemen op te lossen. Zelfs in moslimlanden bestaat er genoeg kritiek op de islam, onder allochtonen bestaat er kritiek op de islam en ja, ook onder autochtonen bestaat er -wederom- kritiek op de islam, dit wordt uitstekend ontvangen en kunnen geweldige discussie over gevoerd worden zonder dat er een drupje bloed vloeit, maar een pure propagandafilm waarbij je 'een etnische groep' veroordeeld op de acties van enkele extremisten staat bij mij gelijk aan ongefundeerde oorlogspropaganda, welk wat mij betreft best gemaakt en uitgezonden mag worden, maar waarvan ik vind dat de staat (en dus het volk) geen beveiliging voor hoeft te leveren. meen jij een propaganda film te moeten maken, dan moet je ook zorg dragen voor de opvang van de mogelijke consequenties.
|
Als ik in mijn eentje ervoor zou kunnen zorgen dat iedereen die zegt dat Oorlog iets anders is dan Vrede en Waarheid iets anders is dan Leugen, hoe verschilt je maatschappij dan van die van Big Brother? De overheid is er om ervoor zorg te dragen dat iedereen n vrijheid zijn rechten maximaal kan gebruiken - een maatschappelijke straf op vrijheid van meningsuiting die door de overheid getolereerd wordt is hetzelfde als deze vrijheid vanuit de overheid verbieden.
||
Citaat:
De overheid heeft een geweldsmonopolie. Consequentie daarvan is echter ook dat de overheid de aangewezen persoon is om desnoods door middel van (defensief) geweld te zorgen dat haar burgers niet aan geweld worden blootgesteld. Dus ja, de overheid draait daar voor op. Dat is de prijs die we betalen omdat Nederland niet het wilde westen is.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
mijn inziens zou het meer helpen als de politiediensten, het OM en de AIVD efficienter en duidelijker met dit probleem bezig zouden zijn, politiek gezien zijn het echter altijd slappe woorden en pleistermiddelen als persoonsbescherming ipv. echt concreet hard op te treden tegen kernen van geweldsplegers; of dat nu om het voetbal, de gemeenschappelijke ruimten of religies gaat.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ontopic: goed dat hij die film heeft afgeblazen. Ik zit niet te wachten op wéér een heel mediacircus, met een teleurstelling als anticlimax. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik sluit me aan bij bovenstaande stelling
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
niet preventief...
||
Citaat:
Bedenk maar eens wat zijn drijfveer is geweest vóórdat hij in de publiciteit kwam. Een zuivere haat tegen zijn voormalige cultuur. Hij toont moet om die agressieve cultuur te trotseren dmv het uiten van kritiek. Zijn mediageilheid degenereert dat dan weer. EditAdd: stel je loopt 's avonds over straat en je ziet een groepje een meisje aftuigen, dan stap je er ook op af. Op dat moment loop je ook bewust het risico dat je iets aangedaan wordt, maar met oogkleppen op doorlopen is een absolute schande. Laatst gewijzigd op 02-04-2008 om 10:43. |
![]() |
||
Citaat:
Verder is het gdomweg absurd om aan te nemen dat mensen gevaar lopen omdat ze gevaar willen lopen.
||
Citaat:
|
nee ik zeg dat ik het roekeloos vind bepaalde kritiek te uiten en dat je als welnadenkend mens prima weet hoe je het op een manier kan formuleren dat je eigenlijk hetzelfde zegt maar de ander het vriendelijker interpreteerd.
ik vind overgens wel dat o.a. pim en wilders bescherming ho(o)r(d)en te krijgen. maar waarom jami zichzelf geroepen voelt dat hij de juiste man is om zo hard mogelijk te blazen is mijns inziens gewoon gevaar opzoeken, zoiets als bungeejumpen maar dan zonder elastiek. geweldadigheid is geen nieuw begrip het heeft altijd bestaan. het is een probleem wat je als maatschappij zo effecient mogelijk moet bestrijden met straffen, politie/justitie, en jawel; de manier waarop je spreekt heeft te maken met respect en beschaafdheid, ik kan met mijn marokkaanse omgeving bv. uitstekende dialogen voeren over alle aspecten van de islam, terwijl zij van vrij los, tot redelijk extreem aanhanger van de islam zijn. nutteloos provoceren leidt tot niets. wil je moslims eruit hebben; prima stem op je politiek leider die dat wil zo niet dan leer je met die mensen leven. of iemand moet een beter idee hebben?
Laatst gewijzigd op 02-04-2008 om 15:40. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Dergelijk onderscheid hoort er niet te zijn. Behalve dan dat het verbod op godslastering nog formeel afgeschaft moet worden vind ik de juridische stand van zaken eigenlijk een prima uitgangspunt. In ieder geval een stuk beter dan allerlei vage en subjectieve criteria over 'fatsoen', 'respect' of hoe de voorstanders van censuur hun standpunt ook wensen te noemen.
|||
Citaat:
Citaat:
dat ik feitelijk alleen beweer dat ik persoonsbescherming voor de overheid prima vind, en dat de particulier die zich op jouw vrije markt bevind zich dan maar naar een evenzo particulier beveiligingsbedrijf moet gaan, die we zat hebben, en dan maar moet betalen voor die kosten.
||
Citaat:
||
Citaat:
Verder moet de overheid natuurlijk alles eraan doen om de burgerrechten van individuen te beschermen, zoals veiligheid. Echter moet men bij deze bescherming altijd kijken naar hoe dit kan geschieden zonder andere rechten aan te tasten - zo zou de maatschappij misschien veiliger worden als iedereen zijn huis vol zou moeten hangen met camera;s waar de politie constant naar kijkt, maar dit tast de privacy aan. Zo ook tast jou idee van veiligheid een burgerrecht - de vrijheid van meningsuiting aan. Wilders meent - terecht danwel onterecht - dat de islam een gevaar vormt voor Nederland. Aangezien hij als politicus een rol heeft in het politieke debat heeft hij het recht - en dient hij - dit te uiten. Daarvoor wordt hij betaald.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
|