![]() |
Enquête ANW: Dierproeven
Deze enquête is bedoeld voor leerlingen uit de 1e en 6e klas van de middelbare school, maar als je daar niet in zit, maar toch 12/13/17/18 bent, mag je hem ook wel invullen. (y)
Graag dikgedrukt maken wat van toepassing is. Invullen achter de dubbele punt indien van toepassing. Alvast bedankt! 1. In welke klas zit je? 1e; 6e Leeftijd: 2. Heb je een huisdier? Ja, 1; Ja, 2; Ja, 3 of meer; Nee Zo ja, wat voor soort (noem ze allemaal)?: 3. Wat vind je van dierproeven? Goed; Slecht; Geen Mening 4. Zou je eerder shampoo of andere schoonheidsproducten kopen die niet op dieren zijn uitgetest, als de prijs gelijk zou zijn? Ja; Nee; Weet niet 5. Zou je eerder shampoo of andere schoonheidsproducten kopen die niet op dieren zijn uitgetest, als deze producten duurder zouden zijn? Ja; Nee; Weet niet 6. Hoeveel dieren denk je dat er per jaar sterven aan proeven? <100.000; +/- 100.000; >100.000 7. Vind je dierproeven verantwoord als er medicijnen mee kunnen worden voor gewone, relatief “kleine” ziektes? Ja; Nee; Geen mening 8. Vind je dierproeven verantwoord als er medicijnen mee kunnen worden voor ongeneeslijke ziektes als kanker en AIDS? Ja; Nee; Geen mening 9. Maakt het voor u verschil of het product op kleine of grote organismen wordt getest? Ja; Nee; Geen mening 10. Als dierproeven geen aanwijsbare problemen levert voor de dieren, is het dan wel verantwoord? Ja; Nee; Geen mening 11. Zou je zelf voor geld deelnemen aan dergelijke proeven? Ja; Nee; Geen mening Zo ja, voor hoeveel? |
1. In welke klas zit je?
spontaan zit ik in de 5de Leeftijd: 18 2. Heb je een huisdier? Ja, 1; Ja, 2; Ja, 3 of meer; Nee ja 3 of meer Zo ja, wat voor soort (noem ze allemaal)?: katten/konijn 3. Wat vind je van dierproeven? Goed; Slecht; Geen Mening ik ben er tegen maar ik kan niet ontkennen dat het soms niet anders kan 4. Zou je eerder shampoo of andere schoonheidsproducten kopen die niet op dieren zijn uitgetest, als de prijs gelijk zou zijn? Ja; Nee; Weet niet niet getest uiteraard dan 5. Zou je eerder shampoo of andere schoonheidsproducten kopen die niet op dieren zijn uitgetest, als deze producten duurder zouden zijn? Ja; Nee; Weet niet ik zal blijven zoeken naar alternatieven dan die toch niet al te duur zijn 6. Hoeveel dieren denk je dat er per jaar sterven aan proeven? mee rdan 100.000 7. Vind je dierproeven verantwoord als er medicijnen mee kunnen worden voor gewone, relatief “kleine” ziektes? Ja; Nee; Geen mening het liefst allleen voor de echt grote projecten niet voor kleine projecten. 8. Vind je dierproeven verantwoord als er medicijnen mee kunnen worden voor ongeneeslijke ziektes als kanker en AIDS? Ja; Nee; Geen mening ja dan vind ik het nog wel enigszins verantwoord 9. Maakt het voor u verschil of het product op kleine of grote organismen wordt getest? Ja; Nee; Geen mening nee 10. Als dierproeven geen aanwijsbare problemen levert voor de dieren, is het dan wel verantwoord? Ja; Nee; Geen mening dan zou ik er geen problemen mee hebben 11. Zou je zelf voor geld deelnemen aan dergelijke proeven? Ja; Nee; Geen mening als het ongevaarlijk zou zijn zeker weten |
1. In welke klas zit je?
1e; 6e Leeftijd: 5e klas, 17 jaar. 2. Heb je een huisdier? Ja, 1; Ja, 2; Ja, 3 of meer; Nee 3 huisdieren: een hond, twee katten. Zo ja, wat voor soort (noem ze allemaal)?: Een hond en twee katten. 3. Wat vind je van dierproeven? Goed; Slecht; Geen Mening Eerder slecht dan goed. 4. Zou je eerder shampoo of andere schoonheidsproducten kopen die niet op dieren zijn uitgetest, als de prijs gelijk zou zijn? Ja; Nee; Weet niet Ja 5. Zou je eerder shampoo of andere schoonheidsproducten kopen die niet op dieren zijn uitgetest, als deze producten duurder zouden zijn? Ja; Nee; Weet niet Ja 6. Hoeveel dieren denk je dat er per jaar sterven aan proeven? <100.000; +/- 100.000; >100.000 Geen idee 7. Vind je dierproeven verantwoord als er medicijnen mee kunnen worden voor gewone, relatief “kleine” ziektes? Ja; Nee; Geen mening Niet voor relatief kleine ziektes in ieder geval. 8. Vind je dierproeven verantwoord als er medicijnen mee kunnen worden voor ongeneeslijke ziektes als kanker en AIDS? Ja; Nee; Geen mening Geen mening 9. Maakt het voor u verschil of het product op kleine of grote organismen wordt getest? Ja; Nee; Geen mening Ja 10. Als dierproeven geen aanwijsbare problemen levert voor de dieren, is het dan wel verantwoord? Ja; Nee; Geen mening Hangt er van af. 11. Zou je zelf voor geld deelnemen aan dergelijke proeven? Ja; Nee; Geen mening Dergelijke proeven? wat voor? Uhm, ik denk het niet. Zo ja, voor hoeveel? (n) |
1. In welke klas zit je?
6e Leeftijd: 17 2. Heb je een huisdier? Ja, 1; Zo ja, wat voor soort (noem ze allemaal)?: hond 3. Wat vind je van dierproeven? Goed; Slecht; Geen Mening slecht 4. Zou je eerder shampoo of andere schoonheidsproducten kopen die niet op dieren zijn uitgetest, als de prijs gelijk zou zijn? Ja 5. Zou je eerder shampoo of andere schoonheidsproducten kopen die niet op dieren zijn uitgetest, als deze producten duurder zouden zijn? Weet niet 6. Hoeveel dieren denk je dat er per jaar sterven aan proeven? >100.000 7. Vind je dierproeven verantwoord als er medicijnen mee kunnen worden voor gewone, relatief “kleine” ziektes? Nee 8. Vind je dierproeven verantwoord als er medicijnen mee kunnen worden voor ongeneeslijke ziektes als kanker en AIDS? Nee 9. Maakt het voor u verschil of het product op kleine of grote organismen wordt getest? Nee; 10. Als dierproeven geen aanwijsbare problemen levert voor de dieren, is het dan wel verantwoord? nee 11. Zou je zelf voor geld deelnemen aan dergelijke proeven? Nee Zo ja, voor hoeveel? |
hmmm even off-topic: als mensen vinden dat dierproeven niet ethisch verantwoord is bij geneesmiddelontwikkeling of iets dergelijks, dan zou ik maar geen medicijnen meer nemen :o
|
Citaat:
en er zijn trouwens zeer strenge richtlijnen voor dierproeven. ze testen heus niet alles 'zomaar even' op arme diertjes uit. |
klopt ook ;) voor het doen van dierproeven moet eerst goedkeuring worden gevraagd bij een speciaal commitee.
|
Ik voel me gediscrimineerd
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00. |