Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2006, 21:11
Gilbert
Avatar van Gilbert
Gilbert is offline
Deze enquête is bedoeld voor leerlingen uit de 1e en 6e klas van de middelbare school, maar als je daar niet in zit, maar toch 12/13/17/18 bent, mag je hem ook wel invullen.

Graag dikgedrukt maken wat van toepassing is. Invullen achter de dubbele punt indien van toepassing.

Alvast bedankt!

1. In welke klas zit je?
1e; 6e
Leeftijd:

2. Heb je een huisdier?
Ja, 1; Ja, 2; Ja, 3 of meer; Nee

Zo ja, wat voor soort (noem ze allemaal)?:

3. Wat vind je van dierproeven?
Goed; Slecht; Geen Mening

4. Zou je eerder shampoo of andere schoonheidsproducten kopen die niet op dieren zijn uitgetest, als de prijs gelijk zou zijn? Ja; Nee; Weet niet

5. Zou je eerder shampoo of andere schoonheidsproducten kopen die niet op dieren zijn uitgetest, als deze producten duurder zouden zijn?
Ja; Nee; Weet niet

6. Hoeveel dieren denk je dat er per jaar sterven aan proeven? <100.000; +/- 100.000; >100.000

7. Vind je dierproeven verantwoord als er medicijnen mee kunnen worden voor gewone, relatief “kleine” ziektes? Ja; Nee; Geen mening

8. Vind je dierproeven verantwoord als er medicijnen mee kunnen worden voor ongeneeslijke ziektes als kanker en AIDS?
Ja; Nee; Geen mening

9. Maakt het voor u verschil of het product op kleine of grote organismen wordt getest?
Ja; Nee; Geen mening

10. Als dierproeven geen aanwijsbare problemen levert voor de dieren, is het dan wel verantwoord? Ja; Nee; Geen mening

11. Zou je zelf voor geld deelnemen aan dergelijke proeven? Ja; Nee; Geen mening

Zo ja, voor hoeveel?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2006, 21:17
foefighter
Avatar van foefighter
foefighter is offline
1. In welke klas zit je?
spontaan zit ik in de 5de
Leeftijd: 18

2. Heb je een huisdier?
Ja, 1; Ja, 2; Ja, 3 of meer; Nee

ja 3 of meer

Zo ja, wat voor soort (noem ze allemaal)?:
katten/konijn

3. Wat vind je van dierproeven?
Goed; Slecht; Geen Mening

ik ben er tegen maar ik kan niet ontkennen dat het soms niet anders kan

4. Zou je eerder shampoo of andere schoonheidsproducten kopen die niet op dieren zijn uitgetest, als de prijs gelijk zou zijn? Ja; Nee; Weet niet

niet getest uiteraard dan
5. Zou je eerder shampoo of andere schoonheidsproducten kopen die niet op dieren zijn uitgetest, als deze producten duurder zouden zijn?
Ja; Nee; Weet niet
ik zal blijven zoeken naar alternatieven dan die toch niet al te duur zijn

6. Hoeveel dieren denk je dat er per jaar sterven aan proeven?
mee rdan 100.000

7. Vind je dierproeven verantwoord als er medicijnen mee kunnen worden voor gewone, relatief “kleine” ziektes? Ja; Nee; Geen mening

het liefst allleen voor de echt grote projecten niet voor kleine projecten.

8. Vind je dierproeven verantwoord als er medicijnen mee kunnen worden voor ongeneeslijke ziektes als kanker en AIDS?
Ja; Nee; Geen mening

ja dan vind ik het nog wel enigszins verantwoord

9. Maakt het voor u verschil of het product op kleine of grote organismen wordt getest?
Ja; Nee; Geen mening

nee

10. Als dierproeven geen aanwijsbare problemen levert voor de dieren, is het dan wel verantwoord? Ja; Nee; Geen mening

dan zou ik er geen problemen mee hebben

11. Zou je zelf voor geld deelnemen aan dergelijke proeven? Ja; Nee; Geen mening

als het ongevaarlijk zou zijn zeker weten
__________________
We uncover our heads and reveal our souls
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 21:21
ditismijnnaam
ditismijnnaam is offline
1. In welke klas zit je?
1e; 6e
Leeftijd:

5e klas, 17 jaar.

2. Heb je een huisdier?
Ja, 1; Ja, 2; Ja, 3 of meer; Nee

3 huisdieren: een hond, twee katten.

Zo ja, wat voor soort (noem ze allemaal)?:

Een hond en twee katten.

3. Wat vind je van dierproeven?
Goed; Slecht; Geen Mening

Eerder slecht dan goed.

4. Zou je eerder shampoo of andere schoonheidsproducten kopen die niet op dieren zijn uitgetest, als de prijs gelijk zou zijn? Ja; Nee; Weet niet

Ja

5. Zou je eerder shampoo of andere schoonheidsproducten kopen die niet op dieren zijn uitgetest, als deze producten duurder zouden zijn?
Ja; Nee; Weet niet

Ja

6. Hoeveel dieren denk je dat er per jaar sterven aan proeven? <100.000; +/- 100.000; >100.000

Geen idee

7. Vind je dierproeven verantwoord als er medicijnen mee kunnen worden voor gewone, relatief “kleine” ziektes? Ja; Nee; Geen mening

Niet voor relatief kleine ziektes in ieder geval.

8. Vind je dierproeven verantwoord als er medicijnen mee kunnen worden voor ongeneeslijke ziektes als kanker en AIDS?
Ja; Nee; Geen mening

Geen mening

9. Maakt het voor u verschil of het product op kleine of grote organismen wordt getest?
Ja; Nee; Geen mening

Ja

10. Als dierproeven geen aanwijsbare problemen levert voor de dieren, is het dan wel verantwoord? Ja; Nee; Geen mening

Hangt er van af.

11. Zou je zelf voor geld deelnemen aan dergelijke proeven? Ja; Nee; Geen mening

Dergelijke proeven? wat voor?
Uhm, ik denk het niet.

Zo ja, voor hoeveel?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 23:41
lisanne_tje
Avatar van lisanne_tje
lisanne_tje is offline
1. In welke klas zit je?
6e
Leeftijd: 17

2. Heb je een huisdier?
Ja, 1;

Zo ja, wat voor soort (noem ze allemaal)?:
hond

3. Wat vind je van dierproeven?
Goed; Slecht; Geen Mening
slecht

4. Zou je eerder shampoo of andere schoonheidsproducten kopen die niet op dieren zijn uitgetest, als de prijs gelijk zou zijn? Ja

5. Zou je eerder shampoo of andere schoonheidsproducten kopen die niet op dieren zijn uitgetest, als deze producten duurder zouden zijn?
Weet niet

6. Hoeveel dieren denk je dat er per jaar sterven aan proeven? >100.000

7. Vind je dierproeven verantwoord als er medicijnen mee kunnen worden voor gewone, relatief “kleine” ziektes? Nee

8. Vind je dierproeven verantwoord als er medicijnen mee kunnen worden voor ongeneeslijke ziektes als kanker en AIDS?
Nee

9. Maakt het voor u verschil of het product op kleine of grote organismen wordt getest?
Nee;

10. Als dierproeven geen aanwijsbare problemen levert voor de dieren, is het dan wel verantwoord?
nee
11. Zou je zelf voor geld deelnemen aan dergelijke proeven? Nee

Zo ja, voor hoeveel?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 13:34
sdekivit
sdekivit is offline
hmmm even off-topic: als mensen vinden dat dierproeven niet ethisch verantwoord is bij geneesmiddelontwikkeling of iets dergelijks, dan zou ik maar geen medicijnen meer nemen
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 22:42
OwL
Avatar van OwL
OwL is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 04-03-2006 @ 14:34 :
hmmm even off-topic: als mensen vinden dat dierproeven niet ethisch verantwoord is bij geneesmiddelontwikkeling of iets dergelijks, dan zou ik maar geen medicijnen meer nemen
ja precies. mensen eten dieren toch ook? wat maakt t uit of je een diertje opeet of dat je een proef op 'm uitvoert?
en er zijn trouwens zeer strenge richtlijnen voor dierproeven. ze testen heus niet alles 'zomaar even' op arme diertjes uit.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 11:03
sdekivit
sdekivit is offline
klopt ook voor het doen van dierproeven moet eerst goedkeuring worden gevraagd bij een speciaal commitee.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 20:01
Bas Braadpan
Bas Braadpan is offline
Ik voel me gediscrimineerd
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 21:38
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 05-03-2006 @ 12:03 :
klopt ook voor het doen van dierproeven moet eerst goedkeuring worden gevraagd bij een speciaal commitee.
Met daaraan toegevoegd dat er heel strakke richtlijnen voor zijn waardoor je niet zomaar toestemming krijgt, kort gezegd moet hetgene wat de proef oplevert veel zwaarder wegen dan het leed dat je de dieren aandoet, en als je proef diervriendelijker uitgevoerd kan worden (of minder leed voor de dieren of er is een proefdiervrij alternatief) word je voorstel sowieso afgekeurd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.