![]() |
thuis wonen en een kamer huren
hallo,
ik heb een vraag ik woon nog thuis en ik ben op zoek naar een kamer , maar zijn vraag is is het mogelijk om te te blijfen wonen en je post te ontvangen en tegelijker tijd een kamer te huren in Den Haag ? alvast bedankt |
Dit is een beetje onduidelijk. Wil je een kamer huren, maar toch thuis blijven wonen??
|
50/50 vraag niet waarom dat zijn allemaal persoonlijke redenen sorry maar ik moet weten of het mogelijk is om bij 2 huizen op de gemeente geregisteerd te staan ?
|
Volgens kun je maar op een adres geregistreerd zijn, wat natuurlijk niet betekent dat je niet zoveel adressen kunt hebben als jezelf wilt. Je kunt ook een ander postadres dan je woonadres hebben. Alleen als je uitwonende stufi wilt ontvangen zul je op je kamer geregistreerd moeten staan, niet bij je ouders.
|
ik denk dat hij op zijn kamertje ongestoord wilt kunnen cammen,
en thuis gewoon met de pot mee eten. |
Ga dan gewoon helemaal op kamers wonen, kan je idd ook nog extra studiefinanciering ontvangen (als je op school zit dan).
Je kan in ieder geval wel maar bij een gemeente ingeschreven staan, maar je kan zelf kiezen waar je je post ontvangt. Alleen post van de IB-groep krijg je niet meer thuis. En je moet natuurlijk stemmen/paspoort ophalen bij de gemeente waar je ingeschreven staat |
Citaat:
@Briseïs kijk elke keer als je ergens wil huren dan moeten je jezelf registreren bij de gemeente is dat je dan gelijk daarmee je post adres is ? of moet je bij tpg post doorgeven welke van de 2 je post adres is? en als ik dan bij dat kamertje ben geregistreerd ben ik dan automatish uitgeschreven bij mijn ouders ? of moet ik dat zelf doorgeven ? |
Citaat:
Als je je bij de nieuwe gemeente laat inschrijven zorgen zij ervoor dat je wordt uitgeschreven bij je oude gemeente. |
Wat je doet is het adres van je kamer doorgeven aan de IBG en aan de gemeente. Dan sta je daar officieel ingeschreven. Eventueel kun je een ander postadres nemen (bijv. het adres van je ouders). Het maakt de gemeente niet uit hoeveel dagen per week je in je kamer zit en hoeveel dagen bij je ouders. Je hoeft dus ook niet meer ingeschreven te staan in de stad waar je ouders wonen, maar je mag er natuurlijk wel zo vaak komen als je wilt.
|
Het is alleen wel zo dat als je een uitwonende studiebeurs wil ontvangen, je wel ingeschreven moet staan bij de gemeente waar je zelf dan een kamer hebt. Je kan dan dus niet meer bij de gemeent 'van je ouders' in geschreven staan!
|
Citaat:
|
Ja en als dat in een andere gemeenten is, moet je daar dus ingeschreven staan!!! Dat zeg je zelf al!
Je moet dus ingeschreven staan bij de gemeente waar je kamer is en waar dus de post van de ig-groep naartoe gaat!! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
houd de ibg niet voor de gek. je wilt gewoon meer centen vangen is het niet?
|
Citaat:
|
Je kunt je post thuis of op je kameradres ontvangen. Je geeft namelijk zelf aan waar jij je post van de bank, ib-groep, verzekeringspapieren enz. wilt hebben.
Als jij je bij de gemeente gaat inschrijven op een ander adres, dan betekent dat niet dat zij jouw adreswijzing aan al die instanties gaan sturen waar jij post van kunt krijgen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23. |