![]() |
WTF? waar komt het woord cocktail vandaan??
Van teveel cocktails loop je uiteindelijk wel een alcoholvergiftiging op. Maar hoe gevaarlijk is een Baileys met tonic?
De eerste verwijzing naar het woord 'cock tail' als een mengsel van sterke drank en vruchtensap, stamt waarschijnlijk uit het Amerikaanse tijdschrift The Balance. Mogelijk is het een verbastering van 'coquetel', een gemengd drankje dat populair was onder Franse officieren die in het zuiden van de VS dienden. dit lees ik net... ik heb altijd gedacht (ooit gehoord/gelezen) dat het cocktail 'cock' ( haan) 'tail' ( staart) was omdat een hanenstaart zo veel kleuren had en cocktails allemaal verschillende kleuren drankjes... iemand hier die 't (zeker) weet?? :| |
'Leve de staart van de haan!' Door die uitroep zou het woord cocktail in 1779 zijn ontstaan. Tijdens de Amerikaanse burgeroorlog zat de kroeg van Betsy Flanagan vol Amerikaanse en Franse soldaten, die samen tegen de Engelsen streden. Flanagan had zelf een alcoholisch mengdrankje verzonnen: de Bracer.
Op een avond versierde Betsy de populaire Bracer met kleurige hanenveertjes, afkomstig van de hanen van haar Engelse buurman. Met des te groter enthousiasme dronken de soldaten het. 'Vive le cock's tail!', toastte een Franse officier. 'Leve de staart van de haan!' De cocktail was officieel geboren. Voila. Maar er zijn ook andere verhalen over, dus zeker weten doe je het nooit. |
|
Over de baileys versus tonic combinatie staat een prachtige link in het anouncement http://www.delta.tudelft.nl/archief/j29/n38/13784
|
Citaat:
|
vodka met redbull, das egt neit gesont voor je, al sje er 8ter elkaar 5 neemt ofzo, dan hebje kans op hart ritme stoonissen, of zelfs een hart stil stand :|, geniet, maar met mate dus ;)
|
ja jho das egt nied gesond
|
Citaat:
red bull lijkt mij dan de boosdoener.. en als dit over jezelf gaat zou het aanradelijk zijn om is te kijken of je een intolerantie hebt voor cafeine.. want voor zover ik weet werkt een stinger niet beter dan gewoon red bull om je hartritme te verhogen |
red bull kan volgens mij wel voor hartritmestoornissen zorgen, vandaar dat t verboden is in frankrijk, of heb ik t nou mis?
t staat iig wel op de blikjes dat je t niet moet drinken als je hartproblemen hebt of jong bent |
In Frankrijk, Denemarken en Noorwegen is Red Bull verboden. Door de link met taurine wordt het drankje door de lokale overheden gezien als geneesmiddel, en er wordt aan consumenten gevraagd medisch advies in te winnen voor het drankje te drinken. ()
In Canada moet het drankje een waarschuwing op het label hebben: "Cautions: Contains caffeine. Not recommended for children, pregnant or breast-feeding women, caffeine sensitive persons or to be mixed with alcohol. Do not consume more than 500ml per day." /offtopic |
Waar komt het woord 'cocktail' m.b.t inentingen dan vandaag? Of waarom wordt soms zo genoemd :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik snap alleen niet zo goed waarom iedereen met allemaal vage beredeneringen komt. Dan is het toch heel makkelijk: Het is een mengsel van verschillende stoffen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hmm ik zat altijd ook af te vragen waar t woord vandaan kwam maar ik dacht dus - met mn stomme hoofd - dat t cock was van lul zeg maar... hahahaha :cool: :rolleyes:
|
coCk betekent toch ook LUL/PENIS ?? :p
|
juist dat zei ik whaha :D
|
zucht :|
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58. |