Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2006, 16:12
Verwijderd
Van teveel cocktails loop je uiteindelijk wel een alcoholvergiftiging op. Maar hoe gevaarlijk is een Baileys met tonic?

De eerste verwijzing naar het woord 'cock tail' als een mengsel van sterke drank en vruchtensap, stamt waarschijnlijk uit het Amerikaanse tijdschrift The Balance. Mogelijk is het een verbastering van 'coquetel', een gemengd drankje dat populair was onder Franse officieren die in het zuiden van de VS dienden.

dit lees ik net...

ik heb altijd gedacht (ooit gehoord/gelezen) dat het cocktail 'cock'
( haan) 'tail' ( staart) was omdat een hanenstaart zo veel kleuren had en cocktails allemaal verschillende kleuren drankjes...

iemand hier die 't (zeker) weet??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2006, 16:24
Verwijderd
'Leve de staart van de haan!' Door die uitroep zou het woord cocktail in 1779 zijn ontstaan. Tijdens de Amerikaanse burgeroorlog zat de kroeg van Betsy Flanagan vol Amerikaanse en Franse soldaten, die samen tegen de Engelsen streden. Flanagan had zelf een alcoholisch mengdrankje verzonnen: de Bracer.

Op een avond versierde Betsy de populaire Bracer met kleurige hanenveertjes, afkomstig van de hanen van haar Engelse buurman. Met des te groter enthousiasme dronken de soldaten het. 'Vive le cock's tail!', toastte een Franse officier. 'Leve de staart van de haan!' De cocktail was officieel geboren.

Voila. Maar er zijn ook andere verhalen over, dus zeker weten doe je het nooit.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 16:39
Verwijderd
http://plateaupress.com.au/wfw/cocktail.htm

klik?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 22:06
coopergirl
coopergirl is offline
Over de baileys versus tonic combinatie staat een prachtige link in het anouncement http://www.delta.tudelft.nl/archief/j29/n38/13784
Oud 27-03-2006, 14:41
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 26-03-2006 @ 23:06 :
Over de baileys versus tonic combinatie staat een prachtige link in het anouncement http://www.delta.tudelft.nl/archief/j29/n38/13784
maar daar gaat 't hier dan ook niet om.
Oud 29-03-2006, 15:09
ashwin2
ashwin2 is offline
vodka met redbull, das egt neit gesont voor je, al sje er 8ter elkaar 5 neemt ofzo, dan hebje kans op hart ritme stoonissen, of zelfs een hart stil stand , geniet, maar met mate dus
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 15:14
boxx
boxx is offline
ja jho das egt nied gesond
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 15:28
Verwijderd
Citaat:
ashwin2 schreef op 29-03-2006 @ 16:09 :
vodka met redbull, das egt neit gesont voor je, al sje er 8ter elkaar 5 neemt ofzo, dan hebje kans op hart ritme stoonissen, of zelfs een hart stil stand , geniet, maar met mate dus
bron aub?

red bull lijkt mij dan de boosdoener..

en als dit over jezelf gaat zou het aanradelijk zijn om is te kijken of je een intolerantie hebt voor cafeine..

want voor zover ik weet werkt een stinger niet beter dan gewoon red bull om je hartritme te verhogen
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 10:27
Verwijderd
red bull kan volgens mij wel voor hartritmestoornissen zorgen, vandaar dat t verboden is in frankrijk, of heb ik t nou mis?

t staat iig wel op de blikjes dat je t niet moet drinken als je hartproblemen hebt of jong bent
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 10:36
coopergirl
coopergirl is offline
In Frankrijk, Denemarken en Noorwegen is Red Bull verboden. Door de link met taurine wordt het drankje door de lokale overheden gezien als geneesmiddel, en er wordt aan consumenten gevraagd medisch advies in te winnen voor het drankje te drinken. ()

In Canada moet het drankje een waarschuwing op het label hebben:

"Cautions: Contains caffeine. Not recommended for children, pregnant or breast-feeding women, caffeine sensitive persons or to be mixed with alcohol. Do not consume more than 500ml per day."

/offtopic
Oud 30-03-2006, 10:45
Verwijderd
Waar komt het woord 'cocktail' m.b.t inentingen dan vandaag? Of waarom wordt soms zo genoemd
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 10:48
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
shining schreef op 30-03-2006 @ 11:45 :
Waar komt het woord 'cocktail' m.b.t inentingen dan vandaag? Of waarom wordt soms zo genoemd
Een mengsel in het algemeen wordt ook een cocktail genoemd. Bij een vaccin waar ze van een cocktail spreken worden dus meerdere stoffen gemengd.
Oud 30-03-2006, 22:15
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 30-03-2006 @ 11:48 :
Een mengsel in het algemeen wordt ook een cocktail genoemd. Bij een vaccin waar ze van een cocktail spreken worden dus meerdere stoffen gemengd.
Ja, ik weet dat dat een mengsel is van verschillende stoffen
Ik snap alleen niet zo goed waarom iedereen met allemaal vage beredeneringen komt. Dan is het toch heel makkelijk: Het is een mengsel van verschillende stoffen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 12:14
Verwijderd
Citaat:
shining schreef op 30-03-2006 @ 23:15 :
Ja, ik weet dat dat een mengsel is van verschillende stoffen
Ik snap alleen niet zo goed waarom iedereen met allemaal vage beredeneringen komt. Dan is het toch heel makkelijk: Het is een mengsel van verschillende stoffen.
Mhh.. Eigenlijk klopt dit niet echt
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 17:37
Verwijderd
Citaat:
shining schreef op 30-03-2006 @ 11:45 :
Dat wordt daar dan weer van afgeleid, omdat het woord op een gegeven moment de betekenis 'mix van verschillende drankjes/vloeistoffen' heeft gekregen. De vraag is dan natuurlijk nog steeds waar het specifieke woord vandaan komt.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 20:31
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 31-03-2006 @ 18:37 :
Dat wordt daar dan weer van afgeleid, omdat het woord op een gegeven moment de betekenis 'mix van verschillende drankjes/vloeistoffen' heeft gekregen. De vraag is dan natuurlijk nog steeds waar het specifieke woord vandaan komt.
Ja, dat bedacht ik me dus later ook Daarom de vorige post
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 21:21
ceevy
ceevy is offline
Hmm ik zat altijd ook af te vragen waar t woord vandaan kwam maar ik dacht dus - met mn stomme hoofd - dat t cock was van lul zeg maar... hahahaha
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 15:56
;Fashion_babe_*
;Fashion_babe_* is offline
coCk betekent toch ook LUL/PENIS ??
Oud 11-04-2006, 15:56
;Fashion_babe_*
;Fashion_babe_* is offline
juist dat zei ik whaha
Oud 11-04-2006, 19:50
Iveauh
Iveauh is offline