![]() |
[Internet]snelheid verbinding klopt niet
om een lang verhaal kort te maken
Eerst downloade ik via 800kb/s en nu ben ik blij als hij 100 kb/s haal mijn verbinden is chello classic. Hoe kan het dat?? mvg Maradinus |
Chello bellen. :o :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Use the magic words: "Wilt u mij doorverbinden met uw afdelingschef?" |
je moet gewoon niet blij zijn met 100 KiB/s
als je chello wilt bereiken, moet je dat heel erg vroeg doen (dan kom je er nog wel 'ns doorheen), en niet tevreden zijn met smoesjes (dus, doorvragen en voet bij stuk houden) |
Wat is dit voor prul? :S
|
Citaat:
|
Toen ik nog bij UPC zat had ik ook altijd last van onverklaarbare teruggangen in snelheid. Ik heb mijn abo gewoon opgezegd omdat ik er ook nooit door kwam bij hun 'help'desk.
|
Tegenwoordig komt het door het nieuwe load balancing systeem dat Chello gebruikt. Dat zijn ze nog aan het finetunen, dus idd; afwachten.
|
Wat download je dan? Het is namelijk bekend dat ze bij chello het torrentverkeer afknijpen (n)
Citaat:
Nou ja, dat het prutsers waren wist ik natuurlijk al, aangezien ik er zelf ook abonnee ben geweest. Twee jaar geleden opgezegd en mijn email + homepage werken nog steeds :D |
Citaat:
Het systeem komt trouwens uit de VS waar het al wat langer in gebruik is. Het is dus wel getest. |
ik kom altijd wel redelijk snel doorheen
Heb 3 x gebeld en ik moest dingen opsturen zei zo'n mokkel. Cox kabel loshalen ze zei miss zit er wat stof in. Moest het ip adres renewen (ofzo start-uitvoeren-->inconfig \relaese en daarna ipconfig renew) of dat wat helpte maar helpt geen hond Citaat:
Citaat:
Prutsers idd ook toen ze die snelhied gingen verhogen mijn internet ging daar zwaar van trippen en dat zegt die sprekende computer dat ze een storing hebben. Ik heb ook het idee dat ik een verkeerde verbinding krijg doorgezonden oid |
Nog 1x dan:
Citaat:
Geduld is het sleutelwoord. Kijk het gewoon nog een weekje aan en als het dan nog steeds zo kut is, bellen en je niet af laten schepen. |
Citaat:
hoe weet je dat?? |
Heel veel lezen :)
En Chello internetverbindingen installeren helpt ook wel, je wilt niet weten hoe vaak ik met de helpdesk heb zitten kleppen :P |
Citaat:
welke internet provider kan aan de dezelfde eisen voldoen als chello en dat ook rond de 50 eurie ligt Chello Classic 8192/1024 maar dan goede helpdesk die niet bij een hangen van leugens waar je waar voor je geld krijgt. Offtopic: toch zou graag die 20 mbit van wanadoo willen hebben maar dat kan je ons dorp niet krijgen :mad: |
Eigenlijk iedere ADSL provider wel.
Zelf laatst FiberWorld bekeken, 16-24Mbit down/1,3Mbit up €44,95 per maand. Verder tja.. XS4ALL, is wat duurder maar wel écht een top ISP. Demon is ook wel goed (ff opletten: prijzen op de demon site zijn exclusief kpn abonnement, dus als je Priority Telecom hebt (hoop van niet voor jou :P), moet je dat opzeggen en KPN nemen). edit: zo te zien is de site van fiberworld ff down :P |
Citaat:
ik heb gehoort als een virus hebt at dan XS4ALL je verbinding dicht knijpt tot dat die virus verwijdert is. |
Offtopic:
Citaat:
Citaat:
Ben je meteen, als helpdesker, van dat gelul/geklaag van de beller af :p :o |
Citaat:
Zoals Chello, XS4ALL, Demon, KPN, 12Move etc etc. Niks van gehoord. Lijkt me ook erg onwaarschijnlijk tenzij het een virus is die jouw pc omtovert tot spambot. (Dat je dus zonder dat je het weet (meestal dan) erg veel spammails verstuurd.) |
idd en dan is het dus ook zeer begrijpelijk dat je ze afknijpen...
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat lijkt drastisch en dat is het ook, maar het is ook logisch. Het is namelijk heel makkelijk om eventjes een goede firewall te installeren en níet als een totale oetlul over het internet te surfen, te roepen 'hier ben ik, ik ben wijd open, hack me maar'. XS4ALL heeft een bepaalde customer base, die een stuk professioneler is dan die van andere providers (bijv. Wanadoo, Planet, toch meer 'huisvrouwenproviders'). Ze verwachten van hun klanten dat die internetveiligheid even serieus nemen als XS4ALL dat zelf doet, en dat is heel logisch. |
Citaat:
natuurlijk is 't een oplossing die mensen dwingt tot het beveiligen van hun PC, maar niet echt klantvriendelijk imho (dat wil niet zeggen dat ik goede beveiliging belangrijker vind dan klangerichtheid!) |
Nog een vraagje wat is het verschil tussen adsl en kabel?
Kan ik dan mijn gewone netwerk kables gebruiken of moeten er ander kabels komen. En kan ik gewoon mijn router gebruiken?? |
Even puur binnen de muren van jouw huis bezien is het voornaamste verschil dat kabel (zoals de naam al doet vermoeden) via de kabel loopt, dat wil zeggen de televisiekabel. Coax-snoer dus in de meeste huizen. Die leg je tot aan het modem. Van het modem loopt vervolgens een ethernetdraad naar een computer of naar een router (als je met meerdere mensen aan dat modem hangt).
Heb je dus een losse router, dan kun je die zonder problemen blijven gebruiken. Ik weet niet of er ook multi-PC modems voor kabelinternet zijn. Wat betreft de bekabeling van ADSL, dat werkt als volgt. Het signaal wordt bij binnenkomst in het huis 'afgetapt' van het gewone telefoonsignaal. Dat gebeurt met een zgn. splitter. Die splitter hangt dus direct ná het punt waar de telefoonkabel het huis binnenkomt, en vanaf die splitter loopt er een kabel naar het modem. Indien je dus meerdere mensen gebruik wilt laten maken van internet (bijv. studentenhuis) dan kun je het beste de modem/router zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt zetten, en vanuit elke kamer een UTP-(netwerk)kabel laten lopen naar de router. Bij ADSL moet je namelijk zoveel mogelijk vermijden dat de kabel waarover het ADSL-signaal loopt te lang wordt (dwz. het snoer tussen splitter en modem). Daarvan gaat de signaalkwaliteit namelijk achteruit en dan kun je disconnects krijgen, of een tragere verbinding. |
maar ik hoef dus niet een 2de lijn aan telaten leggen door kpn. Ik denk dat de modem gewoon zoals nu in de meterkast komt dan en is hooguit 5 meter tussen de telefoon en de meterkast
is dat veel 5 meter?? |
OMFG
Mijn vader komt net aanzetten dat hij vrijdag naar chello heeft gebeld dat hij een goedkoper abonnement wou wij wou naar chello light maar hij heeft easy gezegt. Dus daarom haal ik maar 100 kb/s nu moet ik godverdomme 3 maanden w88 voordat het weer naar chello classic kan.(omdat je 1 x per 3 maanden mag wisselen van abonnement) A. hij heeft er totaal geen verstand van B. hij overlegt niet met de medemens van het huishouden C. Aargg :mad: :mad: wat een kloot hommel |
relaxz, denk aan je bloed-druk, en taalgebruik
|
Citaat:
|
Volgens mij mag je gewoon altijd naar een dúúrder abo overstappen hoor, maar niet naar een goedkoper abo.
Weet 't alleen niet zeker, bel anders de helpdesk ff, ik denk dat dat 1 van de dingen is die ze WEL weten :P |
Citaat:
Chelloo forum: Chelloo Erg handige forum waarop het laatste nieuws staat omtrent chello en alle problemen die er zijn met chello. De helpdesk gesprekken topic is hilarisch :D |
Citaat:
|
Ja, ik zie niet in waarom ze je niet naar een sneller abonnement laten gaan? Dat is voor hun alleen maar voordelig, want die prijsverhoging laten ze natuurlijk per direct ingaan (en waarschijnlijk ook een hele maand indien je maar een halve maand die snelheid hebt :D).
Downgraden kost trouwens wel altijd geld, en ik kan me goed voorstellen dat een provider niet wil dat jij meer dan eens per drie maanden een downgrade doet. Maar het lijkt me sterk dat je niet op korte termijn weer naar een hogere snelheid kunt, als jij gewoon zegt dat je wel betaalt. Het zijn ondernemers, die reageren op geld als bijen op honing ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Chello helpdeskgesprekken :D Voorbeelden: "Heeft U Windows al opnieuw geïnstalleerd?" "Uw virus scanner veroorzaakt het probleem. Direct verwijderen." HD: Heeft u sp2??? IK: Ja HD: Verwijderen IK: Waarom? Hij heeft het gedaan HD: Ja euhhhh.. Hij moet weg, SP2 is het probleem. Ehhh, dat kan ik u zo gauw niet zeggen, ik kijk even of er een andere collega in de buurt is die hier meer van weet, momentje graag............................................ ...................tuuttuuttuuttuuttuut Wat zegt u, een newsserver, hebben wij die?, wat is dat dan? De newsserver is erg incompleet?, ik zal doorgeven dat ze hem moeten repareren. |
Citaat:
Op een gegeven moment zei eentje: "Mevrouw, u gebruikt ook linux, vindt u het gek dat het niet werkt? Natuurlijk kan u dan niet op internet." "Maar ik zit op een windows computer." "Linux is slecht voor het netwerk." "de linux computer staat uit en zit niet meer op het netwerk." "Waarschijnlijk komt het toch door linux." omfg (n) |
Citaat:
|
Citaat:
mag ik stellen dat je een irritant zeurend kereltje bent als jij dat niet bent? :rolleyes: |
Citaat:
Je bent optie D vergeten: D: mijn vader houdt rekening met diegene die de rekening betaalt. |
Citaat:
Maar heb gezcht dat er iets fout is gegaan en dat ik graag weer naar chello classic wou en dan kon gewoon helaam geen gezeik over 3 maanden w88 (vast een groentje:P) dus nu weer 800 kb/s sec WEEEJOOOOOW |
800 KiB/s met classic? dan krijg je nog steeds niet volledige speed, 1024 is de max en haal ik in elk geval ook geregeld
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar misschien moet er ook wel nieuwe driver op installeren edit: nieuwe firmwire op de router geinstallerd maark werkt niet (hoe kan je dan op inet? router ertusssen uit gehaald)) Morgen maar ff met sweex bellen miss kunnen ze me helpen was achteraf ook niet zo'n goed plan op nieuwe firmwire te installeren, maar achter is alles makkelijk gezien |
Citaat:
|
Citaat:
|
Gelukkig maar, wel raar trouwens dat jij gewoon het abonnementtype kon veranderen. Me dunkt dat alleen degene die het abo heeft afgesloten dat zou moeten kunnen, maar goed, blijft chello he :P
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:40. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.