![]() |
[Computer] Problemen met installatie xp sp2
Hallo forummers,
Een laptop waarop home edition voorgeinstalleerd stond geeft problemen bij het installeren van xp professional sp2. De computer installeert alles netjes. Nadat hij reboot (direct na de volledige installatie), komt hij bij het laadgedeelte. Hier loopt alles vast. Het logo van windows veranderd in een lage resolutie logo. Dit heeft hij bij beide cd's. Het leek me logisch dat het aan de computer lag. Is het mogelijk dat computer alleen de originele cd accepteert? :mad: Alvast bedankt! :) |
je PC ziet 't verschil niet tussen een legale en een niet-legale, dus dat zou 't probleem niet moeten zijn
heb je nog ergens een XP liggen zonder SP2? je kan nl SP2 later alsnog installeren (en je hoeft niet eerst SP1 te installeren) overigens, 't kan een probleem zijn met drivers (bijvoorbeeld video-kaart-drivers), installeer dus ook de juiste drivers :) |
Format de harde schijf eens voordat je windows gaat installeren.
Makkelijk programma hiervoor: KillDisk |
Citaat:
Gewoon ff een bootable cd gebruikt, windows mapje in z'n geheel verwijderd, de boel geinstalleerd, de boel geupdate via windows update en dan nog ff via windows update sp2 geinstalleert. En dat allemaal zonder problemen. Dus waarom zou je de boel altijd moeten formateren? |
Ik heb momenteel geen toegang tot xp. Voordat ik dit postte had ik namelijk eerst alles geformateerd (NTFS geformatteerd) en daarna geinstalleerd. Nu kom ik er dus niet meer in. Maar ik zal het weer proberen met de home edition sp1. Straks krijgen jullie de resultaten van me.
Bedankt voor jullie snelle antwoord! :) En nu eerst leren voor mijn tentamen. :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar ja, wat blijkt: de originele home edition erop geinstalleerd en het werkt weer. Alleen nog een aantal drivers installeren. Weet iemand misschien waaraan het ligt? Waarom weigert dat ding andere versies?
Alvast bedankt! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:16. |