![]() |
[MX500] Muis beweegt niet lekker in UT
hey, ik speel de spel Unreal Tournament classic, Wat de probleem nu is in het spel beweegt het muis niet zo lekker, maar als ik mijn muis op mijn snellere pc zet dan beweegt hij gwn lekker in UT. Heeft het te maken met mijn USB aansluiting? (ik heb wel de drivers etc geinstalleerd) Ik gebruik opengl in UT (D3D is het zelfde)
Ik kan nog wel bewegen en raken etc, maar het beweegt gwn niet echt lekkr, maar thuis op mijn ander pc wel. :S Spel loopt wel soepel. Ik heb ook de MXdrivers geinstalleerd maar kan het aan de settings liggen? Hoe optimaliseer ik mijn USB of muis? Ik heb: AMD 2200+ 256MB Ram Geforce 4MX 420 Mijn snellere PC: Intel 2,66Ghz 512 MB RAM ATi 9700 Pro Aan wat kan het liggen aub? Ik weet niet of dit heir hoort of in Games, drm heb i khet hier gwn geprobeerd. Plz help iemand me :( |
Een optische muis werkt gewoon zonder drivers, hoor. Ik gebruik mijn MX510 op deze PC zonder drivers en mijn MX518 werkt op mijn nieuwe PC ook prima zonder drivers. Je kunt dan alleen de knoppen niet instellen, maar het werkt wel gewoon.
Je kunt invloed van je USB-poort uitsluiten door dat PS/2-verloopstukje dat erbij hoort te gebruiken. Verder is bekend dat Unreal Tournament niet geweldig draait op moderne systemen als je de custom GL renderer niet installeert; je kunt het beste even googlen naar 'utglr' en dan naar de bovenste site gaan, en die driver installeren. Anders loopt-ie ook vrij jerky. |
Citaat:
http://xthost.info/missbella/naamloos.JPG Er moet echt een manier zijn :( Ik voel de verschil echt :( btw dat opengl driver heb ik al :) |
Citaat:
OpenGL is geen Direct3D. Als je ff switcht naar D3d, daar dan ook hetzelfde probleem? |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
volgens mij is die PC onder andere gwn over de datum....
|
Unreal Tournament classic
|
idd, als ie dat al niet meer trekt issie echt antiek
volgens mij doet dat t zelfs op een p2 |
Zelfs nog op een P2? Ik heb UT tijdenlang gespeeld op een AMD K6-2/350 met een Voodoo II. Dat liep perfect. Moet het op een AMD Athlon 2200+ met Geforce4 MX (!!) ook wel lukken dacht ik zo, kom zeg :D
|
Citaat:
|
Erm...no offense, maar heeft iemand hier een idee hoe oud UT en de Unreal-engine eigenlijk is, en op welke processoren hij bedoeld is te draaien? :)
|
Citaat:
Maar ik moest gewoon even reageren, want ik vind mijn computer absoluut niet out-to-date. |
Haha :)
Op veel moderne systemen draait UT zelfs té snel. Hij draait zelfs op de 64 2800+ van mijn broer nog onregelmatig; dat komt doordat de timerfuncties in de code van UT niet goed overweg kunnen met zulke snelle chips. Je moet een aangepaste renderer gebruiken en handmatig dingen veranderen in de INI-files om het goed te laten draaien. Ik kan me voorstellen dat zoiets op moderne P4-systemen ook voorkomt. Wel meer oude spellen hebben daar last van: bijvoorbeeld Jazz Jackrabbit, dat natuurlijk ten eerste niet onder XP draait maar alleen onder 98, en dan ook met een slowdown-utility wordt opgestart, omdat de code snelle CPU's niet trekt. En dat is al op mijn Celeron 366, zelfs daar werkt-ie al niet. Hetzelfde geldt ook voor Space Quest VI, die crasht ook op een bepaald punt omdat een bepaalde instructie op P2-familie processoren te snel wordt uitgevoerd. |
Citaat:
|
In UT zit een optie om DirectInput (of hoe het ook heet; het is een vorm van smoothing) aan of uit te zetten. Die moet aanstaan, anders gaat de boel schokken.
|
Citaat:
|
Je kunt ook in de unrealtournament.ini, bij OpenGLdrv.OpenGLRenderDevice, invullen 'MaxFrameRate=xxx'. ALs je dat gewoon op de refresh rate van je scherm zet draait-ie ook goed op AMD64 systemen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.