Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2006, 18:11
LexCi
LexCi is offline
hey, ik speel de spel Unreal Tournament classic, Wat de probleem nu is in het spel beweegt het muis niet zo lekker, maar als ik mijn muis op mijn snellere pc zet dan beweegt hij gwn lekker in UT. Heeft het te maken met mijn USB aansluiting? (ik heb wel de drivers etc geinstalleerd) Ik gebruik opengl in UT (D3D is het zelfde)

Ik kan nog wel bewegen en raken etc, maar het beweegt gwn niet echt lekkr, maar thuis op mijn ander pc wel. Spel loopt wel soepel. Ik heb ook de MXdrivers geinstalleerd maar kan het aan de settings liggen? Hoe optimaliseer ik mijn USB of muis?

Ik heb:
AMD 2200+
256MB Ram
Geforce 4MX 420

Mijn snellere PC:
Intel 2,66Ghz
512 MB RAM
ATi 9700 Pro

Aan wat kan het liggen aub? Ik weet niet of dit heir hoort of in Games, drm heb i khet hier gwn geprobeerd. Plz help iemand me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2006, 18:16
Verwijderd
Een optische muis werkt gewoon zonder drivers, hoor. Ik gebruik mijn MX510 op deze PC zonder drivers en mijn MX518 werkt op mijn nieuwe PC ook prima zonder drivers. Je kunt dan alleen de knoppen niet instellen, maar het werkt wel gewoon.

Je kunt invloed van je USB-poort uitsluiten door dat PS/2-verloopstukje dat erbij hoort te gebruiken. Verder is bekend dat Unreal Tournament niet geweldig draait op moderne systemen als je de custom GL renderer niet installeert; je kunt het beste even googlen naar 'utglr' en dan naar de bovenste site gaan, en die driver installeren. Anders loopt-ie ook vrij jerky.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 18:42
LexCi
LexCi is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-03-2006 @ 19:16 :
Een optische muis werkt gewoon zonder drivers, hoor. Ik gebruik mijn MX510 op deze PC zonder drivers en mijn MX518 werkt op mijn nieuwe PC ook prima zonder drivers. Je kunt dan alleen de knoppen niet instellen, maar het werkt wel gewoon.

Je kunt invloed van je USB-poort uitsluiten door dat PS/2-verloopstukje dat erbij hoort te gebruiken. Verder is bekend dat Unreal Tournament niet geweldig draait op moderne systemen als je de custom GL renderer niet installeert; je kunt het beste even googlen naar 'utglr' en dan naar de bovenste site gaan, en die driver installeren. Anders loopt-ie ook vrij jerky.
Ja okay, maar rare is dat hij gwn niet lekker beweegt om dat ouwere PC maar met de nieuwe wel? ligt het aan de instelling misschien? Dit is mijn instelling

Er moet echt een manier zijn Ik voel de verschil echt

btw dat opengl driver heb ik al

Laatst gewijzigd op 28-03-2006 om 18:57.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 19:03
freyk
freyk is offline
Citaat:
LexCi schreef op 28-03-2006 @ 19:11 :
Ik gebruik opengl in UT (D3D is het zelfde)
Dat bedoel je zeker anders
OpenGL is geen Direct3D.
Als je ff switcht naar D3d, daar dan ook hetzelfde probleem?

Laatst gewijzigd op 28-03-2006 om 19:55.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 19:13
Verwijderd
Citaat:
LexCi schreef op 28-03-2006 @ 19:42 :
Ja okay, maar rare is dat hij gwn niet lekker beweegt om dat ouwere PC maar met de nieuwe wel? ligt het aan de instelling misschien? Dit is mijn instelling
What the hell? Die instellingen zijn verschrikkelijk. Als je een MX-serie muis hebt moet je de snelheid van de cursor omlaag zetten naar ~halverwege dat balkje en de acceleratie op 'low' zetten.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 06:43
LexCi
LexCi is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-03-2006 @ 20:13 :
What the hell? Die instellingen zijn verschrikkelijk. Als je een MX-serie muis hebt moet je de snelheid van de cursor omlaag zetten naar ~halverwege dat balkje en de acceleratie op 'low' zetten.
Ok zal ik doen misschien helpt het

Citaat:
freyk schreef op 28-03-2006 @ 20:03 :
Dat bedoel je zeker anders
OpenGL is geen Direct3D.
Als je ff switcht naar D3d, daar dan ook hetzelfde probleem?
Ik weet dat OpenGL en D3D niet hetzelfde zijn, maar ik bedoelde dat ik hetzelfde probleem heb bij allebei
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 09:51
Verwijderd
Citaat:
LexCi schreef op 29-03-2006 @ 07:43 :
Ok zal ik doen misschien helpt het
Kijk, het is een kwestie van smaak natuurlijk, maar muizen werken gewoon veel lekkerder als je enige vorm van acceleratie aan hebt. Anders moet je namelijk de sensitivity heel hoog zetten om kleine stukjes te bewegen, terwijl bij grote afstanden (360-turns in spellen e.d.) hij veel te hoog is. Acceleration zorgt er in feite voor dat de sensitivity lager wordt als de muis merkt dat jij een enorme uithaal maakt.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 08:46
phoxetis
phoxetis is offline
volgens mij is die PC onder andere gwn over de datum....
Oud 30-03-2006, 10:54
Verwijderd
Unreal Tournament classic
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 11:02
Verwijderd
idd, als ie dat al niet meer trekt issie echt antiek

volgens mij doet dat t zelfs op een p2
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 11:52
Verwijderd
Zelfs nog op een P2? Ik heb UT tijdenlang gespeeld op een AMD K6-2/350 met een Voodoo II. Dat liep perfect. Moet het op een AMD Athlon 2200+ met Geforce4 MX (!!) ook wel lukken dacht ik zo, kom zeg
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 12:00
bam
bam is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 30-03-2006 @ 09:46 :
volgens mij is die PC onder andere gwn over de datum....
Ach, ik weet niet of hij een AMD 2200XP heeft, of de oudere versie, maar ik heb een 2100XP + 1GB ram + GF4200ti en hij draait nog als een zon
Oud 30-03-2006, 12:04
Verwijderd
Erm...no offense, maar heeft iemand hier een idee hoe oud UT en de Unreal-engine eigenlijk is, en op welke processoren hij bedoeld is te draaien?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 12:07
bam
bam is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-03-2006 @ 13:04 :
Erm...no offense, maar heeft iemand hier een idee hoe oud UT en de Unreal-engine eigenlijk is, en op welke processoren hij bedoeld is te draaien?
ja

Maar ik moest gewoon even reageren, want ik vind mijn computer absoluut niet out-to-date.
Oud 30-03-2006, 12:52
Verwijderd
Haha

Op veel moderne systemen draait UT zelfs té snel. Hij draait zelfs op de 64 2800+ van mijn broer nog onregelmatig; dat komt doordat de timerfuncties in de code van UT niet goed overweg kunnen met zulke snelle chips. Je moet een aangepaste renderer gebruiken en handmatig dingen veranderen in de INI-files om het goed te laten draaien. Ik kan me voorstellen dat zoiets op moderne P4-systemen ook voorkomt.

Wel meer oude spellen hebben daar last van: bijvoorbeeld Jazz Jackrabbit, dat natuurlijk ten eerste niet onder XP draait maar alleen onder 98, en dan ook met een slowdown-utility wordt opgestart, omdat de code snelle CPU's niet trekt. En dat is al op mijn Celeron 366, zelfs daar werkt-ie al niet. Hetzelfde geldt ook voor Space Quest VI, die crasht ook op een bepaald punt omdat een bepaalde instructie op P2-familie processoren te snel wordt uitgevoerd.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 23:40
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 30-03-2006 @ 13:52 :
Haha

Op veel moderne systemen draait UT zelfs té snel. Hij draait zelfs op de 64 2800+ van mijn broer nog onregelmatig; dat komt doordat de timerfuncties in de code van UT niet goed overweg kunnen met zulke snelle chips. Je moet een aangepaste renderer gebruiken en handmatig dingen veranderen in de INI-files om het goed te laten draaien. Ik kan me voorstellen dat zoiets op moderne P4-systemen ook voorkomt.

Wel meer oude spellen hebben daar last van: bijvoorbeeld Jazz Jackrabbit, dat natuurlijk ten eerste niet onder XP draait maar alleen onder 98, en dan ook met een slowdown-utility wordt opgestart, omdat de code snelle CPU's niet trekt. En dat is al op mijn Celeron 366, zelfs daar werkt-ie al niet. Hetzelfde geldt ook voor Space Quest VI, die crasht ook op een bepaald punt omdat een bepaalde instructie op P2-familie processoren te snel wordt uitgevoerd.
JJR is idd echt om te janken, rats door t level heen en dan crasht ie en de muziek flipt als n idioot
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 16:42
Verwijderd
In UT zit een optie om DirectInput (of hoe het ook heet; het is een vorm van smoothing) aan of uit te zetten. Die moet aanstaan, anders gaat de boel schokken.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 17:11
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 30-03-2006 @ 13:52 :
Haha

Klopt: ik speel regelmatig UT '99 online en dat draait, zonder aanpassingen, te snel. Alleen door een extra mutator (cpuspeed=xxxx) aan de snelkoppeling toe te voegen kon ik de snelheid normaal krijgen. Het gaat hier overigens over een Celeron 2,4 Ghz.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 20:08
Verwijderd
Je kunt ook in de unrealtournament.ini, bij OpenGLdrv.OpenGLRenderDevice, invullen 'MaxFrameRate=xxx'. ALs je dat gewoon op de refresh rate van je scherm zet draait-ie ook goed op AMD64 systemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten