Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Biologie (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1385293)

Canine 13 30-03-2006 10:11

Biologie

Beste mensen,

Ik heb eiegnlijk maar één vraagje.

Ik zit nu in havo-4, en ik heb het profiel E&M. Nu doe ik Biologie erbij. Maar daar haal ik zonder te leren hele goeie cijfers voor. Gemiddeld sta ik een 9.
Zou je ook aan je school kunnen vragen of je Biologie op VWO nivo mag doen. Want ik vind de lessen bijna saai, omdat ik echt alles al snap.

Alvast bedankt.

Canine 13 30-03-2006 10:12

En ik heb ook nergens in de klas concurentie.
De meeste halen 6 of 7.
Niemand komt met zijn cijfer in de buurt.

Sarah 30-03-2006 10:16

Natuurlijk kun je dat aan de school vragen. Je hoort vanzelf wel of het mag.

Daantje_0705 30-03-2006 10:19

Vragen kan altijd. Dan hoor je vanzelf wel of het kan en mag.

Canine 13 30-03-2006 10:43

Ik ga het zeker wel vragen, heb vanavond ouderspreekavond. O.a met mijn mentor (= Biologie leraar)

Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben. Dat ze een bepaald vak op een hoger nivo doen?

strawberryangel 30-03-2006 11:29

nivEAU en het zal wel mogen maar of je er iets aan hebt?

allbecauseofyou 30-03-2006 11:34

Kan je niet beter vragen of je gewoon niet meer hoeft te komen ofzo :) Of ga vervelend doen, zodat je er uit wordt gestuurd en niet meer terug hoeft te komen (like me).
Aan biologie of vwo niveau heb je niet zoveel, omdat zij uitgebreider op onderwerpen ingaan en dan heb je nog niet alle onderwerpen gezien als jij in de vijfde eindexamen moet doen.

Miracle 30-03-2006 15:00

Wat wil je dan precies? Examen doen in biologie op HAVO of VWO niveau? Dat laatste lijkt me nogal lastig. Je moet dan stof doen voor drie jaar, wat een stuk pittiger is dan de HAVO stof. Ook zit je nu al aan het einde van het schooljaar, dus dat wordt wel krap.
Je kunt altijd vragen wat de mogelijkheden zijn, dat zullen zij wel weten. Je kunt ook altijd een vwo boek kopen en zelf gaan leren. Maar of je daar uiteindelijk wat aan hebt...

Ik doe zelf biologie en medisch laboratoriumonderzoek en stel dat ik vorig jaar vast wat aan vwo-biologie had gedaan, had ik daar wel wat aan gehad. Maar aangezien je E&M doet... (tenzij je het uit persoonlijke interesse doet natuurlijk)

Canine 13 30-03-2006 15:27

Citaat:

Miracle schreef op 30-03-2006 @ 16:00 :
Wat wil je dan precies? Examen doen in biologie op HAVO of VWO niveau? Dat laatste lijkt me nogal lastig. Je moet dan stof doen voor drie jaar, wat een stuk pittiger is dan de HAVO stof. Ook zit je nu al aan het einde van het schooljaar, dus dat wordt wel krap.
Je kunt altijd vragen wat de mogelijkheden zijn, dat zullen zij wel weten. Je kunt ook altijd een vwo boek kopen en zelf gaan leren. Maar of je daar uiteindelijk wat aan hebt...

Ik doe zelf biologie en medisch laboratoriumonderzoek en stel dat ik vorig jaar vast wat aan vwo-biologie had gedaan, had ik daar wel wat aan gehad. Maar aangezien je E&M doet... (tenzij je het uit persoonlijke interesse doet natuurlijk)

Om eerlijk te zijn moest ik door omstandigheden van het MBO af. (ik heb 2 jaar dierverzorging gedaan) Daarna ben ik naar de Havo-4 gegaan. En dit profiel was het enige wat aansloot op mn vakken.
Op het MBO heb ik Biologie B afgesloten met een 8. Ook zonder al te veel uitleg daar. Had ik daar ook Biologie C gevolgd, wat pas dit jaar dan had gemogen, dan had ik vrijstelling van Biologie op de havo.

Chloe Siere 30-03-2006 15:56

Vraag vrijstelling aan inderdaad. Kijk of je iets met de leraar kunt regelen. Dat als jij kunt aantonen dat je je huiswerk af hebt, je niet naar de les hoeft te komen. Zoiets.

Maar ik heb me ook zo vaak verveeld in een les hoor. Zo uitzonderlijk ben je niet :rolleyes:

Miracle 30-03-2006 17:32

Citaat:

K9 schreef op 30-03-2006 @ 16:27 :
Om eerlijk te zijn moest ik door omstandigheden van het MBO af. (ik heb 2 jaar dierverzorging gedaan) Daarna ben ik naar de Havo-4 gegaan. En dit profiel was het enige wat aansloot op mn vakken.
Op het MBO heb ik Biologie B afgesloten met een 8. Ook zonder al te veel uitleg daar. Had ik daar ook Biologie C gevolgd, wat pas dit jaar dan had gemogen, dan had ik vrijstelling van Biologie op de havo.

Maar wat wil je nu precies dan? :s

Canine 13 30-03-2006 18:36

Moeilijkere Biologie. :D

Sylph 30-03-2006 18:46

Dan koop je een leuk boek over biologie?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.